11/53 twv

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Casperdaan
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda sdr 2005

Re: 11/53 twv

Ongelezen bericht door Casperdaan »

Ik was niet van plan een grotere erop te zetten alleen een kleinere :| of dezelfde houden
debeste95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Ongelezen bericht door debeste95 »

Ik bedoelde het als een voorbeeld. Als je met een kleiner vtw sneller rijdt en sneller trekt, waarom zou iemand er dan ooit een groter tandwiel opzetten?
Casperdaan
Banden plakker

Om te begrenzen? Die van mij is volledig ontgrensd met ducati cdi ducati dynamo etc. Tandwielen en ketting zijn aan vervanging toe dus dat is ut volgende klusje op m'n lijst
debeste95
Pro tuner

Ach laat ook maar... Kleiner voortandwiel trekt sneller met lagere top en vice versa.
Specna
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM

Ongelezen bericht door Specna »

debeste95 schreef:Ach laat ook maar... Kleiner voortandwiel trekt sneller met lagere top en vice versa.
ook dit klopt niet, als je even uit legt wat je bedoeld met trekt sneller.
het zit zo als je genoeg power heb voor een groot tandwiel zal hij sneller accelereren(bijv van 0-60) en een hogere top snelheid, als je er dan een kleiner tandwiel op zet zal hij sneller door zijn versnelling gaan en een minder hoge top maar niet sneller acceleren.
je zal meer kracht om bijv tegen de wind in tegaan dat je toeren niet terug lopen omdat hij het niet kan trekken of een holletje op zal makkelijker gaan.
dus uiteindelijk als je genoeg vermogen heb om een groot tandwiel te trekken zal je veel acceleratie hebben dus ook sneller een wheelie maken.
Casperdaan
Banden plakker

Ik heb vandaag nieuwe tandwielen gehaald ben voor van 14 naar 12 gegaan morgen even testen hoe hij loopt na deze verandering en of de top nog steeds rond de 80/85 ligt en ook sneller zal acceleren. Achter heb ik gewoon 53 tands gehouden, en uiteraard nieuwe ketting erbij. :woot:
debeste95
Pro tuner

Specna schreef:
debeste95 schreef:Ach laat ook maar... Kleiner voortandwiel trekt sneller met lagere top en vice versa.
ook dit klopt niet, als je even uit legt wat je bedoeld met trekt sneller.
het zit zo als je genoeg power heb voor een groot tandwiel zal hij sneller accelereren(bijv van 0-60) en een hogere top snelheid, als je er dan een kleiner tandwiel op zet zal hij sneller door zijn versnelling gaan en een minder hoge top maar niet sneller acceleren.
je zal meer kracht om bijv tegen de wind in tegaan dat je toeren niet terug lopen omdat hij het niet kan trekken of een holletje op zal makkelijker gaan.
dus uiteindelijk als je genoeg vermogen heb om een groot tandwiel te trekken zal je veel acceleratie hebben dus ook sneller een wheelie maken.
En jij denkt dat je met een brommertje genoeg vermogen hebt om met 14-53 een wheelie te trekken? Het is gewoon zo dat je met een kleiner vtw sneller trekt en een groter vtw een hogere top hebt, dat is simpele natuurkunde. Uiteraard trekt hij met een groter vtw in z'n top sneller dan met een kleiner vtw want dan heb je simpelweg een lagere top.
Maxx
Derbi fan
Vervoersmiddel: Citta Gilera 70cc DR EVO (sold)
Rieju SMX 70cc onbekend (sold)
Rieju RRX 50cc Turbokit 12/53 (sold)

Ongelezen bericht door Maxx »

Ik heb er ook 12-53 op liggen, kan hem op t achterwiel trekken maar omdat zo vol te houden is een ander kunstje hahaha :happy:
Afbeelding
Plaats reactie