Nieuwe cilinder x-treme 2009 std + yasuni cross
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R
Nieuwe cilinder x-treme 2009 std + yasuni cross
Hallo,
Heb nu al een jaartje me x-treme 2009. Heb er laatst yasuni cross onder laten zetten, en laten afstellen bij de brommerboer.
Die heb er sproeier 84 in gedaan.. Vond ik zelf erg laag voor een cross zonder prop, maar hij zal het wel weten.
Probleem is alleen dat ik tussen de 3.000 en 7.000 totaal geen trekkracht heb. Ik ze 1 is het genoeg om weg te komen,, maar in hogere versnellingen is het continu terugschakelen als je ook maar even onder de 7.000 komt..
Nu kun je geloof ik nog een hoop klooien met gasnaald enzo, maar volgende de brommerboer was dat bij yasuni hopeloos.
Is er een mannier om dat ding fatsoenlijk af te stellen? Zat zelf te denken aan een nieuwe cilinder die wat lekkerder samen loopt met die uitlaat. Of werkt dat niet?
Graag jullie reacties!!
Heb nu al een jaartje me x-treme 2009. Heb er laatst yasuni cross onder laten zetten, en laten afstellen bij de brommerboer.
Die heb er sproeier 84 in gedaan.. Vond ik zelf erg laag voor een cross zonder prop, maar hij zal het wel weten.
Probleem is alleen dat ik tussen de 3.000 en 7.000 totaal geen trekkracht heb. Ik ze 1 is het genoeg om weg te komen,, maar in hogere versnellingen is het continu terugschakelen als je ook maar even onder de 7.000 komt..
Nu kun je geloof ik nog een hoop klooien met gasnaald enzo, maar volgende de brommerboer was dat bij yasuni hopeloos.
Is er een mannier om dat ding fatsoenlijk af te stellen? Zat zelf te denken aan een nieuwe cilinder die wat lekkerder samen loopt met die uitlaat. Of werkt dat niet?
Graag jullie reacties!!
Laatst gewijzigd door georgeboot op di 07 jun 2011, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
ik zou dan gewoon eens even wat andere sproeiers proberen kijken wat hij daarmee doet;)
-
- Beginnende Derbi fan
Dat was ik zelf ook al van plan..
Alleen volgens de brommerboer (zou volgens mij de expert moeten zijn..) was de bougie kleur goed.
Wordt het dan niet gevaarlijk als je hem te rijk gaat afstellen?
Of zeggen jullie dat mijn brommerboer gewoon een prutser is
?
Alleen volgens de brommerboer (zou volgens mij de expert moeten zijn..) was de bougie kleur goed.
Wordt het dan niet gevaarlijk als je hem te rijk gaat afstellen?
Of zeggen jullie dat mijn brommerboer gewoon een prutser is

-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Te rijk afstellen is meestal niet erg, te arm daar in tegen wel!
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda
heb precies zelfde setup, precies zelfde geval. zit nu sproeier 95 in, rijd nu prima, brommerboer zei dat dat nou eenmaal zo is. die yasuni is gewoon hoogtoerig, onder de pb zit gewoon niet veel kracht, dus je kan kijken of je hem iets beter afsteld. wat bij mij holp was luchtschroef verder open zetten kan je proberen
- harvik
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2620
powerband is ook pas vanaf 7500 toeren hea
Laatst gewijzigd door harvik op zo 08 mei 2011, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Ga dan 4-takt rijden als je er niet mee kan leven. Dat is nu eenmaal 2-takt 

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Hee mafkees, ik dacht dat ik je moest helpen met afstellen.
Open the Throttle and Smile
-
- Beginnende Derbi fan
Had vergeten me olie op tijd bij te vullen: vastloper. Heb hem toen naar de brommerboer gebracht, en daar gelijk grote beurt laten doen. Die heb hem toen ook afgesteld.
Maar je hulp is zeker nog welkom, ik heb je nummer nog staan en zal je morgen wel even sms-en
Een vriend van me heeft Metrakit Thrower op een AM6, en die van hem rijd overal goed, plus nog een powerband er boven op.
Maar goed, dat bij Yasuni alleen powerband rijden mogelijk is, zal dan wel zo zijn..
Valt er verder niets te ontgrenzen / op te voeren, om het leed iets te verzachten
?
Maar je hulp is zeker nog welkom, ik heb je nummer nog staan en zal je morgen wel even sms-en

Een vriend van me heeft Metrakit Thrower op een AM6, en die van hem rijd overal goed, plus nog een powerband er boven op.
Maar goed, dat bij Yasuni alleen powerband rijden mogelijk is, zal dan wel zo zijn..
Valt er verder niets te ontgrenzen / op te voeren, om het leed iets te verzachten

-
- Beginnende Derbi fan
Heb zojuist een afspraak gemaakt met deze trouwe Derbi fanBoeki schreef:Hee mafkees, ik dacht dat ik je moest helpen met afstellen.

Verder nog tips?
-
- Beginnende Derbi fan
Die brommerboer beweerde bij hoog en bij laag dat Derbi alu cilinder heb.. Nou, het bleek een gietijzeren (misschien heeft oude blok dat..)
Ook van ring in carb wist hij niets, heb hem er net zelf even uit gehaald..
Hij was afgesteld met 84, voor inrijden nieuwe zuiger 86 of 88 geplaatst (te groot dus). Kan ik hiermee, en ZONDER die ring rijden, of moet er dan echt een grotere sproeier in? (anders moet ik weer heel de week met de trein ipv brommer:P naar school)
Ook van ring in carb wist hij niets, heb hem er net zelf even uit gehaald..
Hij was afgesteld met 84, voor inrijden nieuwe zuiger 86 of 88 geplaatst (te groot dus). Kan ik hiermee, en ZONDER die ring rijden, of moet er dan echt een grotere sproeier in? (anders moet ik weer heel de week met de trein ipv brommer:P naar school)
- -Jasper-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD limited 2008
dat koperen plaatje met die gaatjes voor je carb moet je er inderdaad gouw uithalen. van de zuiger weet ik niks van.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Met een beetje hulp op afstand.georgeboot schreef:Ook van ring in carb wist hij niets, heb hem er net zelf even uit gehaald..

Maar, ori Derbi cilinder is inderdaad gietijzer.
Open the Throttle and Smile
-
- Beginnende Derbi fan
Samen met Boeki zaterdagmiddag even mijn brommer afgesteld. Sproeier 92 erin, en gasnaald 2 standjes lager (dacht ik, kan ook juist hoger zijn
)
Hij loopt nog niet helemaal soepel: hij komt wat langzaam van z'n toeren af (zelfs met lucht dicht en stationairschroef ook dicht). Ga dus nog maar een grotere sproeier proberen (96 ofzo). Kon volgens Boeki ook valse lucht zijn. Proberen dus maar

Hij loopt nog niet helemaal soepel: hij komt wat langzaam van z'n toeren af (zelfs met lucht dicht en stationairschroef ook dicht). Ga dus nog maar een grotere sproeier proberen (96 ofzo). Kon volgens Boeki ook valse lucht zijn. Proberen dus maar

-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi xrace 2009
drd pro 2007
puch maxi n
puch maxi-n - Locatie: randwijk
ik rij met orgi cilinder en die yasuni met sproeier 100 met een top van 93 (tw 13/53)
poegh toening(H)
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme sm 2007
als je een oude bougie heb dan is de kleur er meestal in gebrand dus daar moet je wel mee uit kijken
en idd beter een te groote sproeier als te kleine want bij een kleine sproeier komt ook minder olie bij en dan weet je het wel
baff
en idd beter een te groote sproeier als te kleine want bij een kleine sproeier komt ook minder olie bij en dan weet je het wel
baff

- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
neem ook een hittegraad 9 bougie, een bougie brand zichzelf schoon bij een bepaalde temperatuur. maar als je een te lage hebt zal hij die temperatuur te snel halen en al heel erg snel een verkeerde indicatie geven. heb ook yasuni cross, spr 92. gasnaald is bij yasuni vaak wel hopeloos. hoor je vaker.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
-
- Beginnende Derbi fan
Geen idee welke ik nu heb eigenlijk. Neem aan dat het er wel op staat? Zal hem er morgen eens even afdraaien.jens extreme sm schreef:neem ook een hittegraad 9 bougie, een bougie brand zichzelf schoon bij een bepaalde temperatuur.
Haha, dat was bij mij inderdaad ook zo ja. Hem hem nu bijna helemaal bovenaan, sproeier 94 en nu rijd die opzich best lekker!jens extreme sm schreef:heb ook yasuni cross, spr 92. gasnaald is bij yasuni vaak wel hopeloos. hoor je vaker.
Wel in z'n 1 op de 5.000 toeren lekker stotteren, maar dat zal dan wel.
Heb geloof 11/48 tandwielen: haal nu top van 82 via de GPS. Moet binnekort tanden vervangen, dus zal er dan ook gelijk even 13/53 op zetten.
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
georgeboot schreef:Geen idee welke ik nu heb eigenlijk. Neem aan dat het er wel op staat? Zal hem er morgen eens even afdraaien.jens extreme sm schreef:neem ook een hittegraad 9 bougie, een bougie brand zichzelf schoon bij een bepaalde temperatuur.
Haha, dat was bij mij inderdaad ook zo ja. Hem hem nu bijna helemaal bovenaan, sproeier 94 en nu rijd die opzich best lekker!jens extreme sm schreef:heb ook yasuni cross, spr 92. gasnaald is bij yasuni vaak wel hopeloos. hoor je vaker.
Wel in z'n 1 op de 5.000 toeren lekker stotteren, maar dat zal dan wel.
Heb geloof 11/48 tandwielen: haal nu top van 82 via de GPS. Moet binnekort tanden vervangen, dus zal er dan ook gelijk even 13/53 op zetten.
ja staat er op, b8es of b9es of b10es, dat nummer erin is de hittegraad.
ik had eerst 14 52, nu 13 53 maar vind het eigenlijk iets te kort, zit al in zn 6 als ik 70 ga. eerst ging ik 80 in zn 5, milieubewust

over die sproeier, stotteren voor de powerband moet je een beetje kloten met je luchtschroef, dan zit je er net iets naast. probeer die een klein beetje te draaien en te proberen. onthoud wel dat het bij een derbi gewoon even duurt voordat hij in zn powerband komt.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
-
- Beginnende Derbi fan
Dat heb ik inderdaad ook ja.. Zo'n beetje rond de 70 gaat die bij mij ook naar z'n 6 toe. Voor maar stukje groter doen dan,, sneller mag die van mij ook wel. Kom je dan trouwens niet gelijk kracht tekort, of maakt dat niet zo veel uit?jens extreme sm schreef:zit al in zn 6 als ik 70 ga. eerst ging ik 80 in zn 5, milieubewust
Heb nu me lucht ongeveer halve slag open. Als ik hem verder open draai en gas geef, valt die meteen weg. Klonk mij als verzuip-geluid, maar dat is natuurlijk beetje tegenstrijdig gezien die juist meer lucht krijgt..jens extreme sm schreef:over die sproeier, stotteren voor de powerband moet je een beetje kloten met je luchtschroef, dan zit je er net iets naast. probeer die een klein beetje te draaien en te proberen. onthoud wel dat het bij een derbi gewoon even duurt voordat hij in zn powerband komt.
Starten doet die nu iig fatsoenlijk, even als reageren op z'n gas, dus qua lucht vind ik het eigenlijk wel prima zo....