rijd goed, bij volgas schiet in toeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
xtremederbi
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi xtreme 80cc, sprint aerox,puch typhoon

rijd goed, bij volgas schiet in toeren

Ongelezen bericht door xtremederbi »

Hallo allemaal,

Ik heb een derbi xtreme en heb een vraag,
Vorige week mee bezig geweest wat dingen gespoten en me verlichting weer goed gemaakt,
Heb blokolie ververst en is zelfde olie waar ik nooit problemen mee gehad heb, heb voorderest niks aan het blok gedaan..
Sinds die tijd doet die raar..
Mn derbi start wel gewoon geen problemen mee zoals altijd, rijd gewoon normaal in alle versnellingen maar zodra ik door wil rijden met volgas schiet die in toeren .. Hij maakt dan veel herrie gaat nog wel vooruit maar niet zoals normaal en maakt onnodig veel toeren , kan het zijn dat me koppeling slipt dan in hoge toeren ( boven 8k/10k ong heb geen toerenteller maar is schatting)
Is wel raar aangezien niks aan me blok gedaan heb behalve blokolie en zit niet teveel of te weinig in..
Contact slot is wel los geweest maar daar zitten ook maar 2 draden in om hem aan en uit te zetten en die zit gewoon weer goed..
Kan het ook zijn dat me draden van me licht me frame raken oid en daardoor dat doet (wat mij sterk lijkt maar je weet het niet)

Hoop dat jullie iets weten..
Setup is als het nodig mocht zijn:
80cc airsal getuned
24mm mikuni carb met malossi membraan en twin air filter
Carters getuned
Mrd koppelingsplaten met malossi veren
Poline evolution onderlangse 80cc uitlaat
Org ontsteking

Mvg
Marco
Yamaha Aerox te koop! polini evo2 70cc, yasuni c21, stage 6 inlaat,alles malossi achter de carterkap, twins pvl race ontsteking, cilinder en carters max getuned! pb voor foto's

Derbi Xtreme 80cc tekoop, zie aanbod op forum
Beunhaas321
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80

Re: rijd goed, bij volgas schiet in toeren

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

Je platen slippen, heb je er niet te veel olie ingedaan?
Of heb je hem bij het stuur of op het blok versteld om de koppelingskabel te verstellen? Dan moet je daar ff mee spelen.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
xtremederbi
Schakelrijder

Heb wel problemen met dat boutje bij minimaal olie peil aan zijkant van blok dat die klein beetje lekt en hij zit eigenlijk precies op dat peil dus is niet teveel dat weet ik zeker..
Het kan zijn, aangezien me hele stuur eraf is geweest en kabel (niet los gehaald van koppelingshendel) wel alle kanten op heeft gestaan en nu niet hetzelfde zit.. Maar is niet raar al zou het door mn kabel komen, dat die alleen slipt of ontkoppelt als in hogere toeren ben?(Dus bij volgas zeg maar) of is dat zo misschien en dat het niet merk/ hoor bij weinig gas?

Mvg
Yamaha Aerox te koop! polini evo2 70cc, yasuni c21, stage 6 inlaat,alles malossi achter de carterkap, twins pvl race ontsteking, cilinder en carters max getuned! pb voor foto's

Beunhaas321
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

Het is wel logisch dat hij alleen bij hoge toeren slipt, aangezien er dan ineens veel meer krachten komen op de koppeling vanwege de hoge en plotselinge powerband. Probeer eens een beetje te spelen met de kabel bij het stuur en kijk of het scheelt.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
xtremederbi
Schakelrijder

Heb koppelingskabel gestelt scheelt wel iets maar niet 100% , denk dat die ook wel beetje overtoeren maak door me kleine vtw

Plaats reactie