Derbi afstellen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
daanhort
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 nov 2016, 20:59
Vervoersmiddel: derbi senda xrace 2010

Derbi afstellen

Ongelezen bericht door daanhort »

beste derbi lievers,

Ik heb een giannelli uitlaat gekocht en de prop er uit gehaald. Nu probeer ik hem af te stellen maar er is wat niet echt lekker gaat. wanneer ik gas geef trekt die gewoon op maar wanneer ik vol gas geef duurt het heel lang en soms blijft hij hangen in de toeren eventjes later boem gaat die weer verder in zijn toeren. Ook heb ik dit wanneer ik bijvoorbeeld in z'n 4 rij en niet vol gas ga, wanneer ik weer vol gas wil gaan pak die het niet en moet ik een versnelling lager gaan om weer hoog in de toeren te komen.
wanneer ik ga kijken naar de bougie ziet die er wel mooi koffie bruin uit.. En al blijf ik alleen maar volgas houden dan rijd die ook prima wel gaat die beetje stotteren in z'n 6 volgas.

Mijn setup is nu :
orgi cilinder
orgi carb
13-52
giannelli uitlaat ontgrenst
sproeier 84

hoop dat iemand er raad mee weet..

Met vriendelijke groet,

Daan Hortensius
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door Gooncy »

Hij staat te rijk zo te horen. Doe maar een sproeier maatje kleiner. Niet op de bougie afstellen. Conti is sws lastig om aftestellen.
DRD EDITION
daanhort
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 nov 2016, 20:59
Vervoersmiddel: derbi senda xrace 2010

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door daanhort »

Gooncy schreef:Hij staat te rijk zo te horen. Doe maar een sproeier maatje kleiner. Niet op de bougie afstellen. Conti is sws lastig om aftestellen.
Ik heb er ook al een 74 geprobeerd maar nog steeds hetzelfde en het is nog erger dan de 84 die ik er nu in heb zitten...
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door Gooncy »

Je moet ook niet ineens 5 stappen lager gaan :D Doe is een 82 of een 80
DRD EDITION
daanhort
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 nov 2016, 20:59
Vervoersmiddel: derbi senda xrace 2010

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door daanhort »

Gooncy schreef:Je moet ook niet ineens 5 stappen lager gaan :D Doe is een 82 of een 80
maar is een 82 of een 80 niet te klein want ik lees overal dat ze tussen de 90-100 aanbevelen...
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door Knissaw »

niet naar anderen luisteren, Jou brommer, jou setup, jou sproeiermaat..... enne, Het is altijd bij elke brommer anders, ookal heb je identieke onderdelen (A)
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
daanhort
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 nov 2016, 20:59
Vervoersmiddel: derbi senda xrace 2010

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door daanhort »

Knissaw schreef:niet naar anderen luisteren, Jou brommer, jou setup, jou sproeiermaat..... enne, Het is altijd bij elke brommer anders, ookal heb je identieke onderdelen (A)
oke.. en de gasnaald heeft dat nog veel zin? want als ik weg wil trekken bij een stoplicht lukt dat gewoon echt heel moeizaam..
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door Gooncy »

Gasnaald heeft zeker zin, maar zorg eerst dat je goed zit met je sproeier, dus geen gestotter op top, of dat die inhoudt/uitvalt.
Stel hij loopt bij 80 te arm en 82 nog wel gestotter op top of voor de powerband, moet je ff met de gasnaald klooien
DRD EDITION
daanhort
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 nov 2016, 20:59
Vervoersmiddel: derbi senda xrace 2010

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door daanhort »

Gooncy schreef:Gasnaald heeft zeker zin, maar zorg eerst dat je goed zit met je sproeier, dus geen gestotter op top, of dat die inhoudt/uitvalt.
Stel hij loopt bij 80 te arm en 82 nog wel gestotter op top of voor de powerband, moet je ff met de gasnaald klooien
dus als ik het goed heb, Stotteren in powerband kleinere sproeier, inhouden voor de powerband een grotere sproeier.
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Derbi afstellen

Ongelezen bericht door Gooncy »

Precies. Ook even op topsnelheid testen. Als die op top uitvalt te arm, als die stottert te rijk.
DRD EDITION
Plaats reactie