
Ik sta op het punt om een MHR 80 Replica te kopen.
Ik vond een project log over een MHR met 85cc d.m.v. een ophoogplaat en lange slag krukas. Dit leek mij wel leuk om ook te doen
Deze setup wordt voornamelijk voor de crossbaan (De Kuil, overkant aan de sluizen) en voor dagelijks gebruik, om naar me werk te gaan.
Nu vraag ik mij dus af haal ik er voordeel uit door een ophoogplaat en lange slag krukas te gebruiken? Want je timing veranderd en andere hebben het erover dat je zo meer koppel ontwikkeld, wat natuurlijk ideaal is op de baan

Nu met 50cc wil het wel op de baan, maar fijn rijden is het niet omdat je echt constant moet schakelen en je koppeling moet gebruiken om de heuvels met een lekker vaartje over te komen. Daarom het liefst 85cc.
Setup wordt: * = al in bezit/$ = moet nog besteld worden
$ - MHR 80 Replica
$ - SKF C3 Lagers
$ - Barikit 43mm asje (dopplertje mocht het 85cc verhaal niet doorgaan)
$ - 1,5mm ophoogplaatje (mocht het 85cc verhaal doorgaan)
$ - Leuk uitlaatje, kom maar met suggesties

$ - 5-plaats koppeling, DMP of Polini ofzo
* - Malossi veertjes
* - HPI + lichtspoel
* - Stage6 24mm PWK
* - Malossi VL6 (liever een V-Force mits een mooie prijs)
* - Twin-Air powerfilter
Team slijt jammer genoeg te hard, en de normale denk ik ook? vandaar een replica
Hoop het af te krijgen voor 10-5-15, kan ik mee rijden in leiderdorp haha

Nog actieve Derbi rijders in de buurt van IJmuiden toevallig?