
Een paar weken geleden werd ik aangehouden door een motoragent die me meenam naar een rollerbank.

Ik moest daar op de rollerbank en naar mijn mening deed de agent het niet volgens de regels.
Hij stond namelijk met een voet op mijn brommer (ook om te schakelen), een andere agent duwde mijn brommer aan de achterkant harder op de rollerbank en de agent gaf veel te lang vol gas. Op een gegeven moment zag je zelfs dat er een hele wolk rook uit de uitlaat kwam, wat er niet zo best uit zag. Ik heb gelezen op internet dat een agent niet op de brommer mag zitten tijdens de rollerbank controle, geldt dit ook voor het duwen op de achterkant? Het lijkt mij namelijk dat er dan meer wrijving op de rollerbank komt, waardoor het kan zijn dat er een hogere snelheid wordt aangegeven.
Ik heb later een waarschuwing gekregen voor mijn voorlicht (die is geblindeerd), een waarschuwing voor spiegels (die overigens ook niet klopte, de agent zei dat spiegels nodig waren vanaf bouwjaar 1 januari 2006. Ik heb dit opgezocht en het blijkt dat dit vanaf bouwjaar 1 januari 2007 is. Dit zei ik ook al tegen de agent, alleen hij wilde me maar niet geloven), een boete voor te weinig profiel (hoe kun je testen of er te weinig profiel op de banden zit?), een boete voor de snelheid op de rollerbank (gaat hier nog correctie vanaf? Volgens mij 10% van de gecontroleerde snelheid, zoals ik ergens op het internet las? Dit betekent dus ook dat de kentekenpapieren niet ingeleverd hoeven worden? De gecontroleerde snelheid bedroeg namelijk 83.) en inbeslagname van kenteken, terwijl ik de kentekenpapieren niet heb in hoeven leveren?
Verder heb ik geen proces verbaal gekregen voor de boete van de band die te weinig profiel had volgens de agent. Ook staat er op het proces verbaal van de rollerbank GEEN snelheid op.
De hoogte van de boete moet worden bepaald door Officier van Justitie.
Ik heb ook gelezen dat de politie sinds 2014 niet harder mag dan 75 op de rollerbank en geen kenteken mag invorderen zonder dat het RDW erbij is, klopt dit?
Verder moet mijn brommer ook herkeurd worden bij het RDW. Kan ik mijn brommer beter laten herkeuren of kan ik mijn brommer beter op een ander frame+kenteken bouwen?
Misschien kan ik met deze gegevens in bezwaar gaan tegen de boetes of beter nog: m'n kenteken kunnen houden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.