Andere Uitlaat.
-
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 13:15
- Vervoersmiddel: Aprilia sx50
Kymco Super 8,
en misschien wel het tofst van allemaal: De fiets - Locatie: Lekkerkerk
Andere Uitlaat.
Hey,
Ik heb een Aprilia sx50 2007 met een Leo uitlaat en zit te kijken naar een andere uitlaat die net
wat meer geeft dan die leo ( ik vind de leo wel relaxt rijden maar mag nog wel wat sneller).
Dus mijn vraag is wat voor uitlaat zou ik kunnen aanschaffen. Ik zie het niet zitten om een
uitlaat te nemen die onderlangs gaat
Ik rij met een:
14 mm dellorto
Leovince V6
TWV 11/52
Op teller haal ik ongeveer 84/87.
En zou eigenlijk nog wel 10/15km harder willen.
Ik heb een Aprilia sx50 2007 met een Leo uitlaat en zit te kijken naar een andere uitlaat die net
wat meer geeft dan die leo ( ik vind de leo wel relaxt rijden maar mag nog wel wat sneller).
Dus mijn vraag is wat voor uitlaat zou ik kunnen aanschaffen. Ik zie het niet zitten om een
uitlaat te nemen die onderlangs gaat
Ik rij met een:
14 mm dellorto
Leovince V6
TWV 11/52
Op teller haal ik ongeveer 84/87.
En zou eigenlijk nog wel 10/15km harder willen.
Het kan harder
-
- Tuner
- Berichten: 492
- Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Re: Andere Uitlaat.
Gianelli conti dus, of gewoon overstappen naar een andere twv, dat is wel wat goedkoper. Maakt het trouwens uit dat je je koppel verliest, met een conti rijdt heel anders dan met een V6, dat kan ik je nu alvast zeggen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 13:15
- Vervoersmiddel: Aprilia sx50
Kymco Super 8,
en misschien wel het tofst van allemaal: De fiets - Locatie: Lekkerkerk
Re: Andere Uitlaat.
Ik wil wel me koppel behouden of verbeteren. is dan een metrakit thrower niet iets?
Het kan harder
-
- Tuner
- Berichten: 492
- Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Re: Andere Uitlaat.
Nee, is qua performance hetzelfde als een V6, als je je koppel echt wil behouden moet je eigenlijk al een zwaardere cilinder kopen, is waarschijnlijk ook nog goedkoper dan een andere uitlaat kopen. Zit er speling op je krukas?
-
- Tuner
- Berichten: 492
- Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Re: Andere Uitlaat.
Nee, dat lijkt me sterk
Dan kan je misschien kijken naar een Airsal 70/DR cilinder, zijn behoorlijk slijtvast en krijg je flink wat koppel erbij.

Dan kan je misschien kijken naar een Airsal 70/DR cilinder, zijn behoorlijk slijtvast en krijg je flink wat koppel erbij.
-
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 13:15
- Vervoersmiddel: Aprilia sx50
Kymco Super 8,
en misschien wel het tofst van allemaal: De fiets - Locatie: Lekkerkerk
Re: Andere Uitlaat.
Dat is het hem juist mag alles aan me brommer doen (dus ook 100 plus laten gaan) maar geen 70cc
Het kan harder
-
- Tuner
- Berichten: 492
- Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Re: Andere Uitlaat.
Klinkt een beetje vreemd, heb je wel alles ontgrenst?
- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: Andere Uitlaat.
mk thrower is qua performance NIET hetzelfde als de v6. thrower is sneller, heeft een leuke powerband, alleen onder de powerband heb je zeer weinig kracht tot je beschikking.
oja en hij is oer lelijk, heb m zelf ook.
en idd wat mclaren zegt, als je meer koppel wil moet je toch gaan kijken na een 70cc. of een snelle 50 pakken en gaan tunen, zoals mhr 50. zijn alleen duur. en daar win je ook niet super veel mee.
oja en hij is oer lelijk, heb m zelf ook.
en idd wat mclaren zegt, als je meer koppel wil moet je toch gaan kijken na een 70cc. of een snelle 50 pakken en gaan tunen, zoals mhr 50. zijn alleen duur. en daar win je ook niet super veel mee.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Re: Andere Uitlaat.
Ik zou voordat je alles gaat veranderen eerst eens je tandwiel verhouding aanpassen
Uit eigen ervaring weet ik dat je al met 12/53 veel overtoeren draait met leovince.
kan je 13/52 aanraden.

Uit eigen ervaring weet ik dat je al met 12/53 veel overtoeren draait met leovince.
kan je 13/52 aanraden.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Re: Andere Uitlaat.
Dan moet je maar eens je gas opendraaien.Fabioxz schreef:Ik heb nul overtoeren
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Schakelrijder
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do 27 feb 2014, 21:35
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x race
Re: Andere Uitlaat.
of een 21 mm eronder leggen, en anders pak je een scr corse zijn ook leuke uitlaten, rijd alleen heel anders dan de leo maar in combi met een 21mm kan je er best wat leuks uithalen, en heeft genoeg pit alleen onder de powerband niet