AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
C3K__
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 23:03
Vervoersmiddel: Derbi senda sm x-treme 2005

AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ongelezen bericht door C3K__ »

Beste

Nu heb ik vorige week een nieuw cilindertje gestoken namelijk een airsal 70cc alu
nu wou ik deze zo snel mogelijk inrijden maar had ik geen 70cc uitlaat .( dit is mijn eerste 70cc )
nu draaide ik een verval op de draaibank en bevestigde de uitlaat nu is mijn vraag :)
loopt deze hier mee ? :?:
ik ben later ng van plan om een 70cc uitlaatje te kopen . nu vraag ik me ook ng af welke sproeier ik er in moet zette
carb is standaard (16mm kandat) ik dacht om te beginne met 100 krijgt hij zeker genoeg benzine :eh:
en oohja wa zijn zoon aanraders ?? van uitlaatjes 70cc ik heb al gekeke voor een yasuni r3 en wat zijn zoon lekkere afstellinge ik heb ook ng standaard membraam

mvg cedric
Gebruikersavatar
Honda cr
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 13:15
Vervoersmiddel: motorhispania furia Honda cr 125 Honda camino 3 puchjes yamaha dt chinese 4 tact scooter
Locatie: Vollenhove

Re: AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ongelezen bericht door Honda cr »

ik denk dat je met een 16 mm carburateur wel iets kleiner kan als 100 maar gewoon met een grote sproeier beginnen en afbouwen tot hij goed loopt. En als je niet te veel geld wilt uitgeven aan een uitlaat is misschien een tweedehands scr corse 50/70 wel een goede uitlaat heb er al 1 gezien rond de 100 euro in goede staat. en ik neem aan dat het een gp 50 is het zal natuurlijk wel lopen maar de cilinder bouwt meer druk op dan waar op de uitlaat berekend is waardoor je wat meer moet opletten hoe warm je brommer wordt. dus niet veel gaan burnen ofzo.
C3K__
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 23:03
Vervoersmiddel: Derbi senda sm x-treme 2005

Re: AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ongelezen bericht door C3K__ »

ja idd ,
heb hem gistere even door het dorp gereden en uitlaat staat al heel snel warm :)
is yasuni r3 een goede combinatie met deze cilinder of gianellie conti beter ik neem aan da yasuni meer snelheid is en gianellie meer trekke is
mvg cedric
Gebruikersavatar
Honda cr
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 13:15
Vervoersmiddel: motorhispania furia Honda cr 125 Honda camino 3 puchjes yamaha dt chinese 4 tact scooter
Locatie: Vollenhove

Re: AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ongelezen bericht door Honda cr »

ja klopt ik zou dan ook voor de r 3 gaan ik vind onderlangse uitlaten ook mooier staan
gustav
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 16:35
Vervoersmiddel: derbi drd evo
Locatie: zundert

Re: AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ongelezen bericht door gustav »

ik zou dan niet voor de r3 gaan die is voor 80 de r2 is voor 70 en is ook goedkoper :thumbup:
like a bawzzz
Gebruikersavatar
SxStan
Derbi fan
Berichten: 80
Lid geworden op: do 21 apr 2011, 19:51
Vervoersmiddel: Aprilia sx 2007
Locatie: Spankeren (Gld)

Re: AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ongelezen bericht door SxStan »

Ik zou voor de R3 gaan. Loopt prima op een airsal 70 en kan je ook nog met snellere cilinders rijden als deze airsal 70 gaat vervelen (wat ik verwacht).
C3K__
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 23:03
Vervoersmiddel: Derbi senda sm x-treme 2005

Re: AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ongelezen bericht door C3K__ »

beste ,


ik zag dat dat airsal 70 een laagtoerige cilinder is dus met al aardig wat koppel in iets lagere toeren
maar nu krijg in telkens zoo enorme powerband op het einde van men toerental telkens als ik moet schakelen
met welke uitlaat heb ik veel koppel op lage toere en krijg ik niet zoo enorme power op het einde
gianellie contie ?? een vriend zei me dat ik eentje moest neme met een grote expansie
mvg cedric
Gebruikersavatar
derbistarter
Pro tuner
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 09 jan 2012, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing #85

Re: AIRSAL 70 & turbokit gp ?

Ongelezen bericht door derbistarter »

Yasuni cross?
Rallyking schreef:Zijn jullie batsbuddy's ofzo?
Plaats reactie