Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 20:21
- Vervoersmiddel: brommer
Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Hallo , ik heb sinds kort een brommer , derbi drd racing gekocht met een leovince v6 uitlaat erop.
nu zou ik hem graag rond de 85km/u willen laten rijden.
wat zou ik allemaal moeten veranderen aan de brommer ?
ik ben nieuw met brommers en heb al rondgekeken op internet maar ik wil iemand die mij ongeveer precies kan zeggen wat en wat er niet moet gebeuren.
nu zou ik hem graag rond de 85km/u willen laten rijden.
wat zou ik allemaal moeten veranderen aan de brommer ?
ik ben nieuw met brommers en heb al rondgekeken op internet maar ik wil iemand die mij ongeveer precies kan zeggen wat en wat er niet moet gebeuren.
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
prop eruit , carb begrenzer eruit en opnieuw afstellen
#22
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 20:21
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
prop eruit halen is geen probleem.. maar ik heb gelezen dat het verschil aan carb veel uitmaakt, 12 of 17.5 mm. Alles is nu standaard. Als ik de standaard carb ontgrens , de prop eruit haal en opnieuw afstel loopt ie dan echt 85 ?RaceVoenk schreef:prop eruit , carb begrenzer eruit en opnieuw afstellen
moet er niets aan mijn twv gebeure?
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
vtw 13 zou ik nemen, carb ontgrenzen en grotere sproeier erinneedforspeed schreef:prop eruit halen is geen probleem.. maar ik heb gelezen dat het verschil aan carb veel uitmaakt, 12 of 17.5 mm. Alles is nu standaard. Als ik de standaard carb ontgrens , de prop eruit haal en opnieuw afstel loopt ie dan echt 85 ?RaceVoenk schreef:prop eruit , carb begrenzer eruit en opnieuw afstellen
moet er niets aan mijn twv gebeure?
#22
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 20:21
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
achtertandwiel maakt niet uit ? en ook geen grotere carb in ?RaceVoenk schreef:vtw 13 zou ik nemen, carb ontgrenzen en grotere sproeier erinneedforspeed schreef:prop eruit halen is geen probleem.. maar ik heb gelezen dat het verschil aan carb veel uitmaakt, 12 of 17.5 mm. Alles is nu standaard. Als ik de standaard carb ontgrens , de prop eruit haal en opnieuw afstel loopt ie dan echt 85 ?RaceVoenk schreef:prop eruit , carb begrenzer eruit en opnieuw afstellen
moet er niets aan mijn twv gebeure?
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Ik zou voortandwiel 12 nemen, anders trekt hij niet lekker op. Achtertandwiel gewoon 53 houden.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 20:21
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
oke. maar standaard zit er geen 53 op waarschijnlijk.Beunhaas321 schreef:Ik zou voortandwiel 12 nemen, anders trekt hij niet lekker op. Achtertandwiel gewoon 53 houden.
Maar mijn tandwielen zijn toch aan vervanging toe , dus ik ga ze direct in de juiste maten laten vervangen..
ik denk dat ik dit ga doen : uitlaat ontgrenzen , dus prop eruit halen + twv 13/53 of 12/53 wat lijkt het beste voor 85km/u te rijden? en sproeiers ook vervangen ?
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
ja. Als je je prop uit je uitlaat ramt, dan zal je een grotere sproeier moeten.
Neem tandwielverhouding 12/53 daarmee haalde ik ook 85. Mocht je sneller willen neem je 13 voorop. En dat trekt evengoed rap op.
Maar als je klaaar bent met ontgrenzen, dan probeer je sproeier 86t/m 90 Daartussenin zit meestal wel de sproeier die je nodig hebt. Dus bij 90 beginnen, en dan afbouwen totdat hij onderin en bovenin de powerband goed loopt
Neem tandwielverhouding 12/53 daarmee haalde ik ook 85. Mocht je sneller willen neem je 13 voorop. En dat trekt evengoed rap op.
Maar als je klaaar bent met ontgrenzen, dan probeer je sproeier 86t/m 90 Daartussenin zit meestal wel de sproeier die je nodig hebt. Dus bij 90 beginnen, en dan afbouwen totdat hij onderin en bovenin de powerband goed loopt
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 20:21
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Oké bedankt. En als ik twv 13/53 neem , hoeveel sneller gaat ie dan ?Rikkert schreef:ja. Als je je prop uit je uitlaat ramt, dan zal je een grotere sproeier moeten.
Neem tandwielverhouding 12/53 daarmee haalde ik ook 85. Mocht je sneller willen neem je 13 voorop. En dat trekt evengoed rap op.
Maar als je klaaar bent met ontgrenzen, dan probeer je sproeier 86t/m 90 Daartussenin zit meestal wel de sproeier die je nodig hebt. Dus bij 90 beginnen, en dan afbouwen totdat hij onderin en bovenin de powerband goed loopt
- Lex
- Pro tuner
- Berichten: 578
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
- Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6725
- Locatie: Hoeven
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Zal dan op je teller ongeveer 85 gaan lopen
Maar geen 85 echte kmpu.
Maar geen 85 echte kmpu.
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 20:21
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Als hij op de teller 85 loopt hoe snel is hij dan in het echt ?Lex schreef:Zal dan op je teller ongeveer 85 gaan lopen
Maar geen 85 echte kmpu.
en wat moet ik doen om hem 85 echte km's te laten lopen ?
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Teller zal zon 3 tot 5 km/u afwijken. Dat doet hij bij mij tenminste, ik ben geklokt door politie dus kan niet missen :p.
Ik reed 75 echte kilometers met onderlangse V6 en 12/53.
Tot 50 km/u klopt de teller wel precies.
Voor 85 echte moet je een snellere pijp kopen.
Ik reed 75 echte kilometers met onderlangse V6 en 12/53.
Tot 50 km/u klopt de teller wel precies.
Voor 85 echte moet je een snellere pijp kopen.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 20:21
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Mijn pijp is bovenlangs dus zal die waarschijnlijk minder snel lopen ?Beunhaas321 schreef:Teller zal zon 3 tot 5 km/u afwijken. Dat doet hij bij mij tenminste, ik ben geklokt door politie dus kan niet missen :p.
Ik reed 75 echte kilometers met onderlangse V6 en 12/53.
Tot 50 km/u klopt de teller wel precies.
Voor 85 echte moet je een snellere pijp kopen.
twv 13/53 moet ie toch een 85km per uur lopen.. ofwel moet ik mijn carb nog vervangen door een 17.5mm dell'orto..
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Carb zal niet zoveel schelen, en met 13/53 kan je de 85 wel halen denk ik.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 20:21
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
ik loop nu met alles standaard behalve die v6 uitlaat van leovince , 56 km/uBeunhaas321 schreef:Carb zal niet zoveel schelen, en met 13/53 kan je de 85 wel halen denk ik.
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Dan zit er nog een prop in, of de afstelling is slecht.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 12 apr 2011, 19:13
- Vervoersmiddel: derbi senda sm
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
prop eruit,tuitje van je luchtefilter slopen,grotere sproeier erin en je bent klaar
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 18:00
- Vervoersmiddel: A-klasse
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
Wat bedoel je met tuitje van je luchtfilter slopen?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 06 apr 2014, 21:44
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Re: Derbi DRD Racing ontgrenzen/opdrijven
je reageert wel bijtijds.