Voorontsteking polini race-ontsteking

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
adriaanvanthof
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 15:59
Vervoersmiddel: Derbi senda sm (2x)

Voorontsteking polini race-ontsteking

Ongelezen bericht door adriaanvanthof »

Hallo mensen!

ik heb sinds kort een polini race-ontsteking, echter zonder handleiding.

Ik heb uitgelegd gekregen HOE je de voorontsteking in moet stellen, maar ik weet
niet HOEVEEL dit moet zijn en waarom die waarde :?

Setup:

Mhr team 80, carters bewerkt, cilinder licht bewerkt
28mm Stage6
mhr team membraam
Doppler endurance

Iemand een idee of andere belangrijke tips?
kevintjuh
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 09:50

Re: Voorontsteking polini race-ontsteking

Ongelezen bericht door kevintjuh »

ik zou zeggen: begin met 1.2 mm en bouw dan op tot je het meeste vermogen hebt.
voor de veiligheid kan je hem dan een tikje terug zetten;)
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: Voorontsteking polini race-ontsteking

Ongelezen bericht door Gerben »

kevintjuh schreef:ik zou zeggen: begin met 1.2 mm en bouw dan op tot je het meeste vermogen hebt.
voor de veiligheid kan je hem dan een tikje terug zetten;)
heb jij de handleiding van polini goed gelezen?
nee dus,daar staat nl. 1,7mm ;)

-je draait een micrometer in het bougiegat
-zet de boutjes van de grondplaat zo dat je de plaat nog netjes kunt rondraaien
-draait het vliegwiel naar links zodat hij net niet over het dode punt schiet
-kijk dan op de meter, deze staat dan mis op 0,5mm bijv. omdat je nooit helemaal netjes bij de 0 kunt beginnen
-draai dan de meter 1,7mm in(dus 17 streepjes op de meter)
-let er wel op dat het vligwiel dan naar rechts begint te draaien,draait hij naar links dan ben je dus al over het dode punt heen
herhaal het hele lijstje dan even
-wanneer hij dan op 1,7mm staat
-hou het vliegwiel stevig vast zodat hij niet meer verdraaid (ivm. grote magnetisme)
-zet het streepje op de pickup gelijk met die van de rotor
-draai de 3 boutjes netjes vast
-en gas er op
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Plaats reactie