Hallo, ik ben bezig met een derbi blok opbouwen. Alles verliep goed maar ik zat even niet op te letten en had de keerringen al op de krukas gedaan voordat ik hem spanningsvrij had geslage. Hoe weet ik nu of hij soepel loopt? En als ik het blok op zn kant draai dan hoor ik iets, dat zijn toch gewoon de tandwielen die een beetje ruimte hebben op de schakelvorken?
Alvast bedankt voor de hulp.
Opbouwen oud type blok
-
- Banden plakker
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (2008)
Re: Opbouwen oud type blok
Je kan toch gewoon de krukas ronddraaien dmv de drijfstang? Of heb je het hele blok al in elkaar inclusief het krukastandwiel, koppeling, versnellingsbak etc. etc. ??
Ik weet niet hoe het zit met 'het blok op zn kant draaien'. Dat zou ik vanavond wel even kunnen testen, want ik ben ook bezig met mijn blok op te knappen. Kwa uiterlijk, want ik heb afgelopen zomer het blok al gereviseerd.
Ik weet niet hoe het zit met 'het blok op zn kant draaien'. Dat zou ik vanavond wel even kunnen testen, want ik ben ook bezig met mijn blok op te knappen. Kwa uiterlijk, want ik heb afgelopen zomer het blok al gereviseerd.
-
- Banden plakker
Re: Opbouwen oud type blok
Ik bedoel op zn kant houden hoor ik een tik. Maar door het gat in de rechter carter dus aan de kant van het koppelingshuis, voel ik dat alle tandwielen een beetje kunnen bewegen. Maar hij schakelt goed en ik heb geen onderdelen over gehouden dus alles zit erin.