Oke, ontgrenzen gaat als volgt:
Allereerst: Kijk welke sproeier in je carburateur zit: Stel er zit sproeier 70 in (ik noem maar wat) dan bestel je alvast een setje sproeirs van 70-90 fzo.
Dan, ga je dr prop uit de uitlaat halen, hiervoor moet je de uitlaat los halen, het stuk dat bij de cilinder zit, daar zit de prop in.
Hier een filmpje over hoe je dr prop eruit kan halen:
https://www.youtube.com/watch?v=8i9vM2lWDAU
Dan kan je je carb nog ontgrenzen, aan de luchtfilter kant van de carb zit een koperen plaatje, die kan je dr zo uithalen.
Dan kan je ook nog je luchtfilter ongrenzen: Daar zit zo een buisje aan de bovenkant van je luchtfilter box. Deze kun je er zo uit halen. Heeft niet echt invloed op je prestaties maar meer op het geluid.
Dan begin je met afstellen, stationair schroef: niet aan komen nog. Luchtschroef: gewoon laten zoals die staat.
Als er bvb sproeier 70 in je carb zit, doe je er nu iets van 84 in fzo. (veels te groot waarschijnlijk, maar dat maakt niet uit)
Dan ga je er mee rijden, als die erg op het begin (voor de powerband) stottert is de sproeier te groot. Dus een maatje kleiner (doe er nu 82 in).
Is het bijna weg, maar toch niet helemaal? nog een maatje kleiner (80, sproeiers gaan in stappen van 2 btw)
Als die op top uitvalt, dan is de sproeier te klein, dan moet je weer een grotere. Je moet gewoon een beetje spelen met die sproeiers en afbouwen.
Als die stationair nog wellis uit wilt vallen, dan pas draai je de stationair schroef iets in.
Dan kan als indicatie nog afen toe de bougie cheken:
Wit= te kleine sproeier (te arm)
Koffiebruin = perfect
Zwart = te grote sproeier (te rijk)
Oliepompje kan je dr gewoon op laten zitten.
Als het afstellen met sproeiers niet lukt, zet hier dan neer wat er niet lukt.
Dan kan ik je miss ook nog een korte tutorial beschrijven over fine tuning (gasnaald) Maar denk dat dat niet nodig is bij jou std setup.
Dus gewoon met een grote sproeier beginnen en afbouwen.
Succes ermee
