Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
plidurr
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door plidurr »

ola.

ben al tijdje bezig met afstellen. derbi is standaard gewoon ontgrensd met een SX uitlaat.
begon met 94. reed 73 met tandwiel 12. toen tandwiel 13. rijd ik 74. was nogal apart dus ging ik afstellen.
als ik mijn gas vol open hebt, loopt ie minder goed dan gas +/- 3 kwart gas. heb een kleinere sproeier geprobeerd.
dat leverde niks op. 96 gestoken: leek beter te worden. maar 98, is dat niet enorm groot voor alleen een ontgrensde uitlaat :P?
dusja, wat zou ik moeten doen?
tombr
Banden plakker
Vervoersmiddel: Senda drd evo

Ongelezen bericht door tombr »

Als ik gas geef loopt mijn brommer tot kwart gas goed en valt die mooi terug in de toeren.
Echter als ik meer gas geef blijft hij heel lang enorm hoog in de toeren hangen?
Waar kan dit aan liggen?
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

tombr schreef:Als ik gas geef loopt mijn brommer tot kwart gas goed en valt die mooi terug in de toeren.
Echter als ik meer gas geef blijft hij heel lang enorm hoog in de toeren hangen?
Waar kan dit aan liggen?
stationair schroef linksom draaien ;)
the skullkid
Pro tuner

plidurr schreef:ola.

ben al tijdje bezig met afstellen. derbi is standaard gewoon ontgrensd met een SX uitlaat.
begon met 94. reed 73 met tandwiel 12. toen tandwiel 13. rijd ik 74. was nogal apart dus ging ik afstellen.
als ik mijn gas vol open hebt, loopt ie minder goed dan gas +/- 3 kwart gas. heb een kleinere sproeier geprobeerd.
dat leverde niks op. 96 gestoken: leek beter te worden. maar 98, is dat niet enorm groot voor alleen een ontgrensde uitlaat :P?
Hoe staat je lucht?
plidurr
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008

Ongelezen bericht door plidurr »

the skullkid schreef:
plidurr schreef:ola.

Hoe staat je lucht?
geen idee, heb r gisteren avond ook over nagedacht dat dat het probleem kan zijn. straks een even bekijken :thumbup:
Adriaan
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009

Ongelezen bericht door Adriaan »

Ik heb nu een originele derbi DRD maar heb er een gianelli conti ondergedaan. Heb nu gewoon gereden met sproeier 79 (die zat er in toen de prop er uit was gehaald uit mn originele uitlaat) en daar trok hij gewoon lekker mee door en starte in 1 keer als hij koud was.

Het was wel dat je onder je powerband weinig kracht heb maar dat is toch altijd bij deze uitlaat?

En nu dacht ik het is een te kleine sproeier dus heb er even een 84 in gedaan toen reed hij nog precies het zelfde als met 79...
Nu ook 96 geprobeert maar dan stotterd die heel erg onder zijn powerband en als hij warm is komt hij daar bijna niet door heen. Maar eenmaal in zijn powerband rijd hij weer supper.

Moet ik nu dus van af 96 naar ondere proberen en iedere keer kijken of hij nog goed loopt en wanneer hij met deze sproeier goed loopt zo laten doen of ook nog je luchtschroef/clipje afstellen?
En hoe weet je wanneer je een goede sproeier heb en je verder moet met gasnaald/luchtschroef?

Alvast heeel erg bedankt(Y)
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Ongelezen bericht door Wovter »

Adriaan schreef:Moet ik nu dus van af 96 naar ondere proberen en iedere keer kijken of hij nog goed loopt en wanneer hij met deze sproeier goed loopt zo laten doen of ook nog je luchtschroef/clipje afstellen?
En hoe weet je wanneer je een goede sproeier heb en je verder moet met gasnaald/luchtschroef?
Alvast heeel erg bedankt(Y)
Wanneer je mengsel verhouding wel goed is, alleen het wil nét niet dat laatste beetje, kun je de gasnaald verstellen,
gasnaald verder naar boven ---> resulteert in een iets armer mengsel, meer lucht, minder benzine
gasnaald verder naar beneden ---> resulteert in een iets rijker mengsel, minder lucht, meer benzine

heb is gewoon een kwestie van uitproberen met sproeiers, je KAN de bougie gebruiken als indicator, (ikzelf doe dit vrijwel niet.)
gewoon kijken of hij mooi door loopt, niet stottert, en niet te veel / te weinig krijgt.
het laatste afstelwerk is dus gedaan met de gasnaald, eerst zorgen dat je sproeiermaat goed is.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Adriaan
Schakelrijder

Heb net nog even wat geprobeert en met 96 tm 90 stottert die bij lage toeren (als je weg rijd). Moet ik nu dus gewoon blijven zakken tot hij niet meer stottert?

Heb dus ook al 84 geprobeert en daarmee stotterde die niet in laag toeren maar om er achter te komen of hij TE weinig krijgt moet ik dus nu tussen 84 en 90 gaan zoeken toch?

En als hij niet meer stottert mn gasnaald op de juiste hoogte en daarna pas mn luchtschroef toch?

wat zijn citta's toch makkelijk af te stellen vergeleken met dit :roll:
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Houd ie in op volgas? Dan heb je waarschijnlijk te kleine sproeier. Je moet gewoon van alles proberen en gewoon zo'n doos met 15 sproeiers ofzo halen.
En bougie naar kijken heeft niet zo heel veel zin, deze kan soms wel bij 5 verschillende bougies mooi bruin zijn.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Adriaan
Schakelrijder

Nee hou houd op top niet in. Maar gewoon van sproeier zakken tot dat hij niet meer inhoud van ondere toch?
En dan gasnaald en luchtschroef? Of moet ik die nu ook al op een bepaalde stand hebben staan?
royvi
Pro tuner

Begin met gasnaald in het midden en luchtschroef op 1,5/2 slagen open. En dan verder afstellen.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Adriaan
Schakelrijder

en dan net zo lang zakken tot hij niet meer stottert toch....?
royvi
Pro tuner

toet hij goed loopt ja, maar als hij bovenin goedloopt kan het ook gewoon aan de gasnaal liggen. Dan moet je die wat verschuiven.
Maar stotteren is een ruim begrip, je hebt stotteren, sputteren enz. Het is gewoon proberen. Lastig te oordelen achter een computer.
Airsal cilinder te koop:
Adriaan
Schakelrijder

Oke daar kan ik wat mee;) ga het vanmiddag gelijk proberen!
Bedankt zo ver(Y)
Lennerttt
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi sdr & Booster

Ongelezen bericht door Lennerttt »

Beste , mijn derbi stottert nogal , vooral als hij koud heeft, als ik eventjes geen gas geef en dan weer terug wel komt hij kei traag op toeren en houd hij heel hard in, ik dacht miss aan een te grote sproeier , ik heb dus een kleinere geprobeerd maar dan houdt hij nog harder in, maar kan het zijn dat ik een grotere nodig heb? maar ik vond dat redelijk raar zon grote sproeier met een 50cc

setup :

Uitlaat : gianelli
Cilinder : origineel (50cc dus)
Carburateur : dell orto 17.5mm
Sproeier : 98 (heb daarna dus 95 geprobeerd)
If god is a derbi, then WTF am I driving with?
the skullkid
Pro tuner

Ja dat kan.
royvi
Pro tuner

Lennerttt schreef:Beste , mijn derbi stottert nogal , vooral als hij koud heeft, als ik eventjes geen gas geef en dan weer terug wel komt hij kei traag op toeren en houd hij heel hard in, ik dacht miss aan een te grote sproeier , ik heb dus een kleinere geprobeerd maar dan houdt hij nog harder in, maar kan het zijn dat ik een grotere nodig heb? maar ik vond dat redelijk raar zon grote sproeier met een 50cc

setup :

Uitlaat : gianelli
Cilinder : origineel (50cc dus)
Carburateur : dell orto 17.5mm
Sproeier : 98 (heb daarna dus 95 geprobeerd)
Ik heb met mijn orgineel ontgrensd sproeier 96 :P
Airsal cilinder te koop:
Lennerttt
Beginnende Derbi fan

dit is niet origineel ontgrenst
royvi
Pro tuner

Dat weet ik, maar jij vind 98 groot. Maar ik wil met een voorbeeld aangeven dat dat makkelijk kan. ;)
Airsal cilinder te koop:
Lennerttt
Beginnende Derbi fan

:thumbup: ja ik heb ondertussen tog maar een 100 gestoken en dat ging al veel beter
Plaats reactie