Helaas is van de week mijn standaard 50 cc derbi cilinder (na 30.000 km) vast geslagen. Ik ben nu dus opzoek naar een nieuwe cilinder voor mn brommer. Ik weet dat er veel forums zijn waar de DMP 70 en de Airsal met elkaar vergeleken worden, maar ik ben nu benieuwd of jullie één van deze cilinders of een orginele cilinder aanraden? Wanneer ik voor een 50 cc orgineel ga, zet ik weer mijn gianelli uitlaat er onder. Bij de DMP en Airsal zal ik mijn standaard uitlaat er onder willen. En hoe denken jullie over mijn krukas? Op dit moment zit er nog een orginele in, maar deze is ook al 30.000 km oud en is misschien ondertussen ook wel aan vervanging toe (helemaal met de 70cc)? Budget is +/- 200 euro excl eventuele krukas.
Op dit moment is de topsnelheid van mijn brommer rond de 80-85 km/h, en die snelheid wil ik ook ongeveer houden (komt niet op 10 km/h nauwkeurig, maar wil niet veel langzamer). Ook word de brommer niet meer zoveel gebruikt, ivm autorijbewijs, dus er worden nu weinig km mee gereden. Dit is ook de reden waarom ik naar een laagtoerige 70 cc opzoek ben, zodat ik lekker rustig kan rondtoeren. Prestaties interesseren me dus niet zo heel veel, maar ik wil er niet op achteruit gaan. Ook zou ik graag een duurzame cilinder willen die lekker lang mee kan (Ik rij rustig). Ik heb veel klachten gelezen over de afwerking van zowel de Airsal 70 cc als de DMP 70 cc. Ik ken iemand die voor mij de cilinders kan afwerken wanneer het blijkt dat de afwerking slecht is, maar ik neem aan dat de DMP 70 cc daarvoor beter geschikt is aangezien het gietijzer is en geen Aluminium / Nicaseal?
btw ik rij op een derbi drd racing 2009

Kortom:
- Liefst laagtoerig
- Top +/- 85 kmh
- Degelijke cilinder
- +/- 200 euro excl krukas
Als jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag!
alvast bedankt