CDI begrenst?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Shiro03
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme SM 2007

CDI begrenst?

Ongelezen bericht door Shiro03 »

Beste mensen, ben ik weer eens.

Mijn Derbi kan niet over de 10.000 toeren komen, elke keer als ik er in de buurt kom tikt ie m terug het lijkt elektrisch. Aangezien ik een grotere cilinder erop ga zetten wil ik ook meer toeren kunnen maken.

Ik heb een langfang kokusan cdi, kun je deze ontgrenzen?
Of moet ik een onbegrensde cdi kopen? Ik kan online alleen een TopPerformance onbegrensde Ducati cdi vinden, maar deze is voor Ducati ontsteking. Kan ik deze er gewoon op zetten of iets?

Iemand een idee? Zou erg helpen.

Laters
~S
“Poh wat een lelijk ding”
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: CDI begrenst?

Ongelezen bericht door 42 »

Ik heb vorige keer niet gereageerd op dezelfde vraag omdat ik het niet zeker weet, heb gegoogeld maar kon er geen uitsluitsel over vinden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er op Derbi's Ducati ontstekingen zitten of een kloon ervan.
Edit ; Maar sommige modellen kunnen blijkbaar toch een andere hebben lees ik net..pfffff...
Dus ja...euhhhhh....

En ik dacht ook dat een gewone cdi altijd onbegrensd is en alleen de nieuwe ecu's vanaf 2018 (?) begrensd zijn.
Maar ook dat kan ik weer helemaal fout hebben.. :lol:
Ik zie ook alleen maar kokusan cdi's voor 4 takt scooters, die kunnen wel begrensd zijn maar voor 2t vind ik niks..dus ik snap t niet erg.

Niemand in je vriendenkring die een cdi heeft liggen die je uit kan proberen ?

Of hopelijk weet iemand anders hier het..aan mij heb je weinig iig.. :crazy:
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: CDI begrenst?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Er zijn 2 types ontstekingen voor het Derbi motorblok (tot 2000 tot 2017).

1: Leonelli
2: De meest gebruikte, Ducati of LangfangKokusan. Wanneer je type 2 hebt, kun je ook een Top Performances CDI gebruiken
Waarschijnlijk heb je nu een zwarte CDI/bobine.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie