Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Huug »

Geloof me hij niet in nl niet begrenst :thumbup:
Afbeelding
rowin_wkp
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 20:52
Vervoersmiddel: Derbi Rockstar Energy

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door rowin_wkp »

hallo,

ik heb een technigas bovenlangs op me brommer gezet.
eerst sproeier 96 toen 98 en nu 100.
100 rijd het beste maar er zit een onder en bovenin de toeren een dip. hij gaat dan steeds stotteren.
ook als ik boven me powerband zit en ik laat me gas log en geef weer gas lijkt het of hij niet ontsteekt?? :wall:
hoe kan ik hem het best afstellen?\

gr
derbi fan!!
mg1996
Tuner
Berichten: 483
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 20:22
Vervoersmiddel: Senda X-race 2009

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door mg1996 »

sproeiers afbouwen ipv opbouwen.

als ie onderin stottert een kleinere
rowin_wkp
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 20:52
Vervoersmiddel: Derbi Rockstar Energy

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door rowin_wkp »

oke, ik heb een paar dagen met een 98 gereden, als het zonnig was liep hij goed en met regen liep hij bedondert ???
derbi fan!!
Gebruikersavatar
drunken org
Pro tuner
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (:
Locatie: Emmen, Rietlanden

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door drunken org »

dan is de sproeier te groot,

doordat buiten de temperatuur warmer is met zonneschijn en je cilinder al wat opgewarmd is voordat jij hem start
zal hij beter lopen dan wanneer alles koud is
Zie mijn aanbod topic!

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
rowin_wkp
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 20:52
Vervoersmiddel: Derbi Rockstar Energy

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door rowin_wkp »

oke dankje.
heb vanavond 98 er weer in gedaan. loopt nog niet echt lekker als op ze top loopt??
sorry van allevragen :oops:
derbi fan!!
Gebruikersavatar
drunken org
Pro tuner
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (:
Locatie: Emmen, Rietlanden

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door drunken org »

is gewoon even blijven proberen met sproeiers en lucht :')

succes ermee kan lang duren maar je kunt ook geluk hebben!
Zie mijn aanbod topic!

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Huug »

drunken org schreef:dan is de sproeier te groot,
geef aub wel even goed advies :sad:

Wat je eigenlijk moet doen is even sproeier 116 of zo er in doen en alles tussen de 100 en 120 kopen of zo. dan stop je de grootste er in en stottert hij op top (onderin hoeft later pas) dan moet je nog een maatje kleiner. bij de sproeier waar hij niet stottert heb je de goede te pakken. daarna gaan we een eventueel dipje voor de powerband met de gasnaald iets hoger of lager wegwerken en daarna zet je hem stationair rond de 3k en stel je de luchtschroef af (moment waar hij de meeste toeren maakt/felste op het gas reageert. als laatste stel je je stationair rond de 1500 toeren en ben je klaar.

laatste check kun je hem zijn zijn vrij zetten en van stationair vol gas en dan moet hij geleidelijk in toeren oplopen en nergens stotteren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
drunken org
Pro tuner
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (:
Locatie: Emmen, Rietlanden

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door drunken org »

Huug schreef:
drunken org schreef:dan is de sproeier te groot,
geef aub wel even goed advies :sad:

Wat je eigenlijk moet doen is even sproeier 116 of zo er in doen en alles tussen de 100 en 120 kopen of zo. dan stop je de grootste er in en stottert hij op top (onderin hoeft later pas) dan moet je nog een maatje kleiner. bij de sproeier waar hij niet stottert heb je de goede te pakken. daarna gaan we een eventueel dipje voor de powerband met de gasnaald iets hoger of lager wegwerken en daarna zet je hem stationair rond de 3k en stel je de luchtschroef af (moment waar hij de meeste toeren maakt/felste op het gas reageert. als laatste stel je je stationair rond de 1500 toeren en ben je klaar.

laatste check kun je hem zijn zijn vrij zetten en van stationair vol gas en dan moet hij geleidelijk in toeren oplopen en nergens stotteren.
als hij te groot is verzuipt hij toch man :box: :sad:
Zie mijn aanbod topic!

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Huug »

dat noem je toch ook afstellen man :palm: :box: :sad: het is juist de bedoeling dat hij veel te veel krijgt en daarom moet hij ook verzuipen. op het moment dat hij dat niet meer doet (maar 1 sproeier maat groter wel) heb je hem goed afgesteld en gaat je brommer het langste mee. start ook makkelijker bij kou en zo. Ik weet echt wel waar ik het over heb, bij jou tweifel ik een beetje :emo: ga maar een how-to lezen hier of zo (A)
Afbeelding
Gebruikersavatar
drunken org
Pro tuner
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (:
Locatie: Emmen, Rietlanden

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door drunken org »

Denk dat ik al wat meer afgesteld heb dan dat jij hebt gedaan.
En om zo groot te beginnen dat hij echt verzuipt is gewoon dom.
Bougie kleur bekijken en dan groter / kleiner kan ook + dat bougie niet altijd de waarheid spreekt.
Voordat je zegt dat iemand een how to gaat lezen, vraag dan eerst hoeveel de persoon al heeft afgesteld.

Want dat is veel bij mij.
Zie mijn aanbod topic!

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Daan »

Je hebt een PWK carb met Mikuni sproeiers. Dat kan niet, en daar zie ik het voordeel niet van in.

Bij PWK begin ik meestal bij 160.
Bij Mikuni 270.

Dan kijk ik wat het doet en bouw ik af of op.

En als je al zoveel had afgesteld, dan ga je toch niet vragen wat voor sproeier je nodig hebt of wel?
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Daan »

TIJS schreef:Wat ik heb gehoord, hier in Noorwegen van de meeste is dat ie begrenst is op 10,5k toeren. Dat merk ik zelf ook wel.

Het gekke is dat ik de orgineele cdi ook probeerde, toen stotterde hij op het zelfde moment als de tp cdi.

Dat gestotter op de top, ik kom er ook niet voorbij. Dus het is 'n tegrote sproeier?
Derbi is niet CDI begrenst. TZR wel.

Je zult dus kleiner moeten gaan met je sproeiers.
Gebruikersavatar
drunken org
Pro tuner
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (:
Locatie: Emmen, Rietlanden

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door drunken org »

Daan schreef:Je hebt een PWK carb met Mikuni sproeiers. Dat kan niet, en daar zie ik het voordeel niet van in.

Bij PWK begin ik meestal bij 160.
Bij Mikuni 270.

Dan kijk ik wat het doet en bouw ik af of op.

En als je al zoveel had afgesteld, dan ga je toch niet vragen wat voor sproeier je nodig hebt of wel?
Bedoelde keihin :palm:

ik heb nog niet met keihin afgesteld :dry:
alleenmaar met dellorto en dat zit toch net wat anders :emo:
Zie mijn aanbod topic!

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Gebruikersavatar
drunken org
Pro tuner
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (:
Locatie: Emmen, Rietlanden

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door drunken org »

maar alsnog bedankt voor de reactie.
Zie mijn aanbod topic!

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Huug »

Ik ben al een tijd bezig geweest met afstellen en hij liep uiteindelijk prima alleen de luchtschroef moest nog. Helemaal onderin in toeren wilde hij nog wel eens uitvallen (/verzuipen). Als je bijvoorbeeld naast een fietser rijd en in zijn 3 of 4 heel laagtoerig rijd zodat je kunt praten valt hij zomaar uit en krijg ik hem lastig weer aan (2 a 3x kicken of aanlopen). Nou wilde ik die dus nog iets gaan afstellen en ben begonnen hem op 720 graden te zetten, maar heb nu voor de powerband weer een dipje zitten en krijg die er met de luchtschroef niet uit.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dqMXhisWPI4[/youtube]

Zoals je kunt horen is na 2x gas geven en nog een keer het dipje ineens weg :silent:

De hoofdsproeier is 98 en heb een leovince v6 met een ringetje er in dat hij ietsjes begrenst (top is 70 met 11-53 dus echt maar heel weinig op dit moment) Hoofdsproeier heb ik 82 gehad en dat liep eigenlijk wel prima maar werd heel snel heet als je aan de cilinder voelde. veel veel sneller als normaal dus ben groter gegaan. heb 90 gehad en liep eigenlijk het zelfde maar minder snel warm. dus 98 er in gedaan en dat liep nog steeds het zelfde maar temperatuur is goed (lampje brand niet en al veel mee gereden, ook op warme dagen). Ik weet dat de bougie niet alles zegt maar dit is hij na een paar km volgas en dan contact uit en koppeling in

Afbeelding

Bougie is redelijk koffiebruim maar mag iets lichter heb ik het idee. misschien sproeiermaat 1 of 2 maten kleiner of zo laten want met kouder weer mag hij weer wat groter en start wat makkelijker ?

Iemand die mij verder kan helpen ?
Afbeelding
thijscoooDRDracing
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 03 jul 2012, 21:46
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door thijscoooDRDracing »

Beste mensen,

Ik heb een vraag (A)

Ik heb een Senda DRD racing uit 2010 en heb daar een technigas e-nox onderliggen, (top 85)
nou had ik eerst sproeier 82, maar daarbij werd de bougie te wit, maar was de temperatuur goed( zomer max. 68 gra.)
Nu heb ik er sinds gister sproeiermaat 84 onderliggen, en is de bougie lichtbruin, maarrr wordt de temperatuur tijdens het rijden zo'n 76 graden. Nou is mijn vraag : hoe kan dit? en is dit slecht? kan ik beter de 82 terug ztten?

owja.. nog een vraag: Welke opties zijn er om hem sneller op te laten trekken zonder een hogere top?

Vriendelijke groet, Thijs Onstwedder.
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door DaanS »

Hij mag best warm worden zo in de zomer hoor!

Dat gebeurd bij elke brommer ;)

Je bougie moet koffiebruin zijn, met een scheutje melk.

En kijken of hij natuurlijk niet inhoud, stottert ed.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
thijscoooDRDracing
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 03 jul 2012, 21:46
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door thijscoooDRDracing »

DaanS schreef:Hij mag best warm worden zo in de zomer hoor!

Dat gebeurd bij elke brommer ;)

Je bougie moet koffiebruin zijn, met een scheutje melk.

En kijken of hij natuurlijk niet inhoud, stottert ed.
okee maar hoe kan het dan dat hij warmer word met een grotere sproeier?
is het beter om 82 terug te zetten? of misschien nog een grotere?

groetjes, thijs
thijscoooDRDracing
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 03 jul 2012, 21:46
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door thijscoooDRDracing »

hellooo,

Ehm.. ik weet het niet zeker, maar heeft een derbi senda uit 2010 standaard al een 17.5 mm carburateur?
ik wil iets meer power maar niet een nog hogere top dan 85-90 dus.. ik dacht aan een grotere carb.
Welke moet ik dan nemen? 19mm?
Of heeft een grotere carb. eigenlijk weinig zin op 50cc?

Zo niet, wat kan ik dan doen om het iets meer kracht te geven?
Dikkere uitlaat? heb nou een technigas e-nox

groetjes, thijs O
Plaats reactie