Als je je kvs er via de slang van cilinder naar radiateur bijvult is alle lucht er al uit.
Dus slang los bij rad, en dan erin gieten. Wanneer het er bij je radiator eruit komt slang er weer op, en je kvs tank bijvullen.
Dan starten, dop eraf en mocht het niveau dan nog heel iets zakken bijvullen en klaar.
Joram schreef:Als je je kvs er via de slang van cilinder naar radiateur bijvult is alle lucht er al uit.
Dus slang los bij rad, en dan erin gieten. Wanneer het er bij je radiator eruit komt slang er weer op, en je kvs tank bijvullen.
Dan starten, dop eraf en mocht het niveau dan nog heel iets zakken bijvullen en klaar.
Dat werkt alleen als je geen thermostaat in je clinderkop hebt.
Als deze nog koud is,komt er geen koelvloeistof door.
Bij een OT blok dan..
Ik vul meesral de radiator via de een slang op de bovenste radiatoraansluiting en start dan de motor.
Als hij warm genoeg is,komt er vanzelf koelvloeistof uit de bovenste slang.
Dan deze op de radiator zetten en expansietankje vullen.
Even laten lopen,totdat de radiator warm is en klaar.