Standaard Cilinder Tunen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 17 feb 2011, 17:36
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 Mike di Meglio Replica
Standaard Cilinder Tunen.
Hallo,
Nu ik toch bezig ben met reviseren, en mn brommer weer helemaal schoon aan het maken ben ( K*T Pekel.. ) Dacht ik nu wil ik meteen mijn cilindertje is lichtjes onderhanden nemen, Ik rijd op dit moment met een Gia Conti eronder en haal ongeveer 95km/u, Het zou mooi zijn als ik zonder plat erop te gaan liggen de 100 kan aantikke . Ik heb een nieuwe Type Cilinder en blok ( Derbi GPR 50 van 2010 ). Nu heb ik het hele forum al door gespit maar kon niet echt goede antwoorden vinden op mijn vragen.
Zelf zat ik is te kijken naar het Cilindertje en naar de Spoelers, Voor mijn gevoel zit hier al een behoorlijk goede flow in waar ik dus niet echt veel meer uit kan halen, alleen lijkt mij dat ik de achterste Spoel poort wel een klein beetje beter geflowed kan worden? Wat denken jullie hierover? Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel met achterste spoelpoort, weet zo even niet hoe ik hem anders moet noemen..
Verder vroeg ik me af of jullie toevallig niet wat kleine dingetjes hebben om hem wat harder te laten lopen of trekken? Volgens mij is dit origineel al een hele sneller cilinder en moet je echt wat grotere bewerkingen gaan uitvoeren om er nog wat meer uit te halen of zie ik dit verkeerd?
Ik ben benieuwd wat jullie mij te vertellen hebben, Alvast bedankt!
Groetjes Daffy.
Nu ik toch bezig ben met reviseren, en mn brommer weer helemaal schoon aan het maken ben ( K*T Pekel.. ) Dacht ik nu wil ik meteen mijn cilindertje is lichtjes onderhanden nemen, Ik rijd op dit moment met een Gia Conti eronder en haal ongeveer 95km/u, Het zou mooi zijn als ik zonder plat erop te gaan liggen de 100 kan aantikke . Ik heb een nieuwe Type Cilinder en blok ( Derbi GPR 50 van 2010 ). Nu heb ik het hele forum al door gespit maar kon niet echt goede antwoorden vinden op mijn vragen.
Zelf zat ik is te kijken naar het Cilindertje en naar de Spoelers, Voor mijn gevoel zit hier al een behoorlijk goede flow in waar ik dus niet echt veel meer uit kan halen, alleen lijkt mij dat ik de achterste Spoel poort wel een klein beetje beter geflowed kan worden? Wat denken jullie hierover? Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel met achterste spoelpoort, weet zo even niet hoe ik hem anders moet noemen..
Verder vroeg ik me af of jullie toevallig niet wat kleine dingetjes hebben om hem wat harder te laten lopen of trekken? Volgens mij is dit origineel al een hele sneller cilinder en moet je echt wat grotere bewerkingen gaan uitvoeren om er nog wat meer uit te halen of zie ik dit verkeerd?
Ik ben benieuwd wat jullie mij te vertellen hebben, Alvast bedankt!
Groetjes Daffy.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 229
- Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
- Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10
Re: Standaard Cilinder Tunen.
vele mensen hebben geen beschikking tot een haakse frees, dan vallen al (redelijk) veel opties af. je zou evt. je spoelpoorten in je carters gelijk kunnen maken met die van de cillinder, dit zou ookal wel wat schelen, en dit is goed te doen als je het zelf wilt doen. gewoon met 'n dremel. (alleen rekening houden met eventuele tapeinden / schroefdraden ALS die er zitten, heb dit nog niet bij 'n derbi gedaan, wel bij een puch, en ben toen door het carter naar een schroefdraad heen gedremeld )
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Re: Standaard Cilinder Tunen.
Je hebt echt geen idee waar je over praat hé?Daffyeend schreef:Hallo,
Nu ik toch bezig ben met reviseren, en mn brommer weer helemaal schoon aan het maken ben ( K*T Pekel.. ) Dacht ik nu wil ik meteen mijn cilindertje is lichtjes onderhanden nemen, Ik rijd op dit moment met een Gia Conti eronder en haal ongeveer 95km/u, Het zou mooi zijn als ik zonder plat erop te gaan liggen de 100 kan aantikke . Ik heb een nieuwe Type Cilinder en blok ( Derbi GPR 50 van 2010 ). Nu heb ik het hele forum al door gespit maar kon niet echt goede antwoorden vinden op mijn vragen.
Zelf zat ik is te kijken naar het Cilindertje en naar de Spoelers, Voor mijn gevoel zit hier al een behoorlijk goede flow in waar ik dus niet echt veel meer uit kan halen, alleen lijkt mij dat ik de achterste Spoel poort wel een klein beetje beter geflowed kan worden? Wat denken jullie hierover? Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel met achterste spoelpoort, weet zo even niet hoe ik hem anders moet noemen..
Verder vroeg ik me af of jullie toevallig niet wat kleine dingetjes hebben om hem wat harder te laten lopen of trekken? Volgens mij is dit origineel al een hele sneller cilinder en moet je echt wat grotere bewerkingen gaan uitvoeren om er nog wat meer uit te halen of zie ik dit verkeerd?
Ik ben benieuwd wat jullie mij te vertellen hebben, Alvast bedankt!
Groetjes Daffy.
- HayeSM
- Pro tuner
- Berichten: 960
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
- Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5
Re: Standaard Cilinder Tunen.
precies.. niet aan beginnen. Schroef die cilinder er lekker weer op, als je sneller wilt moet je andere kopen.
- nope
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Gemeente Staphorst
Re: Standaard Cilinder Tunen.
om het voor jou wat makkelijker te maken, van je boost poortje moet je afblijven.
je spoelers kun je gelijk maken met je blok, en het ' spijltje' aanscherpen. als laatste zou je nog wat aan de uitlaatpoort kunnen doen, maar ik weet de timingen niet uit mijn hoofd. houd de blowbown iig onder de 31. uitlaat poort niet hoger dan 195 graden.
je spoelers kun je gelijk maken met je blok, en het ' spijltje' aanscherpen. als laatste zou je nog wat aan de uitlaatpoort kunnen doen, maar ik weet de timingen niet uit mijn hoofd. houd de blowbown iig onder de 31. uitlaat poort niet hoger dan 195 graden.
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
CRF 250, 2006
CR 250 1989
- DSDRD
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 09:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing Blue '08
Re: Standaard Cilinder Tunen.
waarom zou je dit allemaal doen voor slechts 5 kilometer, beter knal je een andere cilinder er op dan haal jij je honderd zonder op de tank te gaan liggen...
Des te meer remkracht je hebt, des te later kan je remmen
- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: Standaard Cilinder Tunen.
De cilinderkop bewerken helpt ook al een stuk.
Je moet wel weten wat je doet bij het tunen van een cilinder, anders vernaggel je het hele ding.
Je moet wel weten wat je doet bij het tunen van een cilinder, anders vernaggel je het hele ding.
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
- nope
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Gemeente Staphorst
Re: Standaard Cilinder Tunen.
Voor hem zou het leuk zijn ja..DSDRD schreef:waarom zou je dit allemaal doen voor slechts 5 kilometer, beter knal je een andere cilinder er op dan haal jij je honderd zonder op de tank te gaan liggen...
voor mij moet er echter een uitdaging inzitten.
Het mooiste vind ik altijd nog dat mensen mij voor gek verklaren met 'langzame onderdelen'.
maar dat je ze er ondertussen gewoon uitbromt. een ookal zou hij zijn cilinder verpoeren. voor 50 euri's heb je een nieuwe. kun je weer van voor af aan beginnen. dat is het mooiste. en op een gegeven moment zal het steeds sneller gaan. een goed getunede DR gaat harder dan je gemiddelde airsal. Terwijl die DR bekend staat als sloom en men de Airsal leuke cilinders vind. het gaat er voor mij niet om hoe hard je gaat, maar hoe je er komt.
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
CRF 250, 2006
CR 250 1989
- DSDRD
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 09:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing Blue '08
Re: Standaard Cilinder Tunen.
nope schreef:Voor hem zou het leuk zijn ja..DSDRD schreef:waarom zou je dit allemaal doen voor slechts 5 kilometer, beter knal je een andere cilinder er op dan haal jij je honderd zonder op de tank te gaan liggen...
voor mij moet er echter een uitdaging inzitten.
Het mooiste vind ik altijd nog dat mensen mij voor gek verklaren met 'langzame onderdelen'.
maar dat je ze er ondertussen gewoon uitbromt. een ookal zou hij zijn cilinder verpoeren. voor 50 euri's heb je een nieuwe. kun je weer van voor af aan beginnen. dat is het mooiste. en op een gegeven moment zal het steeds sneller gaan. een goed getunede DR gaat harder dan je gemiddelde airsal. Terwijl die DR bekend staat als sloom en men de Airsal leuke cilinders vind. het gaat er voor mij niet om hoe hard je gaat, maar hoe je er komt.
tja iedereen zijn hobby maar je kan je afvragen hoelang een ori cilinder het zo houd, is tenslotte niet gemaakt om dik over de 100 mee te blazen...
Des te meer remkracht je hebt, des te later kan je remmen
- DSDRD
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 09:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing Blue '08
Re: Standaard Cilinder Tunen.
idd je zou hem kunnen vlakken, dan krijg je een stuk meer compresie, scheelt zeker een paar km's laatst aan nog bij zo'n oud hok gedaan werkt goed, denk dat dit makelijker is dan in je cilinder te gaan raggenJ03P schreef:De cilinderkop bewerken helpt ook al een stuk.
Je moet wel weten wat je doet bij het tunen van een cilinder, anders vernaggel je het hele ding.
Des te meer remkracht je hebt, des te later kan je remmen
- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: Standaard Cilinder Tunen.
Je zult inderdaad meer compressie krijgen en het is stukken makkelijker dan je poorten gaan bewerken met een frees(als je er al een hebt)
Maar het is niet een kwestie van een schuurpapiertje erover! Het vereist wel goede tecniek en veel meetwerk.
Je zou trouwens ook gewoon een hoge druk kop kunnen kopen als je er niet zeker vsn bent dat het afvlakken je gaat lukken.
Ik heb het gedaan op m'n ori cilinder, verschil was best goed merkbaar icm kleine poortbewerking.
Maar het is niet een kwestie van een schuurpapiertje erover! Het vereist wel goede tecniek en veel meetwerk.
Je zou trouwens ook gewoon een hoge druk kop kunnen kopen als je er niet zeker vsn bent dat het afvlakken je gaat lukken.
Ik heb het gedaan op m'n ori cilinder, verschil was best goed merkbaar icm kleine poortbewerking.
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
- DSDRD
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 09:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing Blue '08
Re: Standaard Cilinder Tunen.
J03P schreef:Je zult inderdaad meer compressie krijgen en het is stukken makkelijker dan je poorten gaan bewerken met een frees(als je er al een hebt)
Maar het is niet een kwestie van een schuurpapiertje erover! Het vereist wel goede tecniek en veel meetwerk.
Je zou trouwens ook gewoon een hoge druk kop kunnen kopen als je er niet zeker vsn bent dat het afvlakken je gaat lukken.
Ik heb het gedaan op m'n ori cilinder, verschil was best goed merkbaar icm kleine poortbewerking.
dat zeker het makkelijkste is met een vlak apparaat, heb je het ook gegarandeerd recht, maar idd een hoge druk kop kopen is makkelijker!
Des te meer remkracht je hebt, des te later kan je remmen
- nope
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Gemeente Staphorst
Re: Standaard Cilinder Tunen.
dat heeft vrij weinig met de cilinder zelf te maken. het materiaal is gewoon goed. als je hem netjes afwerkt blijft hij wel heel.DSDRD schreef:nope schreef:Voor hem zou het leuk zijn ja..DSDRD schreef:waarom zou je dit allemaal doen voor slechts 5 kilometer, beter knal je een andere cilinder er op dan haal jij je honderd zonder op de tank te gaan liggen...
voor mij moet er echter een uitdaging inzitten.
Het mooiste vind ik altijd nog dat mensen mij voor gek verklaren met 'langzame onderdelen'.
maar dat je ze er ondertussen gewoon uitbromt. een ookal zou hij zijn cilinder verpoeren. voor 50 euri's heb je een nieuwe. kun je weer van voor af aan beginnen. dat is het mooiste. en op een gegeven moment zal het steeds sneller gaan. een goed getunede DR gaat harder dan je gemiddelde airsal. Terwijl die DR bekend staat als sloom en men de Airsal leuke cilinders vind. het gaat er voor mij niet om hoe hard je gaat, maar hoe je er komt.
tja iedereen zijn hobby maar je kan je afvragen hoelang een ori cilinder het zo houd, is tenslotte niet gemaakt om dik over de 100 mee te blazen...
uiteraard zul je met een gietijzeren cilindertje de timingen wat lager moet leggen om de temperatuur in bedwang te houden maar als je de poortjes wat groter maakt, kun je er best 110 mee halen. maar dat is een kwestie van aantikken en van het gas af. anders word ie alsnog warm.
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
CRF 250, 2006
CR 250 1989
-
- Derbi fan
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 08 mei 2011, 16:25
- Vervoersmiddel: puch maxi s
puch maxi s 70cc
aerox 70cc dr rpm tuned
yamaha jog rr lc
Derbi gpr 50 2007
aerox polini evo 1 tuned - Locatie: Nunspeet
Re: Standaard Cilinder Tunen.
of je stelt je squish gewoon laag af ipv afvlakkenJ03P schreef:De cilinderkop bewerken helpt ook al een stuk.
Je moet wel weten wat je doet bij het tunen van een cilinder, anders vernaggel je het hele ding.
never drive faster than your guardian angel can fly
Re: Standaard Cilinder Tunen.
Jaa, want dan komt je timing niet in de war...mikebenz schreef:of je stelt je squish gewoon laag af ipv afvlakkenJ03P schreef:De cilinderkop bewerken helpt ook al een stuk.
Je moet wel weten wat je doet bij het tunen van een cilinder, anders vernaggel je het hele ding.
- nope
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Gemeente Staphorst
Re: Standaard Cilinder Tunen.
in de war? hij word gewoon wat hoger. dus?
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
CRF 250, 2006
CR 250 1989
Re: Standaard Cilinder Tunen.
Hoe wil jij die gaan afstellen dan..?mikebenz schreef:of je stelt je squish gewoon laag af ipv afvlakkenJ03P schreef:De cilinderkop bewerken helpt ook al een stuk.
Je moet wel weten wat je doet bij het tunen van een cilinder, anders vernaggel je het hele ding.
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Standaard Cilinder Tunen.
Dit meen je toch niet hebasDRD schreef:Hoe wil jij die gaan afstellen dan..?mikebenz schreef:of je stelt je squish gewoon laag af ipv afvlakkenJ03P schreef:De cilinderkop bewerken helpt ook al een stuk.
Je moet wel weten wat je doet bij het tunen van een cilinder, anders vernaggel je het hele ding.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- nope
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Gemeente Staphorst
Re: Standaard Cilinder Tunen.
hij wel.
een squish afstellen doe je door middel van je voetpakking. dikker of dunner. dan komt je cilinder hoger of lager. en worden de timingen dus lager of hoger.
een squish afstellen doe je door middel van je voetpakking. dikker of dunner. dan komt je cilinder hoger of lager. en worden de timingen dus lager of hoger.
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
CRF 250, 2006
CR 250 1989
-
- Derbi fan
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 08 mei 2011, 16:25
- Vervoersmiddel: puch maxi s
puch maxi s 70cc
aerox 70cc dr rpm tuned
yamaha jog rr lc
Derbi gpr 50 2007
aerox polini evo 1 tuned - Locatie: Nunspeet
Re: Standaard Cilinder Tunen.
omg dat isbasDRD schreef:Hoe wil jij die gaan afstellen dan..?mikebenz schreef:of je stelt je squish gewoon laag af ipv afvlakkenJ03P schreef:De cilinderkop bewerken helpt ook al een stuk.
Je moet wel weten wat je doet bij het tunen van een cilinder, anders vernaggel je het hele ding.
never drive faster than your guardian angel can fly