Koelvloeistof naar carb?
- NoahFlemx
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track
Koelvloeistof naar carb?
Hey ik wil binnenkort mijn carb en een paar andere dingetjes upgraden. Ik heb een beta rr 50 track 2021, alles is nog standaard op de uitlaat na.
Alleen er gaan 2 slangetjes van mijn cilinder naar mijn carb en dat is volgensmij koelvloeistof, alleen op andere carbs zie ik hier geen aansluiting voor. En die 2 slangetjes zitten ook met een soort gek clipje vast die niet zijn los te halen waardoor ik heb überhaupt niet los kan halen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alleen er gaan 2 slangetjes van mijn cilinder naar mijn carb en dat is volgensmij koelvloeistof, alleen op andere carbs zie ik hier geen aansluiting voor. En die 2 slangetjes zitten ook met een soort gek clipje vast die niet zijn los te halen waardoor ik heb überhaupt niet los kan halen.
Hoe kan ik dit oplossen?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Re: Koelvloeistof naar carb?
Ik weet niet wat voor clipjes erop zitten. maar ik weet wel dat de er zeker af kunnen
. als de carb geen kvs aansluiting heeft kun je de 2 nippels met elkaar verbinden

- NoahFlemx
- Derbi fan
Het zijn deze clipjes
https://imgur.com/a/AWiSkWo
Ik kan geen manier vinden om die los te halen. En als ik het los maak schiet de koelvloeistof er dan niet uit?
-
- Beginnende tuner
Oh die clipjes ken ik niet. maar niks wat niet los kan haha. ja kvs zal eruit komen. dus dichthouden
-
- Beginnende tuner
Kan gewoon elke andere slang klem op. Of zip ties
Er bestaan speciale tangen om die clipjes (zoek eens op oorklemtang, er zijn wel meerdere types oorklemmen) los te maken en (terug) te plaatsen. Maar ik zou ze gewoon losmaken en vervangen door een nieuw type. Eventueel kan zoals je zegt een zip-tie ook wel, maar ik vertrouw dat persoonlijk niet echt.
Om los te maken steek je onder het bovenste platte gedeelte een platte schroevendraaier die er net in past en dan probeer je die te verdraaien. Eigenlijk moet je dat bovenste stukje zien weg te kantelen van het onderste dat haaks tov de slang zelf staat. Dat kan eventueel ook met een gewone tang.
Moeilijk eigenlijk om dit uit te leggen. Maar omdat ik momenteel zo geen klemmen in huis heb kan ik er ook geen voorbeeld van posten. sorry
Om los te maken steek je onder het bovenste platte gedeelte een platte schroevendraaier die er net in past en dan probeer je die te verdraaien. Eigenlijk moet je dat bovenste stukje zien weg te kantelen van het onderste dat haaks tov de slang zelf staat. Dat kan eventueel ook met een gewone tang.
Moeilijk eigenlijk om dit uit te leggen. Maar omdat ik momenteel zo geen klemmen in huis heb kan ik er ook geen voorbeeld van posten. sorry
- NoahFlemx
- Derbi fan
Oke bedankt voor de uitleg, ik zal kijken wat ik ermee kan doen!Kata 2.0 schreef: ↑vr 09 mei 2025, 16:42 Er bestaan speciale tangen om die clipjes (zoek eens op oorklemtang, er zijn wel meerdere types oorklemmen) los te maken en (terug) te plaatsen. Maar ik zou ze gewoon losmaken en vervangen door een nieuw type. Eventueel kan zoals je zegt een zip-tie ook wel, maar ik vertrouw dat persoonlijk niet echt.
Succes!
- NoahFlemx
- Derbi fan
Is dit trouwens niet voor koelvloeistof? Of is dat wat anders? Dit is de dellorto phbg rs 19mm 90th anniversaryKata 2.0 schreef: ↑vr 09 mei 2025, 16:42 Er bestaan speciale tangen om die clipjes (zoek eens op oorklemtang, er zijn wel meerdere types oorklemmen) los te maken en (terug) te plaatsen. Maar ik zou ze gewoon losmaken en vervangen door een nieuw type. Eventueel kan zoals je zegt een zip-tie ook wel, maar ik vertrouw dat persoonlijk niet echt.
https://imgur.com/a/amVFuVN
Eerlijk gezegd ken ik deze niet, maar ik zou denken van wel. Kan je snel uittesten door in het ene pijpje te blazen en zien of er langs het andere lucht komt. Dan dat andere afsluiten en de carbu op normale positie en ondersteboven houden en blazen. Ontsnapt er nergens lucht dan is het zeker en vast het koelvloeistofcircuit.