Het 'afstel' topic
- rocherbmx
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2009
rad style oma fiets - Locatie: Emmeloord
Re: Het 'afstel' topic
hoi iedereen,
ik heb net een scr corse hm 50/70 cross binnen, maar moet morgen nog ff sproeiertjes halen, maar weet iemand in welke richting ik moet gaan zitten met sproeier maten?
ik heb net een scr corse hm 50/70 cross binnen, maar moet morgen nog ff sproeiertjes halen, maar weet iemand in welke richting ik moet gaan zitten met sproeier maten?
midje
- rocherbmx
- Tuner
ja zoiets heb ik al gehoord rond de 90 en honderd, ben vanmiddag even naar brommerzaak geweest en ze krijgen vrijdag weer een bestelling onderandere sproeiers dus dan kan ik ze ophalen
midje
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
dat weet ik want dat heb ik ook gelezen namelijk, voortaan is 1x vragen voldoenderocherbmx schreef:ja zoiets heb ik al gehoord rond de 90 en honderd, ben vanmiddag even naar brommerzaak geweest en ze krijgen vrijdag weer een bestelling onderandere sproeiers dus dan kan ik ze ophalen

- rocherbmx
- Tuner
ja oke ik wou even snel antwoord omdat ik hem dan er gister al op kon zetten
midje
- rocherbmx
- Tuner
volgensmij niet, maar we gaan niet in discussie 
ajo maakt niet uit ik doe het niet nog eens

ajo maakt niet uit ik doe het niet nog eens
midje
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda sm uit 2005
heeej mannen,
welke sproeier heb ik ongeveer nodig?
mijn setup is:
ori cilinder
17,5mm dell
scr corse 50/70 onderlangs
luchtfilter ontgrenst??
gr dennis
welke sproeier heb ik ongeveer nodig?
mijn setup is:
ori cilinder
17,5mm dell
scr corse 50/70 onderlangs
luchtfilter ontgrenst??
gr dennis
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi drd
hallo
weet ook iemand welke maat hoofdsproeier er orgineel in een
derbi drd uit 2010 zit,
derbi drd uit 2010 zit,
- Huug
- Pro tuner
geen idee, begrenst of onbegrensd ? begrenst denk iets van 70 en onbegrensd 80 of zo. of dat de goede zijn kun je niet zeggen want elke brommer is anders.....

- Beunhaas321
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
Is die met smalle of brede uitlaatpoort?derbi-drd-boy schreef:hallo
derbi drd uit 2010 zit,
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
- DerbiSendaSMDRD
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD.
Peugeot Fox. - Locatie: SMD
KREGO schreef:ik zal maar beginnen met vragen =D
ik heb een drd van een vriend overgekocht (jawel ngo een drd)
ik weet dat die even hard loopte als mij omdat we de zelfde set-up hebben(staat nu mijn eigen uitlaat wel op).
alleen had hij ietsje minder koppel(vraag me niet waarom)
nou heb ik die overgekocht, en rararara de ontsteking was kapot.
dus ik even nieuwe bobijn en hij driaade weer.
nou is het probleem.
zonder choke met volgas open het bekende 'brrrrrrow' geluid.
ik toch al uit voorzorgen alle pakkingen vervangen.
nou rijd die met choke beter maar net voordat de powerband begint houd die in (stotterd paar keetjes) en trek die ineens vol vermogen.
het afstellen lukt me normaal altijd wel vrij goed maar deze krijg ik gewoon niet gedaan.
nou had men vriend die luchtschroef al helemaal ingedraaid en daarmee dat ik het raar vind dat hij met choke harder trekt dan zonder.
is er iemand die ooit met hetzelfde probleem te kamper heet gehad?
set-up,
home made uitlaat
19mm delorto 115sproeier
70cc airsal
ori ontsteking
ori membraam en spruitstukje
EDIT; in 4de metr chocke aan valt die ook lekker dood![]()
mvg
Ik rij ook met een airsal 70cc. Met een 17,5 carb en een spoeier 98. Uitlaatje is Doppler ER1. Het gaat in lage en hoge toeren als de brandweer. Toch is er op het moment dat ie uit de lage toeren komt een bwrrooopppp momentje. Dit is natuurlijk vet kut, en ik ben nog bezig met afstellen. Ik kom er niet aan uit, wat kan ik doen?
TE KOOP: Peugeot fox. Stuur PB.
Derbi, the power!
What we do in life, echoes in eternity
Derbi, the power!
What we do in life, echoes in eternity
- Huug
- Pro tuner
heel lage toeren of alleen voor de powerband ?DerbiSendaSMDRD schreef: Ik rij ook met een airsal 70cc. Met een 17,5 carb en een spoeier 98. Uitlaatje is Doppler ER1. Het gaat in lage en hoge toeren als de brandweer. Toch is er op het moment dat ie uit de lage toeren komt een bwrrooopppp momentje. Dit is natuurlijk vet kut, en ik ben nog bezig met afstellen. Ik kom er niet aan uit, wat kan ik doen?
als het voor de powerband is dan is het je gasnaald en is het nog veel lager dan zal het wel luchtschroef zijn....

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme'07
Hallo mensen,
Ik heb vandaag mij carburateur ontgrenst (gouden metalen plaatje eruit halen) en mijn sproeier verandert van maat 98 naar 104.
Als ik nu ga rijden gaat hij snel door de powerband in z'n 1 en 2 en bij z'n 3 word het al wat minder, hij begint bij de 8000 te stotteren en terug te lopen, en daarna weer omhoog. Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Alvast bedankt
Setup:
Origineel uitlaat ontgrenst
Luchtfilter ontgrenst
Carburateur Dellorto van 14 naar 17,5 gemaakt
Sproeier 105
Powerband 6000-8500
13-53
Ik heb vandaag mij carburateur ontgrenst (gouden metalen plaatje eruit halen) en mijn sproeier verandert van maat 98 naar 104.
Als ik nu ga rijden gaat hij snel door de powerband in z'n 1 en 2 en bij z'n 3 word het al wat minder, hij begint bij de 8000 te stotteren en terug te lopen, en daarna weer omhoog. Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Alvast bedankt

Setup:
Origineel uitlaat ontgrenst
Luchtfilter ontgrenst
Carburateur Dellorto van 14 naar 17,5 gemaakt
Sproeier 105
Powerband 6000-8500
13-53
- Huug
- Pro tuner
Hoe groter de cab hoe kleiner de sproeier toch maar hoeft in verhouding ?
waarschijnlijk heb je gewoon te rijk afgesteld nu, doe er eens een kleinere sproeier in (je oude of zo) en kijk of het dan minder is.
Verder klinkt het een beetje alsof hij rond je powerband wat inhoud, dan zou je je gasnaald iets moeten verzetten maar ik betwijfel of je hoofdsproeier wel goed is.
waarschijnlijk heb je gewoon te rijk afgesteld nu, doe er eens een kleinere sproeier in (je oude of zo) en kijk of het dan minder is.
Verder klinkt het een beetje alsof hij rond je powerband wat inhoud, dan zou je je gasnaald iets moeten verzetten maar ik betwijfel of je hoofdsproeier wel goed is.

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme'07
Oke man bedankt, ik ga vanmiddag proberen de bougie eruit te draaien en te kijken wat die kleur is, en er een kleinere sproeier indraaien, met de gasnaald verzetten bedoel je dan dat ik hem hoger zet ? ( het clipje dus 1 lager zetten ) want hij stottert alleen bovenin de powerband en houd dan in.
- r-guchte
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Puch maxi 70cc (sold)
Derbi senda 2005 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4389
Ik rij met een leovince v6, alles ontgrenst. Me brommer stottert onderin heel erg (in de (2 en 3) maar op de top rijd die opzich prima. Moet ik een kleinere of een grotere sproeier?

everyone can pis on the floor be a hero and shit on the ceiling
- Huug
- Pro tuner
gasnaald al wat mee gespeeld, hoofdsproeier is alleen voor afstelling bij vol gas maar beïnvloed alles wat daar onder zit. deze is blijkbaar al goed. Nu zou je naar de gasnaald moeten gaan kijken.r-guchte schreef:Ik rij met een leovince v6, alles ontgrenst. Me brommer stottert onderin heel erg (in de (2 en 3) maar op de top rijd die opzich prima. Moet ik een kleinere of een grotere sproeier?

- r-guchte
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Puch maxi 70cc (sold)
Derbi senda 2005 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4389
Ik heb geen idee hoe het daar mee zit, heb m'n carburateur nog nooit open gehad. zal wel ff kijken al ik tijd heb
.

everyone can pis on the floor be a hero and shit on the ceiling
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi sendaaaa x-treme 05
Ik heb een Airsal 50cc vlinderpoort en een giannelli conti met standaard vliegwiel en een 17,5mm dell'orto.
Koud wil de motor gewoon niet werken in de 1, hij wil niet de powerband in stopt abrupt bij 8k rpm. Als ik een tijd heb gereden in de hogere versnellingen pakt die wel gewoon de 1 goed.
Ook zit er een kleine stotter voor de powerband, maar dat is normaal. Naarmate de motor warmer is, is de stotter wel minder.
Hij stottert niet in de powerband en gaat gewoon door tot 14k rpm (doe ik amper). Maar nu heb ik de uitlaat gerepareerd (hij lekte eerst bij de flens). Moet ik nu opnieuw afstellen? Want hij stottert nog steeds niet in de hoge toeren en hij reageert alleen maar beter op het gas. Is een koffiebruine bougie altijd goed? Dat is toch alleen maar een indicatie? Ik heb geen temperatuur-sensor. Ik ben namelijk vrij bang voor een vastloper met dit hoogtoerige set-up, ik smeer 1:40 en mijn demper is eigenlijk altijd zwart van de olie (komt door de vrij korte stukjes).
En wat zal tevens een MVT ontsteking op mijn set-up doen? Ik denk een hele goede gasreactie (heb namelijk ook een malossi membraan). Of zou het gewoon niet werken?
Koud wil de motor gewoon niet werken in de 1, hij wil niet de powerband in stopt abrupt bij 8k rpm. Als ik een tijd heb gereden in de hogere versnellingen pakt die wel gewoon de 1 goed.
Ook zit er een kleine stotter voor de powerband, maar dat is normaal. Naarmate de motor warmer is, is de stotter wel minder.
Hij stottert niet in de powerband en gaat gewoon door tot 14k rpm (doe ik amper). Maar nu heb ik de uitlaat gerepareerd (hij lekte eerst bij de flens). Moet ik nu opnieuw afstellen? Want hij stottert nog steeds niet in de hoge toeren en hij reageert alleen maar beter op het gas. Is een koffiebruine bougie altijd goed? Dat is toch alleen maar een indicatie? Ik heb geen temperatuur-sensor. Ik ben namelijk vrij bang voor een vastloper met dit hoogtoerige set-up, ik smeer 1:40 en mijn demper is eigenlijk altijd zwart van de olie (komt door de vrij korte stukjes).
En wat zal tevens een MVT ontsteking op mijn set-up doen? Ik denk een hele goede gasreactie (heb namelijk ook een malossi membraan). Of zou het gewoon niet werken?