Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Patrick033 schreef:
Heavy Fuel schreef:Ik hoef geen gas te geven, maar dat zal wel aan de afstelling liggen.
Het kan ook aan mij liggen hoor maar ik heb geleerd als je kickstart dat je dan ook een beetje gas geeft.
Doe ik ook altijd, werkt bij mij prima.
Heb je je gaskabel al gecheckt, ik had laatst ook dat hij ineens vol gas ging zonder dat ik gas gaf.
Bleek de gaskabel vast te zitten bij de gashendel.
Always Strive And Prosper
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door debeste95 »

Patrick033 schreef:
debeste95 schreef:Aankicken en aanlopen heeft allebei niks te maken met gaskabel. Als je kabel verkeerd zit werkt het in beide gevallen niet. Schroef dat klepje aan de bovenkant van je carburateur er eens af. Dat plastic ding waar je gaskabel je carb ingaat, zit met 1 schroefje vast. Daarin zit je gasschuif met gasnaald en een veer, draai even aan je gaskabel en als die normaal op en neer gaat is er niks mis mee. MAar zelfs met een nietwerkende kabel hoort je brommer normaal aan te lopen of te kicken dus daar ligt het niet aan.
Maar als je hem aankickt moet je toch gas geven anders gaat die niet aan, als je hem aanloopt laat je hem aanslaan met de koppeling toch?
Dat heeft werkelijk niks met elkaar te maken. Als je gas moet geven met kicken moet je over het algemeen ook gasgeven met aanlopen. Als ie niet stationair loopt, loopt die niet stationair.
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Patrick033 schreef:
debeste95 schreef:Aankicken en aanlopen heeft allebei niks te maken met gaskabel. Als je kabel verkeerd zit werkt het in beide gevallen niet. Schroef dat klepje aan de bovenkant van je carburateur er eens af. Dat plastic ding waar je gaskabel je carb ingaat, zit met 1 schroefje vast. Daarin zit je gasschuif met gasnaald en een veer, draai even aan je gaskabel en als die normaal op en neer gaat is er niks mis mee. MAar zelfs met een nietwerkende kabel hoort je brommer normaal aan te lopen of te kicken dus daar ligt het niet aan.
Maar als je hem aankickt moet je toch gas geven anders gaat die niet aan, als je hem aanloopt laat je hem aanslaan met de koppeling toch?
Als je hem aankickt hoef je geen gas te geven, hij loopt gewoon stationair als het goed is.
Als je hem aanloopt laat je de koppeling gaan als hij aanslaat en die knijp je dan direct weer in, heb je in principe ook geen gas bij nodig.
Always Strive And Prosper
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door basserd »

DerbiSendaWouter schreef:
Patrick033 schreef:
debeste95 schreef:Aankicken en aanlopen heeft allebei niks te maken met gaskabel. Als je kabel verkeerd zit werkt het in beide gevallen niet. Schroef dat klepje aan de bovenkant van je carburateur er eens af. Dat plastic ding waar je gaskabel je carb ingaat, zit met 1 schroefje vast. Daarin zit je gasschuif met gasnaald en een veer, draai even aan je gaskabel en als die normaal op en neer gaat is er niks mis mee. MAar zelfs met een nietwerkende kabel hoort je brommer normaal aan te lopen of te kicken dus daar ligt het niet aan.
Maar als je hem aankickt moet je toch gas geven anders gaat die niet aan, als je hem aanloopt laat je hem aanslaan met de koppeling toch?
Als je hem aankickt hoef je geen gas te geven, hij loopt gewoon stationair als het goed is.
Als je hem aanloopt laat je de koppeling gaan als hij aanslaat en die knijp je dan direct weer in, heb je in principe ook geen gas bij nodig.
als je iets gas bij geeft pakt hij makkelijker aan, vooral in de winter, komt omdat hij dan meer benzine en lucht aanzuigt als op de stationaire stand, maar idd als het goed is zou hij gewoon met gas dicht moeten starten
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrick033
Tuner
Berichten: 339
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F
Locatie: Amersfoort

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door Patrick033 »

Dames en heren,

Ik wil jullie mededelen dat mijn Derbi weer werkt dankzij mijn stiefbroer! :D

Hij heeft de bougie eruit gehaald, schoongemaakt, daarna hebben we geprobeerd hem aan te kicken maar zonder succes. Daarna hebben we hem aangelopen en werkte hij. Hij reed toen nog niet helemaal lekker dus toen heeft mijn stiefbroer de Derbi in z'n vrij gezet en de hele tijd een beetje gas lopen geven zodat alle benzine eruit kon, na een minuutje ongeveer kwam er geen rook meer uit de uitlaat en toen heb ik er ff een paar rondjes mee gereden en reed die weer zoals eerst! Geweldig! Alsnog bedankt voor jullie hulp!

PS: de kickstart werkt inderdaad ook gewoon zonder gas te geven maar persoonlijk vind ik het fijner met een beetje gas, dan loopt die gelijk goed.
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Rat B*stard
Beginnende tuner
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 11:15

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door Rat B*stard »

Mooi dat hij het weer doet.
Maar heb je nu straks niet het zelfde weer?
Hij is dus verzopen.
Ik zou nog eens naar de afstelling kijken.
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
Patrick033
Tuner
Berichten: 339
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F
Locatie: Amersfoort

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door Patrick033 »

Rat B*stard schreef:Mooi dat hij het weer doet.
Maar heb je nu straks niet het zelfde weer?
Hij is dus verzopen.
Ik zou nog eens naar de afstelling kijken.
Hij was verzopen omdat die op z'n zij heeft gelegen. Nu zal hij langzamerhand weer goed worden.
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Patrick033
Tuner
Berichten: 339
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F
Locatie: Amersfoort

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door Patrick033 »

Gisteren is er helaas weer een probleem opgetreden en ik heb een vermoeden dat mijn 1ste en 2de versnelling het niet meer goed doen. Als ik hem aankick dan maakt die van zichzelf al best veel toeren in z'n vrij en als ik gas geef dan vallen de toeren naar beneden en valt die uit. Als ik hem in z'n twee zet en aanloop en daarna naar zijn 3 schakel werkt die gewoon perfect. Schakel ik terug naar 2 of 1, des te minder snelheid ik maak des te meer toeren die maakt. Ik weet niet of ik het goed heb maar kan het zo zijn dat het iets met de koppelingsplaten is? En hoe kan dat gebeuren, ik heb gisteren de hele dag lekker gereden, ik was bij een vriend van me en wou hem aankicken en toen begon die zo raar te doen.
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Roymans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 mar 2011, 22:55
Vervoersmiddel: Senda, heeft van ieder model wat.

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door Roymans »

Dat klinkt als valse lucht. Ik zou even controleren of hij niet ergens rond het spruitstuk valse lucht aanzuigt.
Patrick033
Tuner
Berichten: 339
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F
Locatie: Amersfoort

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door Patrick033 »

Roymans schreef:Dat klinkt als valse lucht. Ik zou even controleren of hij niet ergens rond het spruitstuk valse lucht aanzuigt.
Waar zit het spruitstuk precies?
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Roymans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 mar 2011, 22:55
Vervoersmiddel: Senda, heeft van ieder model wat.

Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005

Ongelezen bericht door Roymans »

Patrick033 schreef:
Roymans schreef:Dat klinkt als valse lucht. Ik zou even controleren of hij niet ergens rond het spruitstuk valse lucht aanzuigt.
Waar zit het spruitstuk precies?
Dat is dat ding wat je carburateur met je blok verbindt. Je kan je brommer stationair laten lopen en dan iets van remreiniger/wd40 rond je spruitstuk spuiten, als je belletjes ziet wordt er daar valse lucht aangezogen.
Plaats reactie