Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di 10 jan 2012, 18:42
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing limited 08 costom MHR80
- Locatie: Hengelo
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Oke dan haal ik de stuffer er wel een keer uit om te kijken of dat beter loopt. Maar het liefst heb ik toch een v force membraan. Maakt niet echt uit van welk merk ofzo. Als het maar 28mm is. En het liefst zonder dat ik mn carters weer hoef aan te passen.
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Het kan tot 21mm carburateur werken. Bij grotere werkt het niet. Het is om de doorgang van spruitstuk en menbraam beter op elkaar aan te laten sluiten. En zo optimaal gebruik te krijgen. Maar dat is in Joy geval niet zo eerder krijg je een remmende werking, waarschijnlijk draai je nu minder toeren. En niet zo'n beste gasreactie als dat je Had gehad zonder stuffer. Probeer het maar eens
ride with pride
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
- Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Hallo,
Ik heb mijn brommer wat opgedreven door de uitlaat open te maken en een andere sproeier gezet van 115 met carbu van 16mm . De vertanding is 11/54 . Nu haalt hij 77-78 maar ik zou graag 85 gaan zonder nog veel te veranderen en met deze tandwielen.
Weet iemand wat ik nog zou moeten veranderen? Danku
Ik heb mijn brommer wat opgedreven door de uitlaat open te maken en een andere sproeier gezet van 115 met carbu van 16mm . De vertanding is 11/54 . Nu haalt hij 77-78 maar ik zou graag 85 gaan zonder nog veel te veranderen en met deze tandwielen.
Weet iemand wat ik nog zou moeten veranderen? Danku
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Tandwielen, vertanding is te kort.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
![Ja :haai:](./images/smilies/fuckyou.gif)
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
- Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Ja ,ik heb nog een 13 voor vooraan maar heb de 11 gezet omdat ik vaak offroad rij
En dan is de 11 beter.
Zou een grotere carbu helpen?
En dan is de 11 beter.
Zou een grotere carbu helpen?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Nee, een grotere carb gaat niet helpen.
Het enige wat werkt is een andere twv. Je kan ipv de 13 een 12 proberen.
Al wil je toch harder, zul je een andere pijp moeten
Het enige wat werkt is een andere twv. Je kan ipv de 13 een 12 proberen.
Al wil je toch harder, zul je een andere pijp moeten
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
- Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Oke, ik vind een arrow wel mooi is deze goed?
En waarom zetten veel mensen dan bv. Een 19mm of 21mm carbu?
En waarom zetten veel mensen dan bv. Een 19mm of 21mm carbu?
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Arrow is niet zo bekend in NL
Grotere carb zorgt alleen maar voor harder optrekken je gaat er op pk's of top niks op vooruit.
Grotere carb zorgt alleen maar voor harder optrekken je gaat er op pk's of top niks op vooruit.
- Aprilia_SXke
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: za 30 nov 2013, 19:03
- Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2012 (verkocht)
KTM EXC 125 2009
Aprilia RS 125 circuitmoto - Locatie: België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
arrow is denk ik net hetzelgde als gianelli
ik wee allesinds dat de arrow en gianelli uitlaten voor de aprilia rs 125 in dezelfde fabriek worden gemaakt.
zou er niet van verschieten moesten ze enkel in het logo niet hetzelfde zijn
en grotere carb zorgt juist wel voor meer pk's en daardoor ga je sneller optrekken
maar dit betekent niet noodzakelijk meer topsnelheid
![Eh :eh:](./images/smilies/icon_eh.gif)
ik wee allesinds dat de arrow en gianelli uitlaten voor de aprilia rs 125 in dezelfde fabriek worden gemaakt.
zou er niet van verschieten moesten ze enkel in het logo niet hetzelfde zijn
![Knipoog ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
en grotere carb zorgt juist wel voor meer pk's en daardoor ga je sneller optrekken
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
maar dit betekent niet noodzakelijk meer topsnelheid
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
- Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Oke bedankt ,
Ik ga dan ook is een grotere carbu proberen
Lijkt wel leuk sneller optrekken![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Ik ga dan ook is een grotere carbu proberen
Lijkt wel leuk sneller optrekken
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Wat voor een set-up heb je?
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
- Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Beta rr 50 factory
Alles is ori. Alleen een ander plaatje in de uitlaat waardoor hij open is,
De bocht van de uitlaat is wel redelijk dik.
Heb wel een grotere sproeier gezet die ook bij de brommer zat een 115
Twv 11/54
Carbu 16mm
Alles is ori. Alleen een ander plaatje in de uitlaat waardoor hij open is,
De bocht van de uitlaat is wel redelijk dik.
Heb wel een grotere sproeier gezet die ook bij de brommer zat een 115
Twv 11/54
Carbu 16mm
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Ikzelf zou gewoon een andere twv doen, zoals de rest zegt. Dit is het goedkoopst.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:31
- Vervoersmiddel: Sherco hrd 80cc airsal. Beta rr 50 factory. Yamaha wr450f
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Oke bedankt
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Ik wil nog steeds een binnenrotor aanschaffen, maar twijfel nog steeds.
Ik wou een polini rotor i.v.m. licht, maar die is nogal overpriced en ik lees dat die snel stuk gaan.
Anders dacht ik aan hpi. Is gewoon goed, maar helaas geen licht (kut lichtspoel)
Al zou ik een hpi aanschaffen, en me verlichting via de accu laten lopen, hoe lang houd deze het dan vol?
(Geen MVT/Artek vanwege het ''gat in de zuiger kwaaltje'')
Ik wou een polini rotor i.v.m. licht, maar die is nogal overpriced en ik lees dat die snel stuk gaan.
Anders dacht ik aan hpi. Is gewoon goed, maar helaas geen licht (kut lichtspoel)
Al zou ik een hpi aanschaffen, en me verlichting via de accu laten lopen, hoe lang houd deze het dan vol?
(Geen MVT/Artek vanwege het ''gat in de zuiger kwaaltje'')
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Niet bepaald lang, je hebt maar een 4Ah accu erin en je koplamp vreet 35 watt, en dan nog je dashboard achterlicht enzo maar die zijn zuinig.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
![Ja :haai:](./images/smilies/fuckyou.gif)
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Wat Joram dus al zegt, je accu is maar 4 ampere (4 x 12 (volt) = 48 watt , dit betekend dat je dus 1 uur lang 48 watt kan trekken voordat hij leeg is, je koplamp is dus al 35w ,je (led) achterlicht miss 5 watt en dan nog je dashboard en af en toe een knipperlicht, kom je al aardig in buurt van 48 watt.Joram schreef:Niet bepaald lang, je hebt maar een 4Ah accu erin en je koplamp vreet 35 watt, en dan nog je dashboard achterlicht enzo maar die zijn zuinig.
- chrizzie6230
- Beginnende tuner
- Berichten: 237
- Lid geworden op: di 06 nov 2012, 22:41
- Vervoersmiddel: derbi senda sm X-treme
- Locatie: Hoorn
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
wat is de beste twv, voor een dr70 met 17,5mm dellorto carb. en standaart ontgrensde pijp, en welke pijp ken ik er beterder onder doen. want nou skiet t nog voor geen meter op
vroeger, toen de vibrator nog een kickstart had......
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 07:09
- Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets
- Locatie: Rijsbergen
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Advies gevraagd
Bij volgas op hoge toeren valt mijn vermogen steeds weg voor een paar seconden en pakt dan weer op voor een paar seconden. Met relatief koud blok minder problemen dan met warm blok. Probleem is in alle versnellingen.
Setup:
- OT blok
- MHR80 replica
- Doppler asje
- Dello 17,5
- SCR corse chrome met Metrakit demper
- Luchtfilterbegrenzing zit er nog op
- Originele ontsteking
- TWV 14-53
Probleem doet zich voor met sproeier 88 t/m 104.
Bij 104 stotteren voor z'n powerband en eigenlijk loopt hij met sproeier 96/98 het beste.
Electrode bij sproeier 96 is koffie met melk.
- Vacuum benzinekraan vervangen voor een handbediende + nieuwe slang
- Nieuw spruitstukrubber
- Nieuwe BR9 bougie (met BR8 hetzelfde probleem)
- Geen valse lucht (deo-proef passed)
Ik weet dat een SCR corse chrome eigenlijk een 50cc pijp is, maar het zou toch moeten kunnen met een redelijk laagtoerige MHR replica. De setup is eigenlijk bedoeld om relaxed te kunnen rijden zonder meteen over de 100 echte te gaan.
Met relatief koud blok trekt hij best fatsoenlijk naar ca. 97 km/u (GPS) en dan gaat de gang er een beetje uit door het wegvallen van vermogen.
Wat is wijsheid: Zoeken in de afstelling of meteen maar voor een 21mm carb gaan?
![Knipoog ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Bij volgas op hoge toeren valt mijn vermogen steeds weg voor een paar seconden en pakt dan weer op voor een paar seconden. Met relatief koud blok minder problemen dan met warm blok. Probleem is in alle versnellingen.
Setup:
- OT blok
- MHR80 replica
- Doppler asje
- Dello 17,5
- SCR corse chrome met Metrakit demper
- Luchtfilterbegrenzing zit er nog op
- Originele ontsteking
- TWV 14-53
Probleem doet zich voor met sproeier 88 t/m 104.
Bij 104 stotteren voor z'n powerband en eigenlijk loopt hij met sproeier 96/98 het beste.
Electrode bij sproeier 96 is koffie met melk.
- Vacuum benzinekraan vervangen voor een handbediende + nieuwe slang
- Nieuw spruitstukrubber
- Nieuwe BR9 bougie (met BR8 hetzelfde probleem)
- Geen valse lucht (deo-proef passed)
Ik weet dat een SCR corse chrome eigenlijk een 50cc pijp is, maar het zou toch moeten kunnen met een redelijk laagtoerige MHR replica. De setup is eigenlijk bedoeld om relaxed te kunnen rijden zonder meteen over de 100 echte te gaan.
Met relatief koud blok trekt hij best fatsoenlijk naar ca. 97 km/u (GPS) en dan gaat de gang er een beetje uit door het wegvallen van vermogen.
Wat is wijsheid: Zoeken in de afstelling of meteen maar voor een 21mm carb gaan?