Het 'afstel' topic
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Het 'afstel' topic
Meestal komt een backfire door verkeerd ontstekingstijdstip dacht ik
Het klopt wat 42 zegt, meestal is een verkeerd ontstekingstijdstip de oorzaak van backfire.
Heb je gecheckt of je ontsteking op tijd staat? Staan de merktekens van de grondplaat en het carter netjes tegenover elkaar? Is het spietje in de krukas niet gebroken en als gevolg daarvan het vliegwiel misschien iets verdraaid?
Een andere oorzaak van backfire kan een veel te rijk mengsel zijn. Dan vindt er een onvolledige verbranding plaats waardoor er onverbrand mengsel in de uitlaat komt, wat, als dit de juiste lucht/benzinedamp verhouding bereikt, ontstoken kan worden door de hete verbrandde uitlaatgassen.
Heb je gecheckt of je ontsteking op tijd staat? Staan de merktekens van de grondplaat en het carter netjes tegenover elkaar? Is het spietje in de krukas niet gebroken en als gevolg daarvan het vliegwiel misschien iets verdraaid?
Een andere oorzaak van backfire kan een veel te rijk mengsel zijn. Dan vindt er een onvolledige verbranding plaats waardoor er onverbrand mengsel in de uitlaat komt, wat, als dit de juiste lucht/benzinedamp verhouding bereikt, ontstoken kan worden door de hete verbrandde uitlaatgassen.
Ja ik had niet zo lang geleden mijn ontsteking bekeken en dat stond allemaal goed.(dus gecheckt of ie op tijd staat en de twee pijltjes van mn ontsteking goed stonden.) maar wat ik helemaal raar vond is dat ik mijn 21mm carb heb geprobeerd met geen succes (wou niet starten) en nu ik die 17,5 mm er weer in deed wou de brommer ook niet starten, vroeger deed hij dat wel hij liep niet heel goed maar nu doet hij helemaal niks.
daarnet mijn sproeier 92 erin gedaan met gasnaald klipje naar beneden niks en gasnaaldklip in het midden niks slaat soms wel aan maar starten niet. Aan geprobeerd te krijgen door middel van aanduwen.
Heb je het vliegwiel er wel met het spietje terug op gezet? Het is belangrijk dat óók het vliegwiel “op tijd” staat!
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2003
Hoi,
Wat moet ik allemaal aanpassen om mijn nieuwe uitlaat goed te laten werken.
Setup:
Originele cilinder (?)
21 MM carburateur.
En dan eerst X-Fight en nu SCR Corse Chrome.
Welke sproeier moet ik dan bijv gebruiken?
Met vriendelijke groet
Wat moet ik allemaal aanpassen om mijn nieuwe uitlaat goed te laten werken.
Setup:
Originele cilinder (?)
21 MM carburateur.
En dan eerst X-Fight en nu SCR Corse Chrome.
Welke sproeier moet ik dan bijv gebruiken?
Met vriendelijke groet
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
Met de originele cilinder zal ik lekker een 17,5 mm carburateur erop gooien.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Aprilia sx 50
Heb een tijdje geleden nieuwe 50cc cilinder en zuiger eronder gezet, andere cilinder liep helemaal goed afgesteld en nooit problemen gehad, maar nu kwam die niet echt lekker op gang en bougie sloeg een beetje wit uit. hij bleef met vol gas even rond 5k toeren hangen en kwam vervolgens in zijn powerband, heb 2 sproeier maatjes groter gedaan (102), hiermee stotterde die, daarna maat 100 en nu rijd die al beter. Het enige probleem is dat die nu bij stationair uit het niets in toeren stijgt en daalt. Als ik het draaiend schuin neerzet, gaan de toeren naar 3k stationair. heb nog niks aan de luchtschroef gekloot, maar met 1 sproeier maatje groter lijkt het me dat die verder open moet, maar hoe ver?
- 42
- Pro tuner
Klinkt als een lekke krukaskeerring maar gek dat het is gekomen na de nieuwe cilinder, was dat meteen na het plaatsen of pas na een tijdje ?
Rookt je brommer veel ?
Rookt je brommer veel ?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd
Hallo,
Ik heb een 70cc italkit en 24mm carb,
mijn brommer verzuipt op hoge toeren, ik heb al de carb schoon gemaakt en gekeken naar mijn sproeier maar ik heb geen maat etc. gevonden. Mijn vraag is dus welke maat sproeier zou goed passen op mijn setup?
Ik heb een 70cc italkit en 24mm carb,
mijn brommer verzuipt op hoge toeren, ik heb al de carb schoon gemaakt en gekeken naar mijn sproeier maar ik heb geen maat etc. gevonden. Mijn vraag is dus welke maat sproeier zou goed passen op mijn setup?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Beste, met een beetje lezen kom je er achter dat dat zeer verschillend is. Als er geen maar op de sproeier staat is het imitatie. Gewoon proberen.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda LED 2020
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb een derbi senda limited 2020. Setup:
72.4cc airsal sport
17,5mm dellorto (sproeier 86)
Stage 6 onderlangs (50/88)
Voor de rest alles ontgrensd zoals cdi enzo
Mijn vraag is, ik ga binnenkort wat verbeteringen kopen, zoals Polini race krukas, malossi vl17, polini 35mm spruitstuk, polini 24mm pwk, polini 46mm powerfilter en voca 70/80. Mijn vraag is dus, wat voor sproeiers moet ik ongeveer halen? Ik zat te denken aan setje van 100 tot 118. Zit hier ongeveer de goeie tussen denken jullie? Alvast bedankt!
72.4cc airsal sport
17,5mm dellorto (sproeier 86)
Stage 6 onderlangs (50/88)
Voor de rest alles ontgrensd zoals cdi enzo
Mijn vraag is, ik ga binnenkort wat verbeteringen kopen, zoals Polini race krukas, malossi vl17, polini 35mm spruitstuk, polini 24mm pwk, polini 46mm powerfilter en voca 70/80. Mijn vraag is dus, wat voor sproeiers moet ik ongeveer halen? Ik zat te denken aan setje van 100 tot 118. Zit hier ongeveer de goeie tussen denken jullie? Alvast bedankt!
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007
zelfs zou ik ook idd die richting op gaan, als je dan toch je blok gaat splitsen er kwaliteit onderdelen gaat halen laat je airsal ff tunen en je spoelpoorten, is wel wat leuks te halen.
Succes met je project!
Succes met je project!
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda sm drd racing 2007
Hallo iedereen, ik heb een vraagje ik heb een derbi 80cc malossi met een 28mm polini en malossi membraam alleen ik rij zonder luchfilter met sproeier 138 en als ik van zijn 4de versnelling helemaal door tik naar zijn 6de om gewoon rustig te rijden dan is het net alsof hij verzuipt want hij stopt er dan gelijk mee iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Reed namelijk eerst met 140 en toen was die stationair lrkker rustig en dat is die nu ook niet meer
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007
ik zou maar eens beginnen met het aanschaffen van een powerfilter, en als die dat pas in zijn 4 doe lijkt het er eerder op dat die de vlotter leeg trekt dan verzuipt aangezien hij het tot de 4 wel normaal doet, heb je een vacuum benzine kraan?
- 42
- Pro tuner
Waarom rij je zonder filter dan ??
-
- Beginnende Derbi fan
Hor moet ik weten of ik een vacuum kraantje heb?MaxLimited07 schreef: ↑do 20 okt 2022, 14:50 ik zou maar eens beginnen met het aanschaffen van een powerfilter, en als die dat pas in zijn 4 doe lijkt het er eerder op dat die de vlotter leeg trekt dan verzuipt aangezien hij het tot de 4 wel normaal doet, heb je een vacuum benzine kraan?
Laatst gewijzigd door bjorn_drd racing op zo 23 okt 2022, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Beginnende Derbi fan
Gewoonlijk zitten er dan 2 darmpjes aan dat 'kraantje'. 1 voor de onderdruk en 1 voor de brandstof.bjorn_drd racing schreef: ↑zo 23 okt 2022, 14:49Hor moet ik weten of ik een vacuum kraantje heb?MaxLimited07 schreef: ↑do 20 okt 2022, 14:50 ik zou maar eens beginnen met het aanschaffen van een powerfilter, en als die dat pas in zijn 4 doe lijkt het er eerder op dat die de vlotter leeg trekt dan verzuipt aangezien hij het tot de 4 wel normaal doet, heb je een vacuum benzine kraan?
- 42
- Pro tuner

Zo'n filter is niet voor niks...

Als je geen kraantje hebt wat je handmatig open en dicht kan doen dan heb je een vacuum.