Ten eerste, Ik weet niet zo veel van brommers af, dus alsjeblieft corrigeer me.
Ik heb een Beta rr 50 Track 2023 (Helemaal standaard), nu wil ik hem graag precies de wok grens laten lopen (zodat ik er geen problemen me krijg en mijn ouders niet boos worden). is het technisch mogelijk om hem te ontgrenzen (70/75 km/h) en dan terug te voeren naar 50/55 km/h met tandwielverhouding? Zodat de brommer en meer trekkracht heeft, en de wokgrens loopt.
En als iemand andere iedeën heeft om mn brommer 50/55 km/h te laten lopen laat het me alsjeblieft weten. (het liefts met zo veel mogelijk trekkracht)
Alvast bedankt!
Beta rr 50 Track Opvoeren
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Beta rr 50 track
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Beta rr 50 Track Opvoeren
Niet met alleen andere twv nee, dan gaat hij veel te veel toeren maken.
Maar als het goed is heb je een begrensde cdi die de brommer niet meer dan 8k toeren laat maken, met volldedig ontgrensde brommer ga je dan rond de 60 als t goed is.
Dat zou je eerst kunnen proberen.
Als hij dan toch te hard gaat kun je hem terugbegrenzen door een prop in de uitlaat te doen die je uit kunt boren of vijlen tot je de juiste snelheid hebt.
Maar als het goed is heb je een begrensde cdi die de brommer niet meer dan 8k toeren laat maken, met volldedig ontgrensde brommer ga je dan rond de 60 als t goed is.
Als hij dan toch te hard gaat kun je hem terugbegrenzen door een prop in de uitlaat te doen die je uit kunt boren of vijlen tot je de juiste snelheid hebt.
-
- Banden plakker
Bedankt voor je reactie,42 schreef: ↑ma 14 okt 2024, 15:21 Niet met alleen andere twv nee, dan gaat hij veel te veel toeren maken.
Dus de cdi is begrens op een aantal toeren? (is dat dan hetzelfde als toerenbegrenzer)
Want ik hoor van veel mensen als ze hem helemaal ontgrenzen dat ie dan 70/75 km/h loopt.
Ontgenzen ze dan ook de cdi? of?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Dat denk ik wel, haal je alle restricties weg dan loopt ie idd 70-75.
Cdi is je ontsteking, bij de modellen vanaf 2018 zit er een ingebouwde begrenzer in ook al werkt die net iets anders dan een losse, eigenlijk is het een ecu.
Cdi is je ontsteking, bij de modellen vanaf 2018 zit er een ingebouwde begrenzer in ook al werkt die net iets anders dan een losse, eigenlijk is het een ecu.
-
- Banden plakker
En wat als ik de tandwielverhouding 1 groter maak, en de rest begrens met een schakelbare begrenzer met afstandbediening ofzo.
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je hem kan begrenzen tot 30 km/h langzamer. dus dat zou dan van 75 km/h naar 50/55 km/h zijn