Je moet je krukas gwn een avondje in de vriezer leggen en je lagers even in de oven. Glijden er zo overheen 

Wel in een keer goed, want ze zitten zo vast.
Zoals al gezegd is, verwarm je carters als je de krukas wilt monteren. Als je bak en krukas in je ene carterhelft zit, moet je ook het andere carterhelft verwarmen, zodat deze er makkelijker op gaat. Zelf sla ik er dan met een kunststof hamer op het andere carterdeel met het monteren. Wel gelijkmatig want anders gaat de boel scheef en raken er dingen beschadigd. 
Het is handig om er een how-to bij te pakken. Zelfs al is ie voor NT blok (als jij OT heb en andersom).
Kan je evengoed dezelfde volgorde van in- en uit elkaar halen aanhouden. Zelf maak ik altijd foto's van het blok, zodat ik zien kan waar dit en dat ringetje zat. Ook van de ontstekingsstekkers. 
Zorg er voor dat de versnellingsbak niet uit elkaar valt, scheelt een hoop ellende. 
Blokbouten kruislings los- en vastdraaien, anders vervormt het carter of cilinder(kop). Niet te los, niet te strak. Je draai het schroefdraad snel stuk.