Yasuni Cross afstelling

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Tijn
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Xtreme

Yasuni Cross afstelling

Ongelezen bericht door Tijn »

Hallo allemaal,

Heb het antwoord nog niet op internet gevonden, dus vraag het hier maar even. Heb eergisteren de proppen uit mijn Yasuni verwijderd, hij trok als een beest maar liep gewoon te slecht onderin de toeren, dus een te kleine sproeier. Er zat een 64 in, liep opzich wel aardig voordat ik de uitlaat ontgrensde, maar zakte in zijn 5 en 6 nogal terug in toeren. Dus ik heb vandaag een 86 en een 76 geprobeerd. Bij een 86 verzoop hij en wou hij niet harder als stapvoets vooruit. Bij de 76 reed hij al iets harder, toen ik het lichtfilter eraf haalde kon ik de 60 al wel halen. Ik rijd nog met een begrensde carburateur, dit wil ik eigenlijk ook zo houden. Welke sproeier raden jullie me aan? Het lijkt me logisch dat ik het onder de 76 moet zoeken. Alvast bedankt!
JeroenvR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti

Re: Yasuni Cross afstelling

Ongelezen bericht door JeroenvR »

60 met een ontgrensde yasuni? Een ontgrensde standaard uitlaat gaat al 70/80.
Met een yasuni moet je de 80/90 toch wel halen, ligt ook aan je twv.
Staat je lucht schroef wel goed? Koop anders een setje sproeiers 70 tot 80 en probeer het.
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
Tijn
Beginnende Derbi fan

Ik reed met een 64 sproeier met een begrensde Yasuni (zo gekocht). Nu heb ik hem ontgrensd, en hij loopt bij 84 ronduit klote. Bij 76 loopt hij ook niet lekker, maar hij loopt beter zodra ik het luchtfilter verwijder. Dan zal hij toch wel ietwat rijk lopen met 76 en 14 mm carburateur ofniet?
Heavy Fuel
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Ja, dat zei je net :blink:

Zet eerst je luchtschroef op 1.5/2 slagen uit, bedoeling is dat hij dan het meeste toeren maakt.

Zonder luchtfilter is niet goed voor je blok, en bovendien denk ik niet dat het waar is wat je zegt.
Het ori filter heeft een luchthapper waardoor hij meer lucht vangt, als jij het filter eraf haalt denk ik dat hij juist minder lucht krijgt.
Dus ik zeg een grotere sproeier en met luchtfilter er op afstellen.
debeste95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Ongelezen bericht door debeste95 »

Heavy Fuel schreef:Ja, dat zei je net :blink:

Zet eerst je luchtschroef op 1.5/2 slagen uit, bedoeling is dat hij dan het meeste toeren maakt.

Zonder luchtfilter is niet goed voor je blok, en bovendien denk ik niet dat het waar is wat je zegt.
Het ori filter heeft een luchthapper waardoor hij meer lucht vangt, als jij het filter eraf haalt denk ik dat hij juist minder lucht krijgt.
Dus ik zeg een grotere sproeier en met luchtfilter er op afstellen.
Die 'luchthapper' die volgens jou meer lucht aanzuigt, heet niet voor niks een luchtfilterbegrenzing. Nu mag jij raden wat dat ding doet. Het zit onder je zadel, denk je echt dat die lucht hapt?
Heavy Fuel
Tuner

Ja, hij hapt lucht.
Hoeveel is een ander verhaal.
En voor de rest ik zeg: ik denk.
Bovendien doel ik erop dat hij het hele filter eraf haalt en het dus direct in de carburateur komt.
debeste95
Pro tuner

Lucht hap je als hij tijdens het rijden in de wind hangt. De luchtfilterbegrenzer zit onder je zadel, achter je tanks en kabels etc. weggemoffeld. De lucht die daarin wordt 'gehapt' is echt lang niet zoveel om de verkleine opening die die begrenzer creeerd juist te overtreffen.

Ik had het ook niet over het luchtfilter zelf, ik doelde enkel; op het feit dat volgens jou er met de luchtfilterbegrenzer juist meer lucht aangezogen wordt, terwijl dit juist het tegenovergestelde is.
Heavy Fuel
Tuner

Oke.
Maar een echte begrenzer is het niet, want de snelheid die jij er mee wint is nihil.
En er kan gemakkelijk vuil naar binnen toe als je hem er af haalt.
jeperdepep
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 2008 sm 70cc // puch z two 70cc

Ongelezen bericht door jeperdepep »

Ik weet niet hoe het bij jou brommer is maar bij mijn brommer komt er geen vuil te onder me zadel
setup
Airsal 70cc
yasuni r2
21mm delorto
Metrakit koppelings platen
powerfilter
debeste95
Pro tuner

Heavy Fuel schreef:Oke.
Maar een echte begrenzer is het niet, want de snelheid die jij er mee wint is nihil.
En er kan gemakkelijk vuil naar binnen toe als je hem er af haalt.
Dat kan er net zo makkelijk als die erop zit. Er zit geen filter of wat in, het knijpt gewoon je luchtfilter dusdanig dicht dat er minder lucht bijkomt. Als er zoveel vuil inkomt als je dat ding er niet op hebt zitten, zou ik me sowieso zorgen gaan maken over of er geen gigantisch gapend gat in je zadel zit want daar hoort niks bij te komen, hoogstens een paar stofjes. En raad eens waar je luchtfilterelement is? :haai:
Tijn
Beginnende Derbi fan

Vandaag met sproeier 70 reed hij best aardig, alleen onderin zijn toeren heeft hij een kort dipje. Morgen maar eens de gasnaald anders zetten, eerst maar eens een clipje voor mijn gasnaald kopen, deze ben ik kwijt :wall:
Specna
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM

Ongelezen bericht door Specna »

jeperdepep schreef:Ik weet niet hoe het bij jou brommer is maar bij mijn brommer komt er geen vuil te onder me zadel
kijk er mee uit ik heb ook en poos zonder lucht filter gereden met wel de box erin maar er komt meer zand onder je zadel dan dat jij denkt
Tijn
Beginnende Derbi fan

Heb ook alleen maar even zo gereden om te testen, don't worry, ik weet ook wel dat zonder filter rijden niet goed is ;) Heb er nu sproeier 72 in gezet, en nu loopt hij wel aardig. Heeft onderin nog wel een klein dipje, maar bougie is koffiebruin en hij loopt verder prima zo.
Plaats reactie