Begrenzing op luchtfilter???

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
GingerLion
Banden plakker
Vervoersmiddel: Yamaha DT 50x

Begrenzing op luchtfilter???

Ongelezen bericht door GingerLion »

Jo allemaal, ik heb een Yamaha DT 50 X uit 2008 (am6 blok), compleet origineel, maar wel ontgrensd. In ieder geval zijn de uitlaat en de CDI ontgrensd en heb ik 11, 53 twv. Echter zie ik dingen over dat deze setup zo rond de 80 zou moeten lopen, maar deze loopt in werkelijkheid ongeveer 65. Met het uit elkaar halen van het ding kwam ik op de luchtfilterbox, deze heeft naast de inlaat en het deel waar de carb op gaat een aantal andere aansluitpunten die dicht zitten. Heeft iemand enig idee waar deze voor bedoeld zijn en of dit eventueel met begrenzing te maken kan hebben, dat dit de reden is dat hij wat trager is? Zonder luchtfilter nog niet geprobeerd te rijden, dan loopt ie wat minder en luchtschroef staat zo perfect dus weet niet of ik daarmee wil gaan kloten.

Aantal foto's van de luchtfilterbox: ( Met pijlen de andere aansluitpunten aangegeven als het niet duidelijk was ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gpr050
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Begrenzing op luchtfilter???

Ongelezen bericht door gpr050 »

Die kleine transparante slangetjes lijken me afwaterings punten.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Denk t ook ja, ik heb ook twee van die tepels er op zitten.
Die grotere heb ik niet, zou dat te maken hebben met euro normen en dat een deel vd uitlaatgassen weer terug gaan voor nogmaals verbranding ?
Er is zo'n systeem geweest, of nog (?), maar of dat bij 2008 modellen ook al was en of dat via luchtfilter gaat geen idee.

Staat de carb wel goed afgesteld ?
Heb je sproeier veranderd met ontgrenzen ?
Is plaatje uit carb ?
Is die 65km/h gps of teller ?
kiris
Banden plakker
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Ongelezen bericht door kiris »

die slang gaat als ik me niet vergis naar de uitlaat gas recirculatie pijp die op de originele voorbocht zit. die aansluiting is dus geen probleem als ie maar dicht zit.
de andere 2 zijn zoals gezegd afwatering.
wat je kunt proberen is een sproeier rond de 100 en even die haakse pijp boven op de carburateur demonteren. bij sommige modellen werkt dat, bij sommige niet.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Plaats reactie