Airsal 70cc of DR 70cc?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Victor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda R '97, Aprilia RS50 Naked, Range Rover V8, Ibiza 6J TDI

Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Victor »

Ik ga in augustus met de derbi naar Praag toe voor met de CarbageRun Brommer Editie. Nou lijkt het me wel fijn om een beetje koppel te hebben voor de heuveltjes op. Dus zat aan een Airsal of DR 70cc te denken. Welke kan ik het beste nemen? Top is voor mij niet zo belangrijk. 85 is mooi zat en dan zal met beide wel lukken. Het betreft overigens een derbi uit 1998, helemaal origineel. Ik heb ook nog eentje uit 1998 die wat minder origineel is. Daar zit een Gianelli Conti uitlaat op en op die andere zit dus een originele uitlaat. Welke uitlaat zal ik op de 70cc zetten?

Alvast bedankt. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Victor op wo 22 mei 2013, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: Airsal 70cc of DMP 70cc?

Ongelezen bericht door basserd »

Als ik jou was zou ik een gilardorni ofzo halen, die zijn super slijtvast en betrouwbaar
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Victor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda R '97, Aprilia RS50 Naked, Range Rover V8, Ibiza 6J TDI

Re: Airsal 70cc of DMP 70cc?

Ongelezen bericht door Victor »

Hele goede ervaringen met de Gilardoni 74cc op een AM6. Reed met 19mm carb 120 km/h. :thumbup:

Maar helaas zijn ze nogal duur nieuw en kan ik geen gebruikte vinden. Jos Dijkman heeft ook nog een DR70 op zijn webshop voor 150,-. Airsal kan ik nieuw aankomen voor 120,-. Welke kan ik het beste nemen?
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door kristof »

dr70 als je koppel wilt ;)
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
JeroenvR
Pro tuner
Berichten: 704
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 15:07
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti
Locatie: Mierlo, Noord Brabant

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door JeroenvR »

DR70
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
Victor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda R '97, Aprilia RS50 Naked, Range Rover V8, Ibiza 6J TDI

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Victor »

Op jullie advies zojuist een DR 70cc besteld. Ben benieuwd. 19mm carb erachter en standaard uitlaat. :thumbup:
JeroenvR
Pro tuner
Berichten: 704
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 15:07
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti
Locatie: Mierlo, Noord Brabant

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door JeroenvR »

Tof, veel plezier ermee :happy:
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door aidsaap »

Euh, ik heb een airsal 70 op mn standaard uitlaat en een vriend van me een dmp70/dr70,en hij heeft nu echt spijt van zijn cilinder aangezien ik een stuk sneller ben, zowel in acceleratie als in topsnelheid (hij 80 op teller en ik 97 met dezelfde vertanding).
Victor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda R '97, Aprilia RS50 Naked, Range Rover V8, Ibiza 6J TDI

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Victor »

Voor beide zal wat te zeggen zijn, beide zijn goede cilinders als ik het zo lees hier op het forum. Maar voor mij is betrouwbaarheid en koppel onderin het belangrijkste aangezien ik er mee naar Praag ga. En aan hele snelle set-ups heb ik niet. Geeft alleen maar gezijn met de politie :wall:
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door aidsaap »

De dmp is zeker betrouwbaarder dan de airsal, maar dat iedereen altijd beweert dat een dmp meer koppel heeft vind ik enorm gelul. Ik trek die dmp er altijd uit, berop of bergaf, beide met iemand achterop of beide zonder.
Gebruikersavatar
farmerontour
Tuner
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 21:49
Vervoersmiddel: puch maxi s (crosser)
Derbi DRD pro white 2009
batavus old dutch
Locatie: dalfsen

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door farmerontour »

aidsaap schreef:Euh, ik heb een airsal 70 op mn standaard uitlaat en een vriend van me een dmp70/dr70,en hij heeft nu echt spijt van zijn cilinder aangezien ik een stuk sneller ben, zowel in acceleratie als in topsnelheid (hij 80 op teller en ik 97 met dezelfde vertanding).
als die 80 loopt met 13-53 ofzo word die gewoon ergens geknepen want met een originele 50 cc loopt ie ontgrenst al zon 80 met 13-53 dus denk niet dat het aan de cilinder ligt..
kleinigheidje hol ie, grootigheid verkoop ie, dan hej weer handel.
gezocht zwart drd pro zadel!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Pieke »

Dr 70 is in prestatie vergelijkbaar met origineel, maar dan met wat meer koppel. Kan dus prima dat ie maar 80 loopt.
Gebruikersavatar
farmerontour
Tuner
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 21:49
Vervoersmiddel: puch maxi s (crosser)
Derbi DRD pro white 2009
batavus old dutch
Locatie: dalfsen

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door farmerontour »

oke maar dan hoop ik voor um dat ie grotere twv heeft dan 13-53 want als een origineel met minder koppel kan een dr70 met meer koppel t zowiezo doen.
kleinigheidje hol ie, grootigheid verkoop ie, dan hej weer handel.
gezocht zwart drd pro zadel!

Afbeelding
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door kristof »

2 maten van me rijden ook met senda's, de een ree met een dmp 70 (nt) met scr corse 50/70 en 21mmcarb en de ander met een dr70 (ot) scr corse chrome en std carb, die met de dr70 ree sneller (85/u) en trok harder, en deed zonder problemen een burnout tot 6de versnelling :box:
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Gebruikersavatar
Beunhaas321
Pro tuner
Berichten: 554
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
Locatie: Arnhem

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

farmerontour schreef:
aidsaap schreef:Euh, ik heb een airsal 70 op mn standaard uitlaat en een vriend van me een dmp70/dr70,en hij heeft nu echt spijt van zijn cilinder aangezien ik een stuk sneller ben, zowel in acceleratie als in topsnelheid (hij 80 op teller en ik 97 met dezelfde vertanding).
als die 80 loopt met 13-53 ofzo word die gewoon ergens geknepen want met een originele 50 cc loopt ie ontgrenst al zon 80 met 13-53 dus denk niet dat het aan de cilinder ligt..
Als die DMP even veel toeren draait als de originele cilinder, lopen ze met dezelfde vertanding even hard. Dus kan makkelijk kloppen.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Pieke »

Dat is niet waar. Volgens jou redenering ga ik met mijn MHR team dus net zo hard met 13/53 op 8000 toeren als iemand met zijn originele cilinder op 8000 toeren met 13/53.
Victor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda R '97, Aprilia RS50 Naked, Range Rover V8, Ibiza 6J TDI

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Victor »

Pieke schreef:Dat is niet waar. Volgens jou redenering ga ik met mijn MHR team dus net zo hard met 13/53 op 8000 toeren als iemand met zijn originele cilinder op 8000 toeren met 13/53.
Als de vertandingen het zelfde zijn wel. Lijkt me een vrij simpele rekensom.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door aidsaap »

Victor schreef:
Pieke schreef:Dat is niet waar. Volgens jou redenering ga ik met mijn MHR team dus net zo hard met 13/53 op 8000 toeren als iemand met zijn originele cilinder op 8000 toeren met 13/53.
Als de vertandingen het zelfde zijn wel. Lijkt me een vrij simpele rekensom.
Idd Pieke, ik hoop dat je het verkeerd gelezen hebt want anders is dit wel een erg vreemde opmerking :emo:
Gebruikersavatar
Beunhaas321
Pro tuner
Berichten: 554
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
Locatie: Arnhem

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

Pieke schreef:Dat is niet waar. Volgens jou redenering ga ik met mijn MHR team dus net zo hard met 13/53 op 8000 toeren als iemand met zijn originele cilinder op 8000 toeren met 13/53.
Dat lees jij helemaal goed!
Hoe kan het ook anders? Het zijn allemaal vaste overbrengingen, dus als je krukas 8000 toeren draait met originele cilinder, kunnen alle overbrengingen onmogelijk harder of zachter draaien met 8000 toeren met mhr Team.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Donnachi
Beginnende tuner
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 18:48

Re: Airsal 70cc of DR 70cc?

Ongelezen bericht door Donnachi »

klopt helemaal.

mijn. ervaringen met de dr70 zijn ook erg goed, makkelijk af te stellen, loopt niet vast en met 21mm en een yasuni cross hm liep die ook dik over de 100. Ik zou overigens je ori uitlaat gebruiken ivm politie. Je wil echt geen gezeik met politie in het buitenland.
Derbi-Ftw :"Reactie op uw bod van EUR 20,00 op 'Malossi VL6 membraan Derbi/AM6'

Verwijder je bod kut mongool.

Bij voorbaat dank."

Donnachi :"Bied 15 euro"
Plaats reactie