Derbi valt bij volgas uit, bij gas los weer aan

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Noahv
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda sdr 2003

Derbi valt bij volgas uit, bij gas los weer aan

Ongelezen bericht door Noahv »

Goedemiddag,

Ik probeer nu al een tijdje mijn derbi af te stellen, maar hij blijft maar uitvallen als ik in 1x volgas geef (hij loopt wel gewoon stationair), als ik dan weer het gas loslaat gaat hij weer aan (ook in neutraal). Als ik mijn gashendel langzaam vol opentrek doet hij dit niet en gaat hij gewoon de hoge toeren in. Hierdoor is het dus ook lastig om in hogere versnellingen te komen en rijd het dus voor geen meter. Ik heb al veel dingen geprobeerd met afstelling, verschillende sproeiers (van 75 t/m 90). Het lijkt erop dat hij te weinig lucht krijgt want zonder filter doet hij het beter, ik kan dan namelijk makkelijker hoger de toeren in maar nog steeds niet in 1x.

Hier is een link van het probleem:
https://youtube.com/shorts/DDVJg1YB3t0? ... QSVo5_aFPw

Mijn setup:
Doppler gietijzer 50cc
Dellorto 19mm
Mallossi vl6 (nieuw)
Orginele ontsteking (nieuw)
Gianelli conti uitlaat
Heb powerfilter en gewone filter geprobeerd.
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Derbi valt bij volgas uit, bij gas los weer aan

Ongelezen bericht door pog »

Hoe ziet de bougie eruit? En hoe staat de lucht stelschroef?
Noahv
Banden plakker

Het is nu ongeveer opgelost, hij valt niet meer weg zoals op het filmpje. Ik kan hem nu gewoon helemaal in de toeren gooien in zijn neutraal. Was een afstellingsprobleem. Ik kwam er achter door de choke open te zetten, en toen liep hij beter. Alleen doet hij het nogsteeds niet helemaal goed, als ik hem rijdend wil opentrekken stottert hij heel erg op bepaalde toeren en dan pas gaat hij in de powerband. Ik krijg het niet voor elkaar om hem goed in 1x naar zijn powerband te laten trekken.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Een conti is lastig afstellen.

'Snelle Hoogtoerige uitlaat. Presteer goed in zijn powerband en op standaard cilinder, trekt dan lekker door. Onder zijn powerband is het geen rijden. Uitlaat is ook sproeier gevoelig, als je er 2 maten naast zit rijd hij niet goed meer. Powerband: 9000-12000 RPM'
Noahv
Banden plakker

Dan zal het nog veel gezeik worden met de sproeiers hahaha
Zit nu een 92 in, tot nu toe werkte dat het beste. Ik heb alleen nog 95 en 98 naar als de sproeier groter moet, maar dat lijkt me wel heel hoog of niet? Komt dat stotteren niet doordat hij nu een kleinere sproeier nodig heeft?
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

pog schreef: ma 01 jul 2024, 16:05 Hoe ziet de bougie eruit? En hoe staat de lucht stelschroef?
Plaats reactie