poosje geleden heb ik nieuwe blokolie in mijn derbi gedaan en toen ging mijn steeds branden terwijl er genoeg in zat maar later deed hij het niet meer nu ging ik vanmiddag rijden en stopte ff en toen daarna kreeg ik hem niet gestart en het lampje brande weer kicke lukte niet ik aanlopen uiteindelijk gelukt met choke deed hij gelijk dus ik rustig naar huis en toen brande het lampje maar als ik hoogtoerig ging rijden ging hij uit en laagtoerig ging hij aan was ik thuis gelijk gechekt of blokolie genoeg was en daar zat gewoon genoeg in ik thuis ff rijden (startte gewoon weer goed enz.) lampje ging weer uit alleen liet ik hem ff stationer draairen en toen viel weer gelijk uit dus wat moet ik nu? ik heb hem niet meer geprobeerd te starten ik vond het wel genoeg geweest..
Er zit onder je zadel nog een extra tankje voor 2 takt mengsmering! Dit kan je bij de lokale brommerboer of tankstation halen. Dit is zeer belangrijk! Zonder mengsmeer loopt hij vast! Daar is het lampje ook voor. Of dat tankje leeg is. Dus even snel controleren en niet gaan rijden zonder 2 takt olie.
Dat is het lampje dat aangeeft dat de boel te warm wordt. Wel belangrijk dus! Is de brommer helemaal goed afgesteld? Krijgt hij niet te weinig benzine. Dan wordt hij te snel warm. Hierdoor heb je kans op een vastloper. Kijk anders even welke kleur de bougie heeft.
hey mensen vanmiddag reed ik weer en toen viel hij opeens uit en ik kreeg weer geen vonk enz. maar krijg hem nu ook echt niet meer aan, ik heb al nieuwe bougie, bougie kabel, bougie dop kan het zijn dat me bobine kapot is?
petermarkus schreef:hey mensen vanmiddag reed ik weer en toen viel hij opeens uit en ik kreeg weer geen vonk enz. maar krijg hem nu ook echt niet meer aan, ik heb al nieuwe bougie, bougie kabel, bougie dop kan het zijn dat me bobine kapot is?
Als die nu niet meer vonkt, is de kans groot dat je bobine kapot is.
Ik heb bobine vervangen en er zat groene draad los achter vliegwiel heb ik gesoldeerd maar doet het nog steeds niet kan het zijn dat ik de draden verkeerd op de bobine aansluit? Bij mij zijn ze namelijk alle 3 blauw en 1 witte (voor het contact enige die ik weet)
hey mensen ben echt ten einde raad ik heb alle draden door gemeten en op de goeie plek gemonteerd toen deed hij het nog niet nog een andere bobine en bougie enz. geprobeerd doet echt helemaal niks. weten jullie misschien nog iets wat ik kan proberen?