Ik ga in augustus met de derbi naar Praag toe voor met de CarbageRun Brommer Editie. Nou lijkt het me wel fijn om een beetje koppel te hebben voor de heuveltjes op. Dus zat aan een Airsal of DR 70cc te denken. Welke kan ik het beste nemen? Top is voor mij niet zo belangrijk. 85 is mooi zat en dan zal met beide wel lukken. Het betreft overigens een derbi uit 1998, helemaal origineel. Ik heb ook nog eentje uit 1998 die wat minder origineel is. Daar zit een Gianelli Conti uitlaat op en op die andere zit dus een originele uitlaat. Welke uitlaat zal ik op de 70cc zetten?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Victor op wo 22 mei 2013, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hele goede ervaringen met de Gilardoni 74cc op een AM6. Reed met 19mm carb 120 km/h.
Maar helaas zijn ze nogal duur nieuw en kan ik geen gebruikte vinden. Jos Dijkman heeft ook nog een DR70 op zijn webshop voor 150,-. Airsal kan ik nieuw aankomen voor 120,-. Welke kan ik het beste nemen?
Euh, ik heb een airsal 70 op mn standaard uitlaat en een vriend van me een dmp70/dr70,en hij heeft nu echt spijt van zijn cilinder aangezien ik een stuk sneller ben, zowel in acceleratie als in topsnelheid (hij 80 op teller en ik 97 met dezelfde vertanding).
Voor beide zal wat te zeggen zijn, beide zijn goede cilinders als ik het zo lees hier op het forum. Maar voor mij is betrouwbaarheid en koppel onderin het belangrijkste aangezien ik er mee naar Praag ga. En aan hele snelle set-ups heb ik niet. Geeft alleen maar gezijn met de politie
De dmp is zeker betrouwbaarder dan de airsal, maar dat iedereen altijd beweert dat een dmp meer koppel heeft vind ik enorm gelul. Ik trek die dmp er altijd uit, berop of bergaf, beide met iemand achterop of beide zonder.
aidsaap schreef:Euh, ik heb een airsal 70 op mn standaard uitlaat en een vriend van me een dmp70/dr70,en hij heeft nu echt spijt van zijn cilinder aangezien ik een stuk sneller ben, zowel in acceleratie als in topsnelheid (hij 80 op teller en ik 97 met dezelfde vertanding).
als die 80 loopt met 13-53 ofzo word die gewoon ergens geknepen want met een originele 50 cc loopt ie ontgrenst al zon 80 met 13-53 dus denk niet dat het aan de cilinder ligt..
kleinigheidje hol ie, grootigheid verkoop ie, dan hej weer handel. gezocht zwart drd pro zadel!
2 maten van me rijden ook met senda's, de een ree met een dmp 70 (nt) met scr corse 50/70 en 21mmcarb en de ander met een dr70 (ot) scr corse chrome en std carb, die met de dr70 ree sneller (85/u) en trok harder, en deed zonder problemen een burnout tot 6de versnelling
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
aidsaap schreef:Euh, ik heb een airsal 70 op mn standaard uitlaat en een vriend van me een dmp70/dr70,en hij heeft nu echt spijt van zijn cilinder aangezien ik een stuk sneller ben, zowel in acceleratie als in topsnelheid (hij 80 op teller en ik 97 met dezelfde vertanding).
als die 80 loopt met 13-53 ofzo word die gewoon ergens geknepen want met een originele 50 cc loopt ie ontgrenst al zon 80 met 13-53 dus denk niet dat het aan de cilinder ligt..
Als die DMP even veel toeren draait als de originele cilinder, lopen ze met dezelfde vertanding even hard. Dus kan makkelijk kloppen.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Dat is niet waar. Volgens jou redenering ga ik met mijn MHR team dus net zo hard met 13/53 op 8000 toeren als iemand met zijn originele cilinder op 8000 toeren met 13/53.
Pieke schreef:Dat is niet waar. Volgens jou redenering ga ik met mijn MHR team dus net zo hard met 13/53 op 8000 toeren als iemand met zijn originele cilinder op 8000 toeren met 13/53.
Als de vertandingen het zelfde zijn wel. Lijkt me een vrij simpele rekensom.
Pieke schreef:Dat is niet waar. Volgens jou redenering ga ik met mijn MHR team dus net zo hard met 13/53 op 8000 toeren als iemand met zijn originele cilinder op 8000 toeren met 13/53.
Als de vertandingen het zelfde zijn wel. Lijkt me een vrij simpele rekensom.
Idd Pieke, ik hoop dat je het verkeerd gelezen hebt want anders is dit wel een erg vreemde opmerking
Pieke schreef:Dat is niet waar. Volgens jou redenering ga ik met mijn MHR team dus net zo hard met 13/53 op 8000 toeren als iemand met zijn originele cilinder op 8000 toeren met 13/53.
Dat lees jij helemaal goed!
Hoe kan het ook anders? Het zijn allemaal vaste overbrengingen, dus als je krukas 8000 toeren draait met originele cilinder, kunnen alle overbrengingen onmogelijk harder of zachter draaien met 8000 toeren met mhr Team.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
mijn. ervaringen met de dr70 zijn ook erg goed, makkelijk af te stellen, loopt niet vast en met 21mm en een yasuni cross hm liep die ook dik over de 100. Ik zou overigens je ori uitlaat gebruiken ivm politie. Je wil echt geen gezeik met politie in het buitenland.
Derbi-Ftw :"Reactie op uw bod van EUR 20,00 op 'Malossi VL6 membraan Derbi/AM6'