Ja de mhr80 replica was ook mijn eerste idee. Alleen een beetje prijzig maar met die dubbele zuigerveer lijkt hij mij indd erg slijtvast. Is zo'n gietijzer cilincer ook niet wat? Schijnen erg slijtvast te zijn. Alleen is die zuiger dan ook niet van gietijzer? Dat zou wel een minpuntje zijn ivm hardere klappen op de krukass
Maar over die standaard krukass... Waar licht de grens nou "ongeveer" aan hoeveel rpm moet ik denken? (Ivm zuigermassa * zuigersnelheid)
En anders word het doorsparen voor die mooie malossi :3
Ik denk dat het een malossi mhr 80cc replica word. Bedankt voor de hulp! Nu nog me ma zo gek krijgen dat ik zoveel geld mag uitgeven xD
Edit: stel dat ze het te duur vind, wat is dan een goedkoper alternatief? Is airsal 80cc een beetje goed? Evt zelf poorten afwerken/polijsten? Heb ooit ook gehoord dat het niet erg is als ze ruw zijn omdat er dan mengsel op zou blijven plakken en dat dat glader is als gepolijst. (Dus betere gasreactie?)
Venlonaer schreef:Niet, gewoon 71 pakken en dan 2 of 3 tandjes groter voren.
ik heb nu twv 13-53 maar ik wil harder optrekke maar geen kleiner vtw
maar heb een 71tands dan niet te veel trekkracht? of dat hangt dan zeker weer van je setup af
Daarom zeg ik toch ook, pak 71 en dan koop je een tandwiel dat 2 of 3 tandjes meer heeft dan die je nu hebt.
Je zoekt eentje die groter is dan 53, maar kleiner dan 71. Dus eigenlijk zoek je een 60, terwijl die er niet is.
13-60
Verhouding:
0,216
15-71
Verhouding:
0,211
Dus ik zeg net, koop gewoon dat 71 tands achterwiel en doe een voortandwiel dat 2/3 tandjes meer heeft erop (15 dus zoals ik hierboven al uitgelegd heb).
Snap je het?
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
die 71 tands van dmp is zo zacht als klei ,aan de andere kant, .. hij kost niks ,
op easyparts kan je een 65tands bestellen bij originele onderdelen van xtreme 2011, kost 62 euro's , maar daarvan ben je zeker dat ze langer uithouden.
hallo ik heb een derbi senda 2004 bj,
en heb onlangs alles veranderd behalve men uitlaat welke uitlaat raden jullie mij aan voor 80 - 85 per uur
en een aangenaam mooi lawaai ?
mvg. nathan
wil je rond deze top zitten moet je of origineel helemaal ontgrenzen en eventueel kat er uit. Of je koopt een v6, heb je een iets leuker powerbandje en wat meer een schel 2-tact geluid. Leuk voor als je op de originele bent uitgekeken.
Hoi ik had ook een vraag, ik heb een leovince voor de rest alles ontgrenst & een powerfilter. sproeier 104. Maar als ik optrek heeft hij in de 1e versnelling een hele erge dip, zo rond de 4000 toeren dan houd hij heel erg in en daarna trekt hij hem wel gewoon goed door i/d powerband, maar waar kan dit aan liggen ?
Hmja maar dan moet ik ook weer met de sproeier gaan kloten ofniet ?'
En wat met de luchtschroef juist meer open of dicht ?
En als het blokje nog koud is heeft hij die dip amper tot niet, wat heeft dit te betekenen ?
zo'n powerfilter maakt het afstellen vaak heel lastig tot haast onmogelijk. Je zou goed kunnen warm draaien en je luchtschroef 1/8 slag verder open of dicht doen en dan kijken of het beter of slechter is. Als je in zijn vrij zit en je draait stationair en dan in 1x volgas. Verloopt het toerental dan wel zoals hoort ?
Naja als ik een stukje heb gereden en ik stop voor een stoplicht maakt hij soms best wel toeren zo rond de 2,5 maar dat daalt dan ook opeens weer. Maar ik ga wel de normale filter er weer op zetten kijken of dat helpt. Maar ik denk wel dat k dan spoeiermaten omlaag moet gaan want 104 lijkt me een beetje groot anders