Derbi Airsal Xtrem 88cc NT

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
klimz
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 mar 2017, 15:31

Derbi Airsal Xtrem 88cc NT

Ongelezen bericht door klimz »

Ik heb nog geen Derbi, maar ik ben er voor aan het sparen en ik wil er sowieso eentje met het nieuwe type blok kopen. Ik zit te denken aan een 85th Anniversary. Aan het begin wil ik wennen aan het schakelen, de andere manier van remmen en het allemaal onder de knie krijgen, ik ben 70cc 2T scooters gewend en ik heb nog weinig ervaring op schakelbrommers.

Aangezien ik in de buurt van de 18 kom en graag een motorrijbewijs wil halen, maar geen behoefte heb aan een A1 15pk rijbewijs blijf ik nog even wachten tot mijn twintigste, tot die tijd wil ik me met een Derbi Senda vermaken en daarom wil ik mijn Derbi uiteindelijk extreem gaan opvoeren. Ik hoopte dat jullie mij hierbij konden helpen. Wat ik nu voor ogen heb:

Airsal Xtrem 88cc
Krukas Barikit 45mm
BRK R45 uitlaat
Dell Orto 28mm carburateur
Spruitstuk 24-28mm draaibaar
Luchtfilter Malossi E13

Allemaal onderdelen die ik op SchakelParts heb gevonden. Hierbij nog enkele vragen:

Ik wil zelf de onderdelen aanschaffen en het vervolgens allemaal laten doen door een schakelbrommerspecialist, hebben jullie suggesties?
Is een 88cc overdreven en kan ik beter een 70cc kopen?
Is deze combinatie van onderdelen überhaupt mogelijk?
Is het investeren in een ontsteking noodzakelijk?

Even ter informatie, de Derbi komt er als hobby en voor het weekend en ik zal er zeker niet dagelijks op gaan rijden.

Ik hoop dat er iemand is die mij hierbij kan helpen :)
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: Derbi Airsal Xtrem 88cc NT

Ongelezen bericht door Mika »

Cilindertje is leuk voor het geld, wel zou ik hem (laten) tunen.
Krukas is prima.
Zou voor een andere uitlaat gaan brk is niet echt de best presterende pijp zou dan eerder gaan kijken voor een yasuni r4 (is overigens maar €270 bij bromfietsshop).
Carburateur is prima.
Wel even kijken voor een ander membraan zoals een top vforce, malossi vl18 of als je echt gek wil doen je carters aanpassen op een vforce cr85.
Luchtfilter zou ik gewoon een twinair voor pakken, dan heb je sws kwaliteit.

Op een setup als deze zou ik wel echt een andere ontsteking kopen, loopt veel leuker met een race ontsteking.
Plaats reactie