MHR 80/85 Replica

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Hallo mede tweewieler liefhebbers, :happy:

Ik sta op het punt om een MHR 80 Replica te kopen.
Ik vond een project log over een MHR met 85cc d.m.v. een ophoogplaat en lange slag krukas. Dit leek mij wel leuk om ook te doen

Deze setup wordt voornamelijk voor de crossbaan (De Kuil, overkant aan de sluizen) en voor dagelijks gebruik, om naar me werk te gaan.
Nu vraag ik mij dus af haal ik er voordeel uit door een ophoogplaat en lange slag krukas te gebruiken? Want je timing veranderd en andere hebben het erover dat je zo meer koppel ontwikkeld, wat natuurlijk ideaal is op de baan :box: .
Nu met 50cc wil het wel op de baan, maar fijn rijden is het niet omdat je echt constant moet schakelen en je koppeling moet gebruiken om de heuvels met een lekker vaartje over te komen. Daarom het liefst 85cc.

Setup wordt: * = al in bezit/$ = moet nog besteld worden
$ - MHR 80 Replica
$ - SKF C3 Lagers
$ - Barikit 43mm asje (dopplertje mocht het 85cc verhaal niet doorgaan)
$ - 1,5mm ophoogplaatje (mocht het 85cc verhaal doorgaan)
$ - Leuk uitlaatje, kom maar met suggesties :happy: (Heb nu een MK Thrower, zal vast niet lekker werken met 80/85?)
$ - 5-plaats koppeling, DMP of Polini ofzo
* - Malossi veertjes
* - HPI + lichtspoel
* - Stage6 24mm PWK
* - Malossi VL6 (liever een V-Force mits een mooie prijs)
* - Twin-Air powerfilter

Team slijt jammer genoeg te hard, en de normale denk ik ook? vandaar een replica
Hoop het af te krijgen voor 10-5-15, kan ik mee rijden in leiderdorp haha :happy:
Nog actieve Derbi rijders in de buurt van IJmuiden toevallig?
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Net bij Daan zijn project gevonden dat een BRK krukas zijn drijfstang het carter gaat raken, dit moet weg gefreesd worden. Dit is met een dremel te doen :?: en over de volle breedte wegfrezen of alleen in het midden, drijfstang zit immers alleen in het midden.

Al mooi setje carters gevonden in de schuur, dus binnekort maak ik project logje denk ik.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door garfield »

Mocht je een OT blok hebben, dan heb ik nog wel een bijna nieuwe MHR 80 Replica voor je :happy:
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Eindelijk een reactie :lol:
Ik heb een OT blok,
Was van plan morgen de bestelling met alles te plaatsen, wilde het gewoon gaan doen, jammer dat niemand me van meer info kon voorzien.
Stuur me maar een PM,
toevallig ook een krukas met 43 slag? :happy:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door Jolt »

Lange slag k = meer koppel
korte slag = meer snelheid

je wacht op reactie's zie ik, stel dan ook even een duidelijke vraag wat je nou eigenlijk wil weten !
enige voordeel is dat je dus wat meer koppel krijgt. denk dat het voor jou doel eind niet heel veel zin heeft. tenzij je echt wedstrijden / sprints wil rijden. als het gewoon voor de hobby is en je dus niet 0.12354 seconden sneller een rondje moet kunnen doen, zou ik het niet doen. kan je dat geld van die krukas beter in een dikke uitlaat steken.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Nou die eerste 2 zinnen van je als bevestiging van mijn gedachte, dat is wat ik dus zocht.
Ik ben een heel blok opnieuw aan het opbouwen, en het is ook mijn hobby dus dat extraatje vind ik niet zo erg. Ik doe trouwens ook weer een hoop onderdelen de deur uit, zijn vooral sprint onderdelen zoals een bidalot 80cc cil, tecnigas e-nox. Ik zie sprinten niet zo zitten namelijk.
Moet sowieso een krukas hebben dus, en dan is een 43mm 2de handsje die nog oke is prima. Ik wil zo veel mogelijk koppel met zo weinig mogelijk werk, ik kan ook voor bidalot 94cc gaan maar ik heb geen zin en ruimte om alles gaan uit te kotteren en frezen, dat kleine stukje voor de drijfstang is wel te doen bij 43mm. Daarbij komt dat zoveel honderden euros mij net even teveel is.
En een team slijt gewoon te hard voor mij
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door MikeR »

Je moet sws je blok aan gaan passen met langere slag, en daarbij wordt je blok ook hoogtoeriger terwijl een mhr replica een laagtoerige koppel cilinder is, waarom ga je niet voor een team ?
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door Jolt »

MikeR schreef:Je moet sws je blok aan gaan passen met langere slag, en daarbij wordt je blok ook hoogtoeriger terwijl een mhr replica een laagtoerige koppel cilinder is, waarom ga je niet voor een team ?
Lange slag = Laagtourig en koppel.
korte slag = hoogtoerig en snelheid. dus wat je nu zegt klopt niet haha

en hij heeft al gezegt dat een team te snel slijt dat die daarom dus geen team wil
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Gebruikersavatar
Derbizeeland
Derbi fan
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing
Derbi Xtreme 80cc 7T Malossi
Locatie: Oud-Vossenmeer

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door Derbizeeland »

team is goede kwaliteit en als je goed mee omgaat geloof ik nooit dat het zo hard slijt....
CMT Racing Factory
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: MHR 80/85 Replica

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Zoals ik al zei het is voor op de crossbaan en om naar me werk te gaan, soms heb ik 7 dagen per week werk en dan is het toch wel dagelijks gebruik.
Was het alleen voor op de baan dan had ik wel een team gepakt. Mocht een replica niet bevallen dan pak ik een zuiger met 1 zuigerveer. Een team is een zuigervreter helaas.
Voor 43mm hoef je je blok niet helemaal aan te passen, dat is voor 45mm. Zoals ik bij andere zag kan de drijfstang het carter net raken, dat is gelukkig nog niet zoveel werk.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Plaats reactie