Afgelopen vrijdag heb ik strepen/gaten in mijn luchtfilterkap gemaakt en samen met een kleiner voortandwiel op mijn brommer gemonteerd. Het geluid is perfect en het tandwiel werkt ook prima maar het afstellen lukt simpelweg gewoon niet. Orgineel, daarmee bedoel ik een 17,5MM carb, volledig ontgrensde uitlaat (maar met piemel er nog aan) en een dichte luchtfilter zat er sproeier 92 in. Een vriend vertelde mij dat als je een powerfilter of iets vergelijkbaars er op zou zetten je aan een sproeier van 8 a 6 maten groter zou moeten denken. Dat advies heb ik gebruikt en ik begon met sproeier 100. De brommer liep stationair goed, in z'n 1 kon je gewoon goed wegrijden maar als je in zijn 2 of hoger meer dan 2/4e gas zou geven verzoop hij. Toen sproeier 98 er in gezet en ik had weer hetzelfde verhaal toen ik gisteravond sproeier 96 er in zette en ik weer geen verschil merkte heb ik met duct tape mijn luchtfilterkap dichtgeplakt en gaan kijken wat hij zou gaan doen. Vreemd genoeg blijkt hij prima te rijden in alle versnelling en verzuipen doet hij niet meer. De luchtschroef staat wel maar 1 slag open. In totaal zitten er 4 strepen in mijn luchtfilterkap en als ik er ook maar 1 van de 4 openmaak heb ik alweer het probleem dat mijn brommer blijft haperen.
Wat is jullie advies? Nog een sproeiertje kleiner of iets anders?
Nieuwe gasschuifdeksel gekregen, ben ik bijna klaar met monteren past hij niet. Blijkt weer eens verkeerd geleverd te zijn... 50 euro excl. de kosten voor onderdelen (die betaal ik zelf) voor degene die hem komt maken.
je moet nog groter met je sproeier mann
want ik denk dat jij met verzuipen bedoelt dat hij wegvalt
en dat is juist dat hij te arm staat
als hij te rijk staat stottert hij
en dat bewijst maar weer want je geeft hem minder lucht en hij loopt weer goed
dus gwn nog groter gaan in je sproeiers
rocherbmx schreef:misschien is snelgas ook nog een optie, reageert ie feller op t gas
zet hem maar is op choke, als die dan goed of beter loop staatie te arm, loopt hij dan nog beroerder staatie te rijk..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Shodaw schreef:Bedoelen jullie dan sproeier 102 of iets anders?
nee ik bedoel ZET HEM OP DE CHOKE, en afstellen is ook gewoon proberen, en als die dan nog niet goed loop na 3 sproeiers wisselen moet je nog door gaan...
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Zat er net een forum over te lezen en daar zeiden ze dat naar boven dicht was, ik gebruik dat ding nooit dus het kan mij eerlijk gezegd niet heel veel schelen haha. Welke maat adviseer jij mij nu dan?
Er zit nu sproeier 104 in, toen hij er net in zat deed hij het prima alleen nu heb ik het probleem dat mijn uitlaat er niet echt goed op blijft zitten. Ik heb de originele uitlaat en ik kan met mijn setje niet goed bij de linker inbus schroef.. zal het zometeen even gaan proberen met een losse sleutel. Verder komt er heel veel rook uit mijn uitlaat momenteel. misschien dat dat ook te maken heeft met het niet goed vastzitten van mijn uitlaat omdat hij toen de sproeier er net in zat niet veel rookte.
Nee mijn uitlaat sluit niet goed aan dat is het probleem.
Is inmiddels al verholpen door een steeksleutel op een imbusje te zetten.
Net nog even sproeier 106 er ingestopt en dat liep voor geen meter. Brommer reageerde totaal niet op gas/volgas geven en reed zonder gas te geven met 6 kmh een leuk rondje om mijn straat heen. Denk toch dat ik weer een sproeiertje lager moet, met 104 heeft hij het even gedaan totdat die uitlaat een beetje los ging zitten. Morgen mits sproeier 102 te koop is ga ik die even proberen. Sproeier 102 brak op mysterieuze wijze in twee helften. Bedankt voor jullie reacties, en om het nog even samen te vatten. Met sproeiers 94,96,98,100,102? en 104 kwam hij in ieder geval voorruit en reageerde hij nog goed op het gas. Sproeier 106 en waarschijnlijk groter is naar mijn mening niet nodig om uit te testen. Daar komt nog bij dat hij met al die andere sproeier niet wegviel behalve met sproeier 104.
ik weet wat jij moet doen, je brommer niet meer aanraken maar het door iemand anders laten doen...
dit komt niet goed zo en dat zou toch zonde zijn van je brommer
basserd schreef:ik weet wat jij moet doen, je brommer niet meer aanraken maar het door iemand anders laten doen...
dit komt niet goed zo en dat zou toch zonde zijn van je brommer
Momenteel doet hij het prima, stottert/hapert niet, bougiekleur is perfect en het geluid is ook prima. Kwam doordat de uitlaat niet goed vast zat aan de cilinder, het was echt een verschil van 1mm maar het had vreemd genoeg toch hele grote gevolgen. Bedankt voor je reactie en dit topic mag dicht