Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Harrekiet
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda x-treme '05 - Rieju rrx spike '11

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Harrekiet »

heey jonges bedankt voor jullie hulp het was inderdaad de gasschijf ;)
koedijk94
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2008

Ongelezen bericht door koedijk94 »

Iemand nog idee?
Lennerttt
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi sdr & Booster

Ongelezen bericht door Lennerttt »

Harrekiet schreef:heey jonges bedankt voor jullie hulp het was inderdaad de gasschijf ;)
Geen probleem, je kan die schuif altijd insmeren met tweetakt olie , dan schuift hij goed, en zorg ervoor dat het zwart dat je erover zet met de vijs goed dicht zit, krijg je hem niet volledig dicht spuit je wat wd 40 op de schroefdraad dan lukt het wel grtzz
If god is a derbi, then WTF am I driving with?
Rick09
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda x-treme 50 sm

Ongelezen bericht door Rick09 »

Hallo, ik heb een vraag

welke sproeier heb ik ong. nodig voor:
derbi sende x-treme 2005 is helemaal standaard 14mm carb. enz. Met een bidalot cross?

Gr Rick
mikeyall
Banden plakker

Ongelezen bericht door mikeyall »

Rick09 schreef:Hallo, ik heb een vraag

derbi sende x-treme 2005 is helemaal standaard 14mm carb. enz. Met een bidalot cross?

Gr Rick
ik reedt met orginele luchtfilter 14mm en maatje 60 of 62 het beste maaarja het kan verschillen per brommer
Rick09
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda x-treme 50 sm

Ongelezen bericht door Rick09 »

mikeyall schreef:

Gr Rick
ik reedt met orginele luchtfilter 14mm en maatje 60 of 62 het beste maaarja het kan verschillen per brommer

ja ik heb ook een standaard luchtfilter enz. maar 60 is tog veel te klein, dat kan nooit goed gaan :blink:
degene waar de uitlaat eerst van was had met sproeier 80 een warmloper gehad omdat ie em niet had afgesteld!
mikeyall
Banden plakker

Ongelezen bericht door mikeyall »

Rick09 schreef:
mikeyall schreef:

Gr Rick

ja ik heb ook een standaard luchtfilter enz. maar 60 is tog veel te klein, dat kan nooit goed gaan :blink:
degene waar de uitlaat eerst van was had met sproeier 80 een warmloper gehad omdat ie em niet had afgesteld!
nou ik heb nu zelfs een sproeiermaat 60 in me 14mm carb op een 70cc airsal met bidalot cross......daar rijdt hij het lekkerste mee...

maaruhh ik heb met org 50cc sproeiermaat 60 14mm carb en bidalot cross nog nooit een warmloper gehad........

ik zelf, ben nu met de 70cc wel een beetje bang dat hij te weinig benzine krijgt......maarja de bougie is gewoon bruin en brommer rijdt perfect!
Freek
Tuner
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50

Ongelezen bericht door Freek »

Ik ben van deels onbegrensde uitlaat naar een volledig onbegrensde uitlaat gegaan en nu als ik het gas terug neem en dan weer gas geef dan stottert hij 1 of 2 keer voordat hij gaat trekken. Wat moet ik dan doen ? Grotere of kleinere sproeier ? voor de rest rijd de brommer prima
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

groter. als hij op top niet in houd kan je ook proberen om je gasnaald goed te zetten en je luchtschroef weer optimaal :P
Afbeelding
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Ik heb nu al sproeier 92 t/m 96 geprobeerd, maar mijn brommer blijft zich maar "verslikken" bij de 8000 toeren.
Moet ik nu nog groter? Ik ben nu van 94 naar 96, toen werd hij donders warm. Hij straalde zegmaar helemaal, nu heb ik de gasnaald op laagste stand gezet en wordt hij niet meer zo warm. Hij word toch juist warm als hij te arm loopt :crazy: maar ik zet de gasnaald juist naar beneden om het te verhelpen :crazy:
Maar moet ik nu nog groter sproeiertje?
Hij is volledig ontgrenst met een 125cc crossmotor demper.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbidrd07
Tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

Ik heb een 50cc cillinder charmo?, (omdat de originele kapot is gelopen bij de vorige eigenaar). maar is dit nog een beetje wat of zal het verstandig zijn om een andere cillinder te halen? (airsal 70cc NT) lijkt me wel wat?
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

royvi schreef:Ik heb nu al sproeier 92 t/m 96 geprobeerd, maar mijn brommer blijft zich maar "verslikken" bij de 8000 toeren.
Moet ik nu nog groter? Ik ben nu van 94 naar 96, toen werd hij donders warm. Hij straalde zegmaar helemaal, nu heb ik de gasnaald op laagste stand gezet en wordt hij niet meer zo warm. Hij word toch juist warm als hij te arm loopt :crazy: maar ik zet de gasnaald juist naar beneden om het te verhelpen :crazy:
Speel eens met je luchtschroef?
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

royvi schreef:Ik heb nu al sproeier 92 t/m 96 geprobeerd, maar mijn brommer blijft zich maar "verslikken" bij de 8000 toeren.
Zet je luchtschroef op anderehalve slag open.
En als je je gasnaald op laagste stand hebt staan, wilt dat zeggen dat je gasnaald hoger zit. Dus meer benzine doorlaat. Probeer is een sproeier 98 met gasnaald in het midden., een gasnaald is voornamelijk in het middetoeren gebied, daarom zal die waarschijnlijk ook wel beter lopen als je de gasnaald laat zakken. Omdat die stotter bij de 8k toeren zit, door die gasnaald te laten zakken krijg die in het midden gebied minder benzine.

Naar mijn idee is 98 wel groot, maar zou best kunnen.
royvi
Pro tuner

the skullkid schreef:
Ik doe niks anders, het hielp iets maar niet veel.
@ jasper, ik zeg hij staat op de laagste stand. Dus het CLIPJE staat op de hoogste stand ;) Of begrijp ik je nu verkeerd?
Maar ik heb nu het idee, nadat ik er mee naar school ben geweest (27 km ofzo) dat hij zich verzuipt. Want als ik volle toeren rijd, en dan gas dicht en dan gas open gooi verslikt ie zich vanaf 6000/7000 toeren tot het einde zegmaar. Maakt niet uit waar je het gas opentrekt vanaf 6000/7000. Maar hij houd wel in met volgas, dit doet hij ook met sproeier 92 alleen meer :crazy: Of loopt hij te arm en dat hij de vlotterbak leeg heeft zegmaar?
Ik denk dat ik een 90 en een 98 haal. En als ik met een van deze hem niet af gesteld krijg dan weet ik het ook niet meer.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbiXtreme
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda

doppler 50cc afstellen

Ongelezen bericht door derbiXtreme »

ik heb een derbi senda xtreme een tijdje geleden gekocht.
met een standaard blok , alleen de tandwiel verhouding was veranderd en er zat een metrakit uitlaat op.
toen ik hem kocht liep hij ong. 90 km/u en hij accelereerde goed.
tot ik op een gegeven moment een warmloper kreeg , de cilinder kon ik niks meer mee dus kocht ik een andere cilinder.
dat is een doppler 50cc geworden , alleen liep die niet zo hard meer (50 km/u ong.).
maar toen bleek dat de uitlaat lek was en had ik er een doppler uitlaat onder gezet.
van de uitlaat ging hij niet echt harder lopen.
dus ik dacht dat de cilinder misschien te weinig brandstof kreeg en had ik een 17,5 mm carburateur van dellorto gemonteerd.
toen ging ik met sproeiertjes afstellen (maat 75 t/m 98) er zat standaard in de 17,5 carb maatje 83.
daar liep die wel iets harder maar ik krijg hem niet boven de 50 km/u.
hij komt niet lekker op toeren dan gaat ie sputteren en met de luchtschroef krijg ik ook niet veel voor elkaar.
misschien dat je me kan helpen met me probleem dat er nog iets anders zou kunnen zijn. bvd
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

bougie, luchtfilter verstopt, ontsteking, membraam, alles zowat dus :D Stottert die ofwat?
Dick
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing

Ongelezen bericht door Dick »

royvi schreef:
the skullkid schreef:
@ jasper, ik zeg hij staat op de laagste stand. Dus het CLIPJE staat op de hoogste stand ;) Of begrijp ik je nu verkeerd?
Maar ik heb nu het idee, nadat ik er mee naar school ben geweest (27 km ofzo) dat hij zich verzuipt. Want als ik volle toeren rijd, en dan gas dicht en dan gas open gooi verslikt ie zich vanaf 6000/7000 toeren tot het einde zegmaar. Maakt niet uit waar je het gas opentrekt vanaf 6000/7000. Maar hij houd wel in met volgas, dit doet hij ook met sproeier 92 alleen meer :crazy: Of loopt hij te arm en dat hij de vlotterbak leeg heeft zegmaar?
Ik denk dat ik een 90 en een 98 haal. En als ik met een van deze hem niet af gesteld krijg dan weet ik het ook niet meer.
Kijk eens naar je bougie... al weet ik dat deze een slechte indicator is maar ik heb precies het zelfde gehad als je dan het gas losliet, leek het alsof die uitviel maar als je dan volgas gaf, begon die weer. en hij stottert als een gek totdat die in de powerband komt, dan is het over..
bij mij was de sproeier juist te klein. En ik had orgineel ontrgrenst ook 96:P dus dat kan wel en die liep heeel netjes..
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
tombr
Banden plakker
Vervoersmiddel: Senda drd evo

Ongelezen bericht door tombr »

Ik reed eerst met mijn originele uitlaat, toen een tijdje met een andere uitlaat en nu ga ik weer terug naar origineel.
Ik heb de sproeier die eruit kwam gehouden, maar de luchtschroef is natuurlijk wel veranderd.
Hoe kan ik het beste beginnen met het afstellen van mijn luchtschroef?
Alvast bedankt
royvi
Pro tuner

Dick schreef:
royvi schreef:

Maar ik heb dus iets anders ;) Als ik terugga in toeren, en daarna in eenkeer volgas geef "verslikt" die zich.
Kijk eens naar je bougie... al weet ik dat deze een slechte indicator is maar ik heb precies het zelfde gehad als je dan het gas losliet, leek het alsof die uitviel maar als je dan volgas gaf, begon die weer. en hij stottert als een gek totdat die in de powerband komt, dan is het over..
bij mij was de sproeier juist te klein. En ik had orgineel ontrgrenst ook 96:P dus dat kan wel en die liep heeel netjes..[/quote]

Maar ik heb dus iets anders ;) Als ik terugga in toeren, en daarna in eenkeer volgas geef "verslikt" die zich.
Airsal cilinder te koop:
sander-
Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi drd pro
puch maxi

Ongelezen bericht door sander- »

bougi is deze kleur, moet nu tog een grotere sproeier in?

Afbeelding
Plaats reactie