Knallen uit uitlaat en slecht lopen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Knallen uit uitlaat en slecht lopen

Ongelezen bericht door aidsaap »

Hallo allemaal,

Even een keer wat anders, namelijk een puch maxi :woot:. We hadden voor een project een oude puch maxi gekocht, na een blokrevisatie reed deze prima, we hebben echter niet de zuiger vervangen, dese was wel versleten. Na ons project hebben we m weer standaard gemaakt, maar hij rijdt voor geen meter meer. Hij gaat nog maar 35-40, slaat over en stottert, gaat volgas erg stotteren en loopt niet stationair. De bougie is gewoon koffiebruin, kleinere sproeier en grotere sproeier maakt geen verschil, en het vervelendste zijn harde knallen uit de uitlaat als hij warm is, hierbij voel je ook een flinke schok door de brommer. Als hij warm is gaat hij ook steeds slechter lopen. Verder komt er een dikke zwarte drap uit de uitlaat. Misschien compressieverlies door de versleten zuiger en cilinder? De symptomen worden steeds erger.
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Knallen uit uitlaat en slecht lopen

Ongelezen bericht door garfield »

Dat klinkt meer als een kapotte condensator in je ontsteking..
De zwarte spoel gaat bijna nooit kapot, die kan je wel uitsluiten.

Kijk voor de gein eens of je vonken tussen de kontaktpunten ziet als ie loopt.
Waarschijnlijk wel..

De condensator is eigenlijk het enige zwakke punt van deze oude Bosch ontstekingen.
(en het steeds slechter lopen als ie warm woedt is daar een effekt van)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
DerbiGerrit
Derbi fan
Berichten: 99
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 12:23
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2005
Locatie: brakel

Re: Knallen uit uitlaat en slecht lopen

Ongelezen bericht door DerbiGerrit »

al de grondplaat verdraaid is kan het zijn dat die niet meer op tijd staat, of dat de contactpunten niet op tijd staan!
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Knallen uit uitlaat en slecht lopen

Ongelezen bericht door aidsaap »

We hadden de ontsteking toen volledig afgesteld, maar sindsdien is er wel een hoop aan de brommer gekloot. Ik denk zelf dat het voornamelijk een slechte compressie is, daardoor verbrandt ie slecht en ontvlamt het overgebleven mengsel in de uitlaat. Ik zal later eens de ontsteking bekijken
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Knallen uit uitlaat en slecht lopen

Ongelezen bericht door aidsaap »

Het was de lichthoogte van de contactpunten, was toch weer te klein geworden, heb ik al eens gehad maar toen reed ie heel anders. Hij wil nu nog op lage toeren wel es uit de uitlaat knallen en stotteren, denk zelf te veel voorontsteking.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Knallen uit uitlaat en slecht lopen

Ongelezen bericht door aidsaap »

De voorontsteking klopt ook van geen kanten, staat veel te vroeg, maar om een of andere reden heeft de grondplaat verdraaien geen nut, veranderd nauwelijks. De voorontsteking is nu geschikt voor een snelle 70cc volgens een tabel die ik heb, maar ik heb een standaard 50 erop zitten :emo: Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Moet toch maar es mijn rs laten herkeuren bij het rdw :wall:
Plaats reactie