Raar optrekken en downshiften

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Sebasje
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi

Raar optrekken en downshiften

Ongelezen bericht door Sebasje »

Hallo beste,

Ik zal eerst beginnen met mijn setup
Derbi ‘08
Mvt iron max 50cc
Std luchtfilter en 17,5 carb
Voca warrior
Twv 13-53
Spr 106

Het begon al raar toen ik mijn vorige uitlaat (standaard met een pikkie) demonteerde. Er zat al sproeier 102 in??
Nu heb ik de voca gemonteerd van het weekend, op spr 110 begonnen en dat reed voor geen meter. Stotterend optrekken en moeilijk in toeren komen. Nu met 106 lijkt het eigenlijk al goed te zitten. In het begin stottert hij nogsteeds een beetje maar als je gas dan openhoud trekt hij mooi door. Ik rijd in mijn 4e versnelling al 70? Top ligt op 90/95. Maar als ik iets te vroeg opschakel dan kan hij in zn 6 niet op hoge snelheid blijven en zakt hij terug naar 60kmu. Dus bijvoorbeeld in zn 2 rijd ik 30 en dan trek ik hem door naar 50 en dan naar zn 4e versnelling en dan rijd ik 70 alleen als ik dan door schakel naar boven moet ik of 80 en dan 90 gaan rijden of hij zakt weer terug. Ookmet terugschakelen heeft hij enorm veel toeren, ik weet dat het een hoogtoerige uitlaat is maar alsnog zo slijt het wel snel natuurlijk. Nu is mijn vraag hoe ik het begin optrek en tussen versnellingen optrek kan verbeteren (zonder dus terug te moeten schakelen en enorm op toeren komen om vervolgens weer op te trekken).

Is dit op tr lossen met een andere vertanding? Een klenere sproeier?
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Raar optrekken en downshiften

Ongelezen bericht door 42 »

Klinkt als afstelling probleem, zou eerst meerdere sproeiers proberen tot je op topsnelheid goed rijdt.
Dan kun je met het hoger of lager zetten vd gasnaald het gebied daarvoor afstellen als ie stottert of inhoudt met optrekken.

Als hij lang hoog in z'n toeren blijft zitten als je gas los laat kun je de luchtstelschroef in draaien..die hoort op ongeveer anderhalve slag uitgedraaid te zitten..als dat niks helpt zou je ook last van valse lucht kunnen hebben.
Dat zou ook de 102 sproeier met de ori uitlaat verklaren..das wel behoorlijk groot voor een ori namelijk.
Sebasje
Beginnende Derbi fan

Ik zal de bougie nog eens bekijken, eerste 10 km was hij wel nog aan de lichte kant naar mijn mening maar hij zou wel naar 104 kunnen. eenmaal in zijn powerband rijd hij wel fantastisch. luchtschroef staat op 1,75 ooit een keer van vriend gehoord en dit netjes aangehouden, deze kan dus ook nog wel slagje terug. Ook stationair zal ik hem wat rustiger zetten. Valse lucht lijkt me niet het geval te zijn, wel lekt hij beetje bij de flens aansluiting op de cilinder. hier zit pakking tussen misschien strakker aandraaien? Met wat ik heb gelezen op het forum zijn er niet veel met 50cc en voca onderlangs maar kan wel eruit begrijpen dat mijn 13-53 prima zou presteren.

We zullen dus wat lucht minderen en misschien ook sproeier verlagen, wilde 108 eigenlijk steken maar zal eerste even kijken wat luchtschroef doet.
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

De Warrior heeft sowieso onder zn powerband wel vaker wat moeite blijkbaar viewtopic.php?t=24596
Sebasje
Beginnende Derbi fan

Hoi, 80 cc en 84 sproeier is wel hele laag dat is bijna standaard. Neem aan dat dat wel was met grotere carb (dus weer kleinere sproeierr). Zelf heb ik standaard luchtfilter niks aan geboord zover ik weet alleen dat tuutje deruit. Is denk ook afstelling want eenmaal powerband is isie leuk. Toch denk wel veel toeren te draaien. Ja die vocas wist ik wel dat ie later pas op gang komt maarr dan stottert hij wel erg.

Mn bougie was mooi koffiekleurtje dus eigenlijk wil ik sproeir niet veel lager. Heb mn gasnaald 1 clipje omhoog (tweede van biven) gezet dit loste wel wat halfgas reactie op maar stotteren van zn 2e versnelling blijft hij doen.
Stat heel wat teruggedraaid en lucht op 1,5 (1,75 voorheen)
Nu denk ik dat ik eigenlijk meer lucht nodig heb? Kan luchtschroef op 2 slagen?
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

de luchtschroef doet vooral wat als je gas los laat, zorgt dat er dan voldoende lucht blijft komen zodat je snel in toeren terugzakt als je los laat, daarboven doet ie ook wel iets maar minder, maar is makkelijk uit te testen dus zou ik zeker proberen, ook misschien de naald nog een clipje verder, afstellen is veel uitproberen en testen helaas.
Sebasje
Beginnende Derbi fan

Ja helaas inderdaad, op 2 gezet rijd wel makkelijekr weg maar komt nu weer minder ver in zijn powerband. Topsnelheid weer minder en op top in zn 6 zakt hij helemaal terug uit zichzelf met volgas. Ga toch weer terug zetten en gasnaald misschien naar het midden weer. En dan kleinere sproeier
Sebasje
Beginnende Derbi fan

Nieuw, heb luchtschroef op 1,3 staan nu ongeveer en stotteren is minder geworden en topsnelheid is weer terug (94kmu gps) en hij valt niet weg in toeren als ik wat langzamer rijd (70kmu 85kmu) in zn 6 nu blijft hij dus gewoon netjes gaan. Ook mer terugschakelen nog wel veel toeren maar stuk minder. Denk dat ik flink toeren draai maar daar valt niet veel meer aan te doen met een laagtoerige cil en hoogtoerige uitlaat
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ik heb zelf met 50cc altijd met 12/53 gereden. Naar mijn mening is dat het beste, dan trekt die hem onder de powerband ook wat beter door
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Sebasje
Beginnende Derbi fan

Hoi ManuDRD,

Als ik het geod heb, heb ik 13-53 zat daar wel aan te denken om voor kleiner te gaan, vaker ook gelezen. Maar ivm her idee dat ik al veel toeren maak bovenin is dat dat niet teveel? Trek zal t wel beteren ja maar misschien niet al te best voor de top?
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

weet je hoeveel toeren je nu maakt of is t zo'n ding zonder teller ?
Plaats reactie