Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Ajaxbull
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 13:19
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo

Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Ajaxbull »

Moguh,

Mijn derbi (volledig standaard) met ontgrensde uitlaat rijd ongeveer 65. :eerie: Tandwiel verhouding is 13-53. Nou wil ik mijn derbi iets harder laten lopen zonder dat ik teveel verander :emo: . Ik heb al wat rond gevraagd en geinformeerd, en ben tot de conclusie gekomen dat als ik de Leovince handmade x-fight uitlaat op mn derbi zet de topsnelheid rond de 75 zou liggen. En dit natuurlijk zonder overtoeren :clap: . Mijn derbi maakt nu namelijk op de 65 echt overtoeren en dit wil ik niet meer. Het liefst laat ik alles nu zoals het is (dus ook mijn tandwielverhouding). Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan denken, of dat jullie nog betere ideeën hebben?

Bedankt alvast!

Ajaxbull
Ajax godenzonen superjoden,
De derde ster die is in Amsterdam,

Er is geen club die ons kan evenaren,
Want wij zijn super Ajax Amsterdam!

Voor Ajax Amsterdam ***
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Dat is de opvolger van de leovinci V6, als je voor 2e hands gaat kan je dus beter de V6 nemen.
Je kunt als je de brommer/uitlaat volledig ontgrenst gewoon de 80/85 halen.
Andere uitlaat kan natuurlijk ook, twv is voor de v6 en x fight gewoon goed.

Heb je de carburateur al ontgrenst en wat heb je aan de uitlaat gedaan?
Ajaxbull
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 13:19
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Ajaxbull »

Heavy Fuel schreef:Dat is de opvolger van de leovinci V6, als je voor 2e hands gaat kan je dus beter de V6 nemen.
Je kunt als je de brommer/uitlaat volledig ontgrenst gewoon de 80/85 halen.
Andere uitlaat kan natuurlijk ook, twv is voor de v6 en x fight gewoon goed.

Heb je de carburateur al ontgrenst en wat heb je aan de uitlaat gedaan?
Ik ben van plan deze uitlaat nieuw te kopen. Heb namelijk afgelopen maanden hard gewerkt om allerlei onderdelen te kunnen kopen (mocht het nodig zijn :P). Dat heb ik ook gehoord haha, daarom was ik niet van plan de uitlaat te ontgrenzen omdat ik geen ongeloofelijk hoge boetes wil riskeren (of zelfs inname). Mijn standaard uitlaat die ik nu op mijn derbi heb zitten is volledig ontgrenst (haal ik 65 met overtoeren mee). Aan de carburateur is volgens mij niks gedaan (of de vorige eigenaar van de brommer moet iets gedaan hebben, wat ik niet verwacht.) Hier zou ik ook het liefst niets aan willen veranderen ;).
Ajax godenzonen superjoden,
De derde ster die is in Amsterdam,

Er is geen club die ons kan evenaren,
Want wij zijn super Ajax Amsterdam!

Voor Ajax Amsterdam ***
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Oke, die fiets.
Hoe hoe wil je max gaan?
Want als je niet harder dan 75 wilt zou ik niet voor die nieuwe gaan, die ''schijnt'' sneller te zijn dan de V6 waar door je harder gaat dan die 75 die je wil.
Misschien moet je twv 12-53 gaan overwegen.
Ajaxbull
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 13:19
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Ajaxbull »

Heavy Fuel schreef:Oke, die fiets.
Hoe hoe wil je max gaan?
Want als je niet harder dan 75 wilt zou ik niet voor die nieuwe gaan, die ''schijnt'' sneller te zijn dan de V6 waar door je harder gaat dan die 75 die je wil.
Misschien moet je twv 12-53 gaan overwegen.
Right, Right. Dus jij zegt dat ik beter voor de V6 kan gaan? In principe wil ik best tw 12 pakken, wil gewoon van die overtoeren af en iets harder gaan.
Ajax godenzonen superjoden,
De derde ster die is in Amsterdam,

Er is geen club die ons kan evenaren,
Want wij zijn super Ajax Amsterdam!

Voor Ajax Amsterdam ***
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Als je een ander voor tandwiel neemt zou ik wel even naar de staat van de rest kijken, atwv en ketting.
Dat kan je beter in één keer vervangen.
Regina ketting is een goede keuze.

Als je 12-53 neemt zou ik de prop steeds een beetje gaan uitboren tot je op de gewenste snelheid zit.
Sjors365
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 04 apr 2013, 15:26
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition 2008

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Sjors365 »

Ik heb ook een DRD Evo waarvan de uitlaat volledig ontgrenst is ( prop eruit en dat pijpje bij je bocht dichtlassen ), en ik heb twv 12/53 en ik haal op redelijk lang stuk de 75, maar de 70 daar zit ie zo aan. Hij trekt ook lekker snel op en op de rollerbank ben je denk ik wel veilig voor hoge boetes ;)
Ajaxbull
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 13:19
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Ajaxbull »

Sjors365 schreef:Ik heb ook een DRD Evo waarvan de uitlaat volledig ontgrenst is ( prop eruit en dat pijpje bij je bocht dichtlassen ), en ik heb twv 12/53 en ik haal op redelijk lang stuk de 75, maar de 70 daar zit ie zo aan. Hij trekt ook lekker snel op en op de rollerbank ben je denk ik wel veilig voor hoge boetes ;)
Heb je geen overtoeren als je 70 rijd? Ik heb hier nog tandwiel 12 liggen (+ nieuwe ketting en groot tandwiel (53)) dus ik zou het zo kunnen proberen. Ik wil gewoon van die overtoeren af :P.
Ajax godenzonen superjoden,
De derde ster die is in Amsterdam,

Er is geen club die ons kan evenaren,
Want wij zijn super Ajax Amsterdam!

Voor Ajax Amsterdam ***
Sjors365
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 04 apr 2013, 15:26
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition 2008

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Sjors365 »

Ajaxbull schreef:
Sjors365 schreef:Ik heb ook een DRD Evo waarvan de uitlaat volledig ontgrenst is ( prop eruit en dat pijpje bij je bocht dichtlassen ), en ik heb twv 12/53 en ik haal op redelijk lang stuk de 75, maar de 70 daar zit ie zo aan. Hij trekt ook lekker snel op en op de rollerbank ben je denk ik wel veilig voor hoge boetes ;)
Heb je geen overtoeren als je 70 rijd? Ik heb hier nog tandwiel 12 liggen (+ nieuwe ketting en groot tandwiel (53)) dus ik zou het zo kunnen proberen. Ik wil gewoon van die overtoeren af :P.
Nee totaal geen overtoeren en ik persoonlijk vind het heerlijk rijden
Ajaxbull
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 13:19
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Ajaxbull »

Heavy Fuel schreef:Als je een ander voor tandwiel neemt zou ik wel even naar de staat van de rest kijken, atwv en ketting.
Dat kan je beter in één keer vervangen.
Regina ketting is een goede keuze.

Als je 12-53 neemt zou ik de prop steeds een beetje gaan uitboren tot je op de gewenste snelheid zit.
Dus voor mijn duidelijkheid, jij zegt koop leovince v6 met twv 12-53, laat hem begrenst kijk hoe hard je kan rijden, en blijf de uitlaat stukje bij beetje uitboren tot ongeveer 75?
Ajax godenzonen superjoden,
De derde ster die is in Amsterdam,

Er is geen club die ons kan evenaren,
Want wij zijn super Ajax Amsterdam!

Voor Ajax Amsterdam ***
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Ajaxbull schreef:
Heavy Fuel schreef:Als je een ander voor tandwiel neemt zou ik wel even naar de staat van de rest kijken, atwv en ketting.
Dat kan je beter in één keer vervangen.
Regina ketting is een goede keuze.

Als je 12-53 neemt zou ik de prop steeds een beetje gaan uitboren tot je op de gewenste snelheid zit.
Dus voor mijn duidelijkheid, jij zegt koop leovince v6 met twv 12-53, laat hem begrenst kijk hoe hard je kan rijden, en blijf de uitlaat stukje bij beetje uitboren tot ongeveer 75?
Ja dat bedoelt hij
Always Strive And Prosper
Jimmx#225
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO
Locatie: Den Ham

Re: Derbi DRD EVO '10 Leovince X-Fight

Ongelezen bericht door Jimmx#225 »

Ik zie dat je nu 65 gaat en ongeveer 75 wilt gaan? Raaf ik je aan om dat doodlopende pijpje 'de piemel' van je orginele uitlaat er af te halen en netjes dicht te lassen. Zal je top zo'n 10 km/h hoger door komen te liggen. Mijn evo '10 gaat nu 79 met volledig ontgrensde (orginele) uitlaat. Aan het blok is niks gebeurd, alleen goed afgesteld. Ik heb een dubbele Leovince einddemper maar dat maakt voor je vermogen niets uit. Nu is de brommer trouwens mooi begrensd met een Eurobegrenzer waardoor hij als ik het plugje verwijder 62 loopt. En begrensd loopt hij super, je merkt het niet! Als ik mijn Leovince bocht er onder zou zetten knalt hij over de 85 maar werkt een begrenzer niet.. helaas. Je hebt verschillende types van de Eurobegrenzer en je brommer zaak zal er verschillende proberen tot ze de beste hebben. Bij mij is dat met Leovince bocht niet gelukt maar met een orginele bocht is het prima te doen. Ik kon ook een begrenzer waardoor hij 55 ging maar dan kon je als ervaren agent wel iets merken dus heb ik maar voor het type gekozen waardoor hij 62 gaat.

Mijn TW verhouding weet ik zo niet, de toeren zijn goed. Hoop dat je er wat aan hebt.
Plaats reactie