.

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Oli4-Derbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: do 25 apr 2019, 13:51

.

Ongelezen bericht door Oli4-Derbi »

.
Laatst gewijzigd door Oli4-Derbi op do 30 dec 2021, 02:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Euro Begrenzer

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Allereerst bij een derbi hebben ze het al snel door of je met een begrenzer rijdt en dan wordt hij in beslag genomen, dus ik vind als je opgevoerd rijdt kan je beter de consequenties nemen of hem gewoon 50 laten lopen...(Maar dat vind ik)

Onbegrensd draait hij de toeren die het blok kan draaien, dus standaard is dat rond 11.000 rpm. Het is dan dus niet zo dat 't blok in elkaar draait.

Een begrenzer neemt bij een bepaald toerental pulsen op, waardoor hij dus bijvoorbeeld niet verder komt dan 8.000 rpm.
Door de pulsen die opgenomen worden door de condensator worden bepaalde onderdelen in je ontsteking warmer dan normaal en dit kan slecht zijn op langere termijn, dus je moet niet constant begrensd rijden (alleen als 't nodig is)

Ff off-topic, zit jij op Dlw in papendrecht? Volgens mij heb ik je derbi wel eens zien staan
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Oli4-Derbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: do 25 apr 2019, 13:51

.

Ongelezen bericht door Oli4-Derbi »

.
Laatst gewijzigd door Oli4-Derbi op do 30 dec 2021, 02:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Euro Begrenzer

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Begrenzing gaat je vaak niet helpen bij een rollerbank, hoewel het bij een originele uitlaat te proberen valt.

Als je met een knetterpijp op de rollerbank moet, en vervolgens 40 km/u gaat met lage toerenbegrenzing weten onze blauwe vriendjes ook genoeg. Dan krijg je alleen maar grotere problemen omdat ze het recht hebben om hem technisch te 'keuren'.

Dus, lekker 45 laten lopen of ontgrenzen met de bijbehorende risico's.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Plaats reactie