Leovince v6 op DR70 met eurobegrenzer?
-
- Pro tuner
- Berichten: 823
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
- Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
- Locatie: België
Leovince v6 op DR70 met eurobegrenzer?
Beste df'ers,
Hoe loopt een V6 op een DR70 cilinder?
Is dit te doen met standaard krukas en carb(14mm)?
Hoe snel zou ie lopen met deze setup?
Groeten Bob
Hoe loopt een V6 op een DR70 cilinder?
Is dit te doen met standaard krukas en carb(14mm)?
Hoe snel zou ie lopen met deze setup?
Groeten Bob
Laatst gewijzigd door Bob1993 op zo 21 nov 2010, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- blackracingderbi
- Tuner
- Berichten: 373
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 20:13
- Vervoersmiddel: derbi senda
- Locatie: Zierikzee (zeeland)
Re: Bidalot r2 chroom op DR70
ik zou er wel een 19mm op doen met die dr70 dat loopt wel wat beter maar ik denk dat het ongeveer 100-110 gaat lopen ik weet het ook niet zeker want ik ken niet zoveel mensen die een dr70 op derbi hebben 

- robke135
- Derbi fan
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 22:46
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd Limited Edition 07 - senda xtreme 06
- Locatie: Zundert
Re: Bidalot r2 chroom op DR70
k rijd met bidalot r2 chrome onderlangs met 50cc, gwn goed te doen met top van 93
-
- Pro tuner
- Berichten: 823
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
- Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
- Locatie: België
Re: Leovince v6 op DR70
Nieuw onderwerp!!
Re: Leovince v6 op DR70
ja dat wil hardstikke goed,
word een koppelmonster,
100+ is wel te doen denk ik als je zwaar vertand
gaat ook perfect op originele krukas
word een koppelmonster,
100+ is wel te doen denk ik als je zwaar vertand
gaat ook perfect op originele krukas
- Uitlaatopknapservice
- Groot aanbod 2e hands uitlaten
- Groot aanbod nieuwe uitlaten
- Groot aanbod 2e hands uitlaten
- Groot aanbod nieuwe uitlaten
Re: Leovince v6 op DR70
ik reed met ;
mhr team 50
gianelli conti
17.5 carb
13-53 vertand, al 105 op teller dit zou je ook makkelijk moeten kunnen halen vooral als je zwaart vertand
mhr team 50
gianelli conti
17.5 carb
13-53 vertand, al 105 op teller dit zou je ook makkelijk moeten kunnen halen vooral als je zwaart vertand

Re: Leovince v6 op DR70
Dit is in geen velde of wegen te vergelijken met de set-up waar de vraag van de topicstarter over gaat.marcwernhout schreef:ik reed met ;
mhr team 50
gianelli conti
17.5 carb
13-53 vertand, al 105 op teller dit zou je ook makkelijk moeten kunnen halen vooral als je zwaart vertand
Re: Leovince v6 op DR70
ik neem aan dat je met 70 cc dat ook wel moet kunnen halen
sorry als ik het mis heb
sorry als ik het mis heb
Re: Leovince v6 op DR70
Met een 70cc haal je dat idd ook, maar jou setup is zo anders dat je het totaal niet kan vergelijken.marcwernhout schreef:ik neem aan dat je met 70 cc dat ook wel moet kunnen halen
sorry als ik het mis heb
-
- Pro tuner
- Berichten: 823
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
- Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
- Locatie: België
Re: Leovince v6 op DR70
Alvast bedankt voor de reacties!
Maar zou ik beter een 19mm carb pakken of is de originele (14mm) ook goed?
Maar zou ik beter een 19mm carb pakken of is de originele (14mm) ook goed?
- jeroen3nl
- Banden plakker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 23:10
- Vervoersmiddel: >Derbi Senda R 2004, opties: dan loopt ie wal dan loopt ie niet :(
- Locatie: Beltrum (Gelderland)
Re: Leovince v6 op DR70
een kameraad van mij had dus ook een DR70cc erop met een gianelli conti en 14mm carb en van die cilinder is niet veel overgebleven met 14-53 dus khad zobiezo 17mm of groter gedaan
(zelfde is mij bijna overkomen met een airsal 70cc gelukkig ging het temp lampje optijd aan
put is dus:'
een 70cc zuiger is groter en word ook deels door de binnenkomende benzine/olie/lucht gekoeld (zowel boven als onderaf) als de zuiger teweinig koeling krijgt zet hij uit en pakt hij je cilinder in de kont snap je?
(zelfde is mij bijna overkomen met een airsal 70cc gelukkig ging het temp lampje optijd aan

put is dus:'
een 70cc zuiger is groter en word ook deels door de binnenkomende benzine/olie/lucht gekoeld (zowel boven als onderaf) als de zuiger teweinig koeling krijgt zet hij uit en pakt hij je cilinder in de kont snap je?
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Leovince v6 op DR70
is de olie toevoer rijker afstellen daar ook niet meer een optie voor ? :O
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
-
- Pro tuner
- Berichten: 823
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
- Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
- Locatie: België
Re: Leovince v6 op DR70
Hmm oke dan zal ik maar zoeken achter een 19mm carbjejeroen3nl schreef:een kameraad van mij had dus ook een DR70cc erop met een gianelli conti en 14mm carb en van die cilinder is niet veel overgebleven met 14-53 dus khad zobiezo 17mm of groter gedaan
(zelfde is mij bijna overkomen met een airsal 70cc gelukkig ging het temp lampje optijd aan![]()
put is dus:'
een 70cc zuiger is groter en word ook deels door de binnenkomende benzine/olie/lucht gekoeld (zowel boven als onderaf) als de zuiger teweinig koeling krijgt zet hij uit en pakt hij je cilinder in de kont snap je?

- jeroen3nl
- Banden plakker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 23:10
- Vervoersmiddel: >Derbi Senda R 2004, opties: dan loopt ie wal dan loopt ie niet :(
- Locatie: Beltrum (Gelderland)
Re: Leovince v6 op DR70
ik vrees dat ie daar niet veel beter van gaat lopen (de olie is grotendeels om de krukas te smeren maar iets rijker kan niet veel kwaad volgensmij)Joenne88 schreef:is de olie toevoer rijker afstellen daar ook niet meer een optie voor ? :O
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Leovince v6 op DR70
als je met grotere en/of snellere cilinders gaat werken zou ik de olie zowiso rijker zetten om de hogere wrijving van de lagers te overbruggen
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
-
- Pro tuner
- Berichten: 823
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
- Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
- Locatie: België
Re: Leovince v6 op DR70 met eurobegrenzer?
Zou deze setup ook een beetje werken met een eurobegrenzer?
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Leovince v6 op DR70 met eurobegrenzer?
een eurobegrenser verlaagd het maximale toerental.... alleen de setup is ook op lagere toeren vrij sterk dus weet niet hoeveel effect het uiteindelijk sal hebben, moet je even proberen denk ik.
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
-
- Pro tuner
- Berichten: 823
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
- Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
- Locatie: België
Re: Leovince v6 op DR70 met eurobegrenzer?
Nog mensen die ervaring hebben met eurobegrenzer op laagtoerige 70cc?
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: Leovince v6 op DR70 met eurobegrenzer?
Ik heb pinasco op team, werkt allemaal gewoon hoor...B-xtreme schreef:Zou deze setup ook een beetje werken met een eurobegrenzer?
Alleen of het goed is voor je ontsteking is een ander verhaal + euro begrenzers klappen op de wat snellere brommertjes eruit als je schakelt.
-
- Pro tuner
- Berichten: 823
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
- Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
- Locatie: België
Re: Leovince v6 op DR70 met eurobegrenzer?
Hoe bedoel je dat ze eruit klappen?Ruben schreef:Ik heb pinasco op team, werkt allemaal gewoon hoor...B-xtreme schreef:Zou deze setup ook een beetje werken met een eurobegrenzer?
Alleen of het goed is voor je ontsteking is een ander verhaal + euro begrenzers klappen op de wat snellere brommertjes eruit als je schakelt.
