Het 'afstel' topic
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het 'afstel' topic
Gas wegvallen op top duidt op een t kleine sproeier.
Veel rook kan gewoon olie zijn oid
Veel rook kan gewoon olie zijn oid
DRD EDITION
-
- Derbi fan
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 18:25
- Vervoersmiddel: Yamaha DT50X sold
Generig trigger
Re: Het 'afstel' topic
Thanks, weet je misschien ook waarom die altijd in zn 1 met uitvalt met de koppeling op laten komen?Gooncy schreef:Gas wegvallen op top duidt op een t kleine sproeier.
Veel rook kan gewoon olie zijn oid
Ik ga m zsm afstellen met mn neef (monteur) bij elk stoplicht sta ik weer te rennen.. ik denk dat hij valse lucht zuigt loopt erg hard stationair als ik de stationairschroef draai is het weg maar loopt niet goed als ik 1 keer de gashendel omdraai staat hij gelijk 10 sec door te ratelen. Puur een afstel probleem?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het 'afstel' topic
Dat die blijft hangen in gas is valse lucht of je kabel.
Zou kunnen dat je hem verzuipt, of dat die te weinig benzine krijgt, probeer is met meer gas de koppeling los te laten.
Zou kunnen dat je hem verzuipt, of dat die te weinig benzine krijgt, probeer is met meer gas de koppeling los te laten.
DRD EDITION
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 01 nov 2016, 14:33
- Vervoersmiddel: Aprilia sx 50
Re: Het 'afstel' topic
Ik heb een aprilia sx 50. De originele cilinder en carburateur staan er nog op.
Ik heb een scr corse chrome besteld en nu vraag ik me af of ik mijn carbu moet veranderen als ik mijn cilinder wil houden.
De carbu van nu is een 12mm en een 50cc cilinder.
Ben aan het twijfelen om een 17 of 19 dellorto te kopen maar is dit nodig?
Tips om af te stellen mogen ook altijd.
Ik heb een scr corse chrome besteld en nu vraag ik me af of ik mijn carbu moet veranderen als ik mijn cilinder wil houden.
De carbu van nu is een 12mm en een 50cc cilinder.
Ben aan het twijfelen om een 17 of 19 dellorto te kopen maar is dit nodig?
Tips om af te stellen mogen ook altijd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het 'afstel' topic
Is niet nodig, als je meer koppel wilt kan je een grotere monteren.
DRD EDITION
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:32
- Vervoersmiddel: derbi senda drd racing 2011
Re: Het 'afstel' topic
Beste mensen,
Ik heb een paar maanden geleden een derbi drd racing 2011 gekocht compleet standaart etc. Ik heb zelf de prop eruit gehaalt en mijn top ermee was 87km/h . Ik heb nu een gianelli conti gekocht alleen nu heb ik ook gehoort dat je de sproeier moet vervangen omdat het een hoogtoerige uitlaat is. Dus mijn vraag is : welke sproeiermaat heb ik nodig voor mijn gianelli conti? Alles is standaart en mij carburateur is 17mm (weet niet zeker of dit standaart is, het lijkt me wel) en mijn tandwiel verhouding is 11/53 maar ik kan het ook veranderen naar 13/53. Zit er ook verschil in de sproeier als ik er 13tands op leg in plaats van 11 tands?
Alvast bedankt voor het reageren,
Dave
Ik heb een paar maanden geleden een derbi drd racing 2011 gekocht compleet standaart etc. Ik heb zelf de prop eruit gehaalt en mijn top ermee was 87km/h . Ik heb nu een gianelli conti gekocht alleen nu heb ik ook gehoort dat je de sproeier moet vervangen omdat het een hoogtoerige uitlaat is. Dus mijn vraag is : welke sproeiermaat heb ik nodig voor mijn gianelli conti? Alles is standaart en mij carburateur is 17mm (weet niet zeker of dit standaart is, het lijkt me wel) en mijn tandwiel verhouding is 11/53 maar ik kan het ook veranderen naar 13/53. Zit er ook verschil in de sproeier als ik er 13tands op leg in plaats van 11 tands?
Alvast bedankt voor het reageren,
Dave
-
- Schakelrijder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
- Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20262
- Locatie: Groningen
Re: Het 'afstel' topic
Het maakt qua afstelling niet uit of je een groter tandwiel doet of niet.
Kijk eerst even welke sproeier maat je nu hebt en doe pak em beet 10 maatjes hoger en vanaf daar veder afstellen
Succes !
Kijk eerst even welke sproeier maat je nu hebt en doe pak em beet 10 maatjes hoger en vanaf daar veder afstellen
Succes !

-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 06 jan 2015, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing SM (nieuw gebouwd)
R.I.P. Derbi DRD Racing SM 2008 (2008 - 27.01.2016)
Chinese 110cc Pitbike (Opgeknapt en verkocht)
Minibike (opgeknapt en weggegeven) - Locatie: Veenendaal (Utrecht)
Re: Het 'afstel' topic
Beste mensen,
Ik heb een DRD uit 2008 met het volgende probleem: In de powerband trekt ie als een mallemoer, maar vlak voor de powerband stottert ie, en hij komt er moeilijk in. Als ik 1x snel de koppeling inknijp zodat hij de powerband inschiet gaat ie als een malle.
Er zat eerst sproeier 98 in, nu sproeier 100 (grootste die ik heb liggen) en ik heb het idee dat hij met sproeier 100 harder trekt in de powerband, maar hij komt nog steeds even moeilijk de powerband in. Help?
Setup:
50cc ori
Gianelli conti
17.5mm dellorto (std)
Ik heb een DRD uit 2008 met het volgende probleem: In de powerband trekt ie als een mallemoer, maar vlak voor de powerband stottert ie, en hij komt er moeilijk in. Als ik 1x snel de koppeling inknijp zodat hij de powerband inschiet gaat ie als een malle.
Er zat eerst sproeier 98 in, nu sproeier 100 (grootste die ik heb liggen) en ik heb het idee dat hij met sproeier 100 harder trekt in de powerband, maar hij komt nog steeds even moeilijk de powerband in. Help?
Setup:
50cc ori
Gianelli conti
17.5mm dellorto (std)
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het 'afstel' topic
Stotteren voor de powerband duidt op een te rijk mengsel. Dus kleinere sproeier of gasnaald clipje 1 omhoog
DRD EDITION
-
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 10:05
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing
Derbi DRD 2012 opvoeren
hallo ik heb pas een account aangemaakt op dit forum omdat ik van plan ben om mijn derbi drd 2012 op te drijven
hij is degelijk gerodeert: 5000 km
alles is nu orgineel maar ik ben van plan om alle begrenzers eraf te halen: carbu ontgrenzen, uitlaat ontgrenzen, grotere sproeier
mijn vragen:
heeft een derbi van 2012 een prop en waar zit die en zijn er nog andere dingen die ik uit de uitlaat moet vissen
welke sproeierset zou ik best kopen wetende dat alles ontgrenst is
zou ik een kelk erop zetten???
alvast bedankt
hij is degelijk gerodeert: 5000 km

alles is nu orgineel maar ik ben van plan om alle begrenzers eraf te halen: carbu ontgrenzen, uitlaat ontgrenzen, grotere sproeier
mijn vragen:
heeft een derbi van 2012 een prop en waar zit die en zijn er nog andere dingen die ik uit de uitlaat moet vissen
welke sproeierset zou ik best kopen wetende dat alles ontgrenst is
zou ik een kelk erop zetten???
alvast bedankt
-
- Banden plakker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 09:42
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2007
Re: Het 'afstel' topic
welke sproeier zou ik ongeveer moeten hebben voor een scr corse cross racingline 70cc
setup is:
70cc ot
17.5mm dellorto
standaard luchtfilter
mvg thomas
setup is:
70cc ot
17.5mm dellorto
standaard luchtfilter
mvg thomas
-
- Pro tuner
- Berichten: 971
- Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
- Locatie: wolvega
Re: Het 'afstel' topic
Zolang je ori rijd gewoon lekker allemaal standaard houden. Wanneer je overstapt op een 70cc oid kan je is gaan kijken naar een kelk. Nogsteeds is dit dan geen noodzaak.HenriGeysels schreef:hallo ik heb pas een account aangemaakt op dit forum omdat ik van plan ben om mijn derbi drd 2012 op te drijven
hij is degelijk gerodeert: 5000 km![]()
alles is nu orgineel maar ik ben van plan om alle begrenzers eraf te halen: carbu ontgrenzen, uitlaat ontgrenzen, grotere sproeier
mijn vragen:
heeft een derbi van 2012 een prop en waar zit die en zijn er nog andere dingen die ik uit de uitlaat moet vissen
welke sproeierset zou ik best kopen wetende dat alles ontgrenst is
zou ik een kelk erop zetten???
alvast bedankt
Als je de prop eruit hebt en de "piemel" van de uitlaat, dan kan je hem alleen nog verder "ontgrenzen" door de carb beperking weg te halen (Zelf nooit gedaan, scheelde niet heel veel in mijn geval).
Als je hem op welke manier dan ook ontgrenst moet je altijd sproeier wisselen. Met standaard uitlaat en geen opengehakt luchtfilter ("Luchtfilter begrenzing", begrenst amper dus laat maar lekker zitten) zul je ergens tussen de 60 en de 80 eindigen vermoed ik. Zelf kwam ik op sproeier 66 in de zomer en 68 in de winter (begrenste carb).
Ik hoop je hier genoeg mee te hebben geholpen en veel veilige kilometers!

D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
- MelvinT
- Banden plakker
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 20:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2006
Re: Het 'afstel' topic
Ik heb hetzelfde probleem. De optie dat hij te rijk is afgesteld is aanwezig maar mijn bougie heeft wel een goeie kleur. Hoe kan dit?Gooncy schreef:Stotteren voor de powerband duidt op een te rijk mengsel. Dus kleinere sproeier of gasnaald clipje 1 omhoog
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Het 'afstel' topic
Omdat de bougie je bedriegt....
even serieus weer,
Als de bougie de verkeerde kleur heeft, is het mengsel altijd slecht,
heeft de bougie de goede kleur, zit je in de buurt, maar hoeft het niet goed te zijn (te rijk / te arm)

even serieus weer,
Als de bougie de verkeerde kleur heeft, is het mengsel altijd slecht,
heeft de bougie de goede kleur, zit je in de buurt, maar hoeft het niet goed te zijn (te rijk / te arm)


#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het 'afstel' topic
Kortom, niet op de bougie afstellen, maar afstellen op hoe die rijd. Ding kan stotteren als de ziekte, maar als de bougie koffiebruin aangeeft, moet je natuurlijk niet vanuit gaan dat dat goed is. Dus afstellen op hoe die rijd en dan achteraf even de bougie checken of die niet te arm staat.
DRD EDITION
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het 'afstel' topic
hallo allemaal,
mijn brommer rijdt op half- en volgas goed, echter krijg ik hem stationair niet goed lopend. hij valt vrijwel direct uit. ik kan hem wel een aantal seconden lopend houden maar dan moet ik de stationairschroef zo ver indraaien dat hij op ca 4000 toeren blijft hangen, uiteindelijk valt hij dan alsnog uit.
hij reageert niet of nauwelijks op de luchtschroef. kan dit misschien aan de gasnaald liggen?
mijn brommer rijdt op half- en volgas goed, echter krijg ik hem stationair niet goed lopend. hij valt vrijwel direct uit. ik kan hem wel een aantal seconden lopend houden maar dan moet ik de stationairschroef zo ver indraaien dat hij op ca 4000 toeren blijft hangen, uiteindelijk valt hij dan alsnog uit.
hij reageert niet of nauwelijks op de luchtschroef. kan dit misschien aan de gasnaald liggen?
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Het 'afstel' topic
Getest op valse lucht?
Even met remreiniger tussen je carb en blok spuiten. Als je toeren dan veranderen heb je valse lucht. Moet je het stukje rubber even vervangen en je brommer is weer helemaal de oude
Even met remreiniger tussen je carb en blok spuiten. Als je toeren dan veranderen heb je valse lucht. Moet je het stukje rubber even vervangen en je brommer is weer helemaal de oude


#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het 'afstel' topic
Al meerdere malen op valse lucht getest, dat is het probleem niet... Hij loopt verder ook goed, hij lijkt alleen totaal niet te reageren op de luchtschroef..
-
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 10:50
- Vervoersmiddel: Derbi drd evo
Re: Het 'afstel' topic
Ik heb nu een derbi drd evo 2010 met een standaard uitlaat er onder.
Nu wil ik graag een leovince x fight er op zetten maar ik heb totaal geen verstand van afstellen
Weet iemand welke sproeier maat ik nodig heb en miss een linkje waar ik die kan kopen en wat ik verder nog moet afstellen?
Nu wil ik graag een leovince x fight er op zetten maar ik heb totaal geen verstand van afstellen
Weet iemand welke sproeier maat ik nodig heb en miss een linkje waar ik die kan kopen en wat ik verder nog moet afstellen?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
- Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20262
- Locatie: Groningen
Re: Het 'afstel' topic
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=2048 , hierin staat precies hoe je moet afstellen, sproeier maat kunnen wij niet zeggen aangezien dit per brommer verschillend kan zijnJack654321 schreef:Ik heb nu een derbi drd evo 2010 met een standaard uitlaat er onder.
Nu wil ik graag een leovince x fight er op zetten maar ik heb totaal geen verstand van afstellen
Weet iemand welke sproeier maat ik nodig heb en miss een linkje waar ik die kan kopen en wat ik verder nog moet afstellen?
