Tunen top performance 80cc
-
- Derbi fan
- Berichten: 55
- Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 21:29
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race , Tomos A35,
- Locatie: Wamel
Re: Tunen top performance 80cc
Ja mijn ontsteking heeft het op mn 70cc airsal ook begeven.. 13 k vind ik wel een mooi beteik voor een gietijzere cilinder. Is dit trouwens het enige wat ik kan doen ? Spoelpoorten verbreden heeft geen zin ?
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Tunen top performance 80cc
Mja, het is leuker die kennis te delen met anderen...zodat die er ook wat aan hebben...MikeR schreef:Daar was het pro topic wat meer voor bedoeld geloof ik, maar bijna iedereen die zijn/haar cilinder tuned vraagt dit niet op derbi-forum qua hoe en wat. Het enigste wat je terug vind zijn de resultaten in de project logs
Edit: Daarom is pro topic dus behoorlijk uitgestorven.
Voorheen kon je poortmappen vinden van voor en na het tunen, cilinders voor en na het tunen en de bevindingen van tuners en/of de mensen die het lieten doen...
Dat was altijd leuk om te zien...ook omdat je er vaak van kon leren...
@Maarten,
Spoelpoorten verbreden heeft wel degelijk zin, hoemeer mengsel je de cilinder in kan sturen, hoe meer vermogen/koppel...alleen heb je daar het juiste gereedschap voor nodig...
Met de "normale" dremel kom je vrijwel niet in de spoelers of heel slecht...
Voordeel van een gietijzeren cilinder is, dat je het kan vijlen...dit werkt nauwkeuriger dan met de dremel...
Als je met de dremel ergens teveel weghaalt, kan je niet meer zomaar terugplaatsen wat je hebt weggehaald...

Zelf heb ik een "sleutelvijl" setje, dat zijn kleine vijltjes in diverse soorten...je kan ze ook met een knikje kopen waardoor je wel makkelijk de spoelers kan bewerken...
Ik denk dat je eerst de uitlaatpoort maar is moet bewerken, proberen de spoelers gelijk te leggen, bevels aanbrengen en dan is kijken hoe die rijd...
Eerlijk gezegd ben ik ook benieuwd naar de squish...
Wat voor membraan gebruik je eigenlijk?
Ook daar kan je merkbaar vermogen winnen!
Dunnere klepjes werken vaak beter op het hoge toerengebied en de dikkere op het lage toerengebied...
De reedstops(metalen plaatjes) kan je ook nog wijder zetten...

-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Derbi fan
- Berichten: 55
- Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 21:29
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race , Tomos A35,
- Locatie: Wamel
Re: Tunen top performance 80cc
Heb nooit aan mn inlaat gezeten, dus zou het niet weten. Maar daar koop ik wel iets moois voor omdat ik een grotere inlaat/carb wil. Wat zijn bevels trouwens ? Nog nooit van gehoord haha.
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Tunen top performance 80cc
Leuk he al die benamingen... 
Bevels zijn kleine schuine randjes die je aanbrengt in de cilinderwand aan de spoelers...
Vaak zijn de spoelers in de cilinderwand fabrieksaf vrij scherp door de vaak slechte afwerking...waardoor de kans bestaat dat de zuiger of zuigerveer er achter kan blijven hangen...
(ff plaatje opgezocht op internet)


Bevels zijn kleine schuine randjes die je aanbrengt in de cilinderwand aan de spoelers...
Vaak zijn de spoelers in de cilinderwand fabrieksaf vrij scherp door de vaak slechte afwerking...waardoor de kans bestaat dat de zuiger of zuigerveer er achter kan blijven hangen...
(ff plaatje opgezocht op internet)

-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Derbi fan
- Berichten: 55
- Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 21:29
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race , Tomos A35,
- Locatie: Wamel
Re: Tunen top performance 80cc
Haha oke, dat moet lukken
Ik ga nu veilen
Zal een fototje sturen als ik hem af denk te hebben. Zal dan vast nog wat verbeterpuntjes krijgen


Zal een fototje sturen als ik hem af denk te hebben. Zal dan vast nog wat verbeterpuntjes krijgen

-
- Derbi fan
- Berichten: 55
- Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 21:29
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race , Tomos A35,
- Locatie: Wamel
Re: Tunen top performance 80cc
In de breedte heb ik er iets te veel afgehaald
, ik had tussendoor ff een mapje gemaakt van de uitlaatpoort en meette daar dat er nog wat van af moest, had alleen niet de bovenkant gemeten.... Is dit een ramp ?
Verder is alles wel goed gelukt en de poort ligt precies 1,5 mm omhoog.



Verder is alles wel goed gelukt en de poort ligt precies 1,5 mm omhoog.


- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Tunen top performance 80cc
Top toch?
Alleen nog even netjes afwerken...


(wederom ff foto's gepikt van i-net...
)
En je spoelpoorten nog even mooi maken:

Alleen nog even netjes afwerken...



(wederom ff foto's gepikt van i-net...

En je spoelpoorten nog even mooi maken:

-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
- Derbizeeland
- Derbi fan
- Berichten: 75
- Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 21:06
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing
Derbi Xtreme 80cc 7T Malossi - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=17373
CMT Racing Factory - Locatie: Oud-Vossenmeer
Re: Tunen top performance 80cc
En je kunt bij die schoten in je spoelers ook nog een schuine kant aan maken eventuweel en overal gietresten weg halen zo ver je overal bij kan
CMT Racing Factory
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Tunen top performance 80cc
stil hier...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Derbi fan
- Berichten: 55
- Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 21:29
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race , Tomos A35,
- Locatie: Wamel
Re: Tunen top performance 80cc
Ik krijg vandaag of morgen mn pakkingsetje binnen, dus dan kan ik hem testen
.

- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Tunen top performance 80cc

ben benieuwd wat je bevindingen zijn...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Derbi fan
- Berichten: 55
- Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 21:29
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race , Tomos A35,
- Locatie: Wamel
Re: Tunen top performance 80cc
Hij zit er op hoor
ga volgende week een grotere carb halen, want op 17,5 loopt t echt niet lekker. En dan kan ik natuurlijk pas echt oordelen over de prestaties.

- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Tunen top performance 80cc
Zo...nu een paar dagen verder...en?


-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________