Ja ik hoef niet per sé de hoogste topsnelheid maar ik wil gewoon wat meer vermogen. Ook wil ik natuurlijk niet te veel slijtage. Heb je met een tpr 86 dan wel veel slijtage als je gewoon een goede carb, andere krukas etc neemt wat slijt er dan nog? En een blok met hogere cc dan dat is wel een beetje too much voor een brommer of niet? En zou je kunnen vertellen wat er beter is aan 2fast dan tpr?Skakelbr schreef: ↑wo 21 jun 2023, 22:48 Allerbeste is moeilijk te zeggen, ligt aan je hele setup. Stage 6 77 is ook erg goed is met de juiste setup rond de 20pk uit te halen. 86 tpr is ook een erg goede cilinder. Polini/malossi loopt ook als een kanon. Maar alles boven de 80 (of erg hoogtoerig) zal slijtageslag wel erg toenemen. De "beste" cilinders zijn denk ik wel 2fast, maar daar betaal je ook wel voor
Beta rr50
-
- Derbi fan
- Berichten: 94
- Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
- Vervoersmiddel: Beta rr50 Track
Re: Beta rr50
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Beta rr50
Het ligt er een beetje aan ook hoe lang je er mee denkt te gaan rijden, als het maar een paar jaar is tot je je autorijbewijs hebt dan zou ik er zelf geen honderden euro's voor gaan betalen.
En al helemaal niet als je maar net wat meer vermogen wilt, dan ben je met een goede maar relatief goedkope gietijzeren 70-80cc ook prima op weg.
En al helemaal niet als je maar net wat meer vermogen wilt, dan ben je met een goede maar relatief goedkope gietijzeren 70-80cc ook prima op weg.
-
- Derbi fan
- Berichten: 94
- Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
- Vervoersmiddel: Beta rr50 Track
Re: Beta rr50
Ja ik ben van plan zo'n 2 jaar full time fr op te rijden en als ik dan kan dan rijd ik gwn met auto van mn ouders tot ik dr zelf een haal. Maar ik ben denk ik niet van plan hem weg te doen. Heb ook nog andere familieleden die hem anders zouden overnemen als ze oud genoeg zijn.42 schreef: ↑vr 23 jun 2023, 15:44 Het ligt er een beetje aan ook hoe lang je er mee denkt te gaan rijden, als het maar een paar jaar is tot je je autorijbewijs hebt dan zou ik er zelf geen honderden euro's voor gaan betalen.
En al helemaal niet als je maar net wat meer vermogen wilt, dan ben je met een goede maar relatief goedkope gietijzeren 70-80cc ook prima op weg.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Beta rr50
Een soort erfstuk dus, lol.
Dan is een goeie idd het geld wel waard.
Dan is een goeie idd het geld wel waard.
-
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 21 jul 2023, 23:18
- Vervoersmiddel: Beta rr 50 track 2023
Re: Beta rr50
Wat ik heb gedaan is het draadje doorgeknipt van de begrenzing van de cdi en heb ik vanuit daar snoertjes doorgetrokken naar een schakelaar achter een kap. Met standaard setup Is het wel te doen maar ik heb nu een voca uitlaat en dan valt het veel te erg op dus dan komt de politie er toch wel achter.Ghost schreef: ↑ma 13 mar 2023, 22:47 Hallo, ik vroeg mij af of het mogelijk was om een schakelaar in een beta rr50 te krijgen en op welke manier dat kan. (Het liefst zo verstopt mogelijk of via een afstandsbediening) ook vroeg ik mij af wanneer je een carburateur eigenlijk moet vervangen voor een andere? Ik weet dat die tweede best random is. Ook vroeg ik mij af of je het ingebouwde oliepompje kan blijven gebruiken als je bijv de uitlaat veranderd of moet je dan zelf gaan mengen?
-
- Derbi fan
- Berichten: 94
- Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
- Vervoersmiddel: Beta rr50 Track
Re: Beta rr50
Ja als je niet al met 80 voorbij komt rijden dan gaan ze toch niet gelijk overal controleren voor een schakelaar?Beta rijdertje schreef: ↑vr 21 jul 2023, 23:21Wat ik heb gedaan is het draadje doorgeknipt van de begrenzing van de cdi en heb ik vanuit daar snoertjes doorgetrokken naar een schakelaar achter een kap. Met standaard setup Is het wel te doen maar ik heb nu een voca uitlaat en dan valt het veel te erg op dus dan komt de politie er toch wel achter.Ghost schreef: ↑ma 13 mar 2023, 22:47 Hallo, ik vroeg mij af of het mogelijk was om een schakelaar in een beta rr50 te krijgen en op welke manier dat kan. (Het liefst zo verstopt mogelijk of via een afstandsbediening) ook vroeg ik mij af wanneer je een carburateur eigenlijk moet vervangen voor een andere? Ik weet dat die tweede best random is. Ook vroeg ik mij af of je het ingebouwde oliepompje kan blijven gebruiken als je bijv de uitlaat veranderd of moet je dan zelf gaan mengen?
En ik heb zelf trouwens de beta racing uitlaat. Maar daar zit geen demper bij. Hoe weet ik welke dempers er wel oppassen die niet van hetzelfde merk zijn?
-
- Derbi fan
- Berichten: 94
- Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
- Vervoersmiddel: Beta rr50 Track
Re: Beta rr50
Weet je eigenlijk tot wanneer ik het oliepompje kan houden? Of zal ik dat beter vragen aan de zaak waar ik hem gekocht heb. De cdi is namelijk ontgrensd, de uitlaat vervangen en een ander tandwiel. (Gaat nu ongv 75). Maar volgens mij met een andere tandwielverhouding en de luchtinlaat begrenzing naar de carburateur weghalen kan hij wel 90/95 lopen. Zal dat oliepompje dan nog werken?