welke uitlaat

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
20210650
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:55
Vervoersmiddel: Derbi DRD SM 50 X-Treme LTD 2019

welke uitlaat

Ongelezen bericht door 20210650 »

Hallo,

Heb senda drd sm 50 x treme, ori cilinder en uitlaat, alles ontgrensd en twv 13/53, loopt 75, wil dat ie rond de 90 loopt
Ik twijfel tussen de Leovince x-fight en scr corse chrome, wil namelijk goeie koppel onderin hebben, maar ook een hoge top, nu heb ik gelezen dat voor de scr corse chrome lang kan duren voordat ie in de powerband zit, en dat dat niet het geval is bij de x fight, maar dat die weer een lagere top heeft
Welke denken jullie dat ik moet nemen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3714
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: welke uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Kwestie van persoonlijke voorkeur maar ik vind koppel onderin leuker rijden dan een hele hoge topsnelheid maar constant hoogtoerig moeten rijden om vooruit te komen.
Top van de Leo moet rond de 85 kunnen dus die zit sowieso richting je gewenste snelheid.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: welke uitlaat

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Het duurt niet perse lang om in de powerband te komen, je moet meer constant in de powerband rijden. Een 50cc heeft meestal niet genoeg kracht om snel onder de powerband vandaan te komen (of je moet terug schakelen). De leovince heeft een hele brede powerband en een stuk lager in toeren. Dus een stuk minder fel maar rijdt wel een stuk comfortabeler voor normaal rijden met meer koppel. Bijde uitlaten zullen je brommer sws sneller maken. Als je redelijke afstanden moet rijden zou ik sws voor de leovince gaan. Bij de scr vraagt het iets meer aandacht om in toeren te blijven.
Plaats reactie