
Het 'afstel' topic
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 20:52
- Vervoersmiddel: Derbi Rockstar Energy
Re: Het 'afstel' topic
hallo,
ik heb een technigas bovenlangs op me brommer gezet.
eerst sproeier 96 toen 98 en nu 100.
100 rijd het beste maar er zit een onder en bovenin de toeren een dip. hij gaat dan steeds stotteren.
ook als ik boven me powerband zit en ik laat me gas log en geef weer gas lijkt het of hij niet ontsteekt??
hoe kan ik hem het best afstellen?\
gr
ik heb een technigas bovenlangs op me brommer gezet.
eerst sproeier 96 toen 98 en nu 100.
100 rijd het beste maar er zit een onder en bovenin de toeren een dip. hij gaat dan steeds stotteren.
ook als ik boven me powerband zit en ik laat me gas log en geef weer gas lijkt het of hij niet ontsteekt??

hoe kan ik hem het best afstellen?\
gr
derbi fan!!
-
- Tuner
- Berichten: 483
- Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 20:22
- Vervoersmiddel: Senda X-race 2009
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 16#p143816
Re: Het 'afstel' topic
sproeiers afbouwen ipv opbouwen.
als ie onderin stottert een kleinere
als ie onderin stottert een kleinere
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 20:52
- Vervoersmiddel: Derbi Rockstar Energy
Re: Het 'afstel' topic
oke, ik heb een paar dagen met een 98 gereden, als het zonnig was liep hij goed en met regen liep hij bedondert ???
derbi fan!!
- drunken org
- Pro tuner
- Berichten: 985
- Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
- Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (: - Gallery: Ktm 520 Gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13507
Drd Ltd 2005 ombouw project log:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10538
Zie mijn aanbod topic voor vele onderdelen!:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388 - Locatie: Emmen, Rietlanden
Re: Het 'afstel' topic
dan is de sproeier te groot,
doordat buiten de temperatuur warmer is met zonneschijn en je cilinder al wat opgewarmd is voordat jij hem start
zal hij beter lopen dan wanneer alles koud is
doordat buiten de temperatuur warmer is met zonneschijn en je cilinder al wat opgewarmd is voordat jij hem start
zal hij beter lopen dan wanneer alles koud is
Zie mijn aanbod topic!
vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 24
- Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 20:52
- Vervoersmiddel: Derbi Rockstar Energy
Re: Het 'afstel' topic
oke dankje.
heb vanavond 98 er weer in gedaan. loopt nog niet echt lekker als op ze top loopt??
sorry van allevragen
heb vanavond 98 er weer in gedaan. loopt nog niet echt lekker als op ze top loopt??
sorry van allevragen

derbi fan!!
- drunken org
- Pro tuner
- Berichten: 985
- Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
- Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (: - Gallery: Ktm 520 Gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13507
Drd Ltd 2005 ombouw project log:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10538
Zie mijn aanbod topic voor vele onderdelen!:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388 - Locatie: Emmen, Rietlanden
Re: Het 'afstel' topic
is gewoon even blijven proberen met sproeiers en lucht :')
succes ermee kan lang duren maar je kunt ook geluk hebben!
succes ermee kan lang duren maar je kunt ook geluk hebben!
Zie mijn aanbod topic!
vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Het 'afstel' topic
geef aub wel even goed adviesdrunken org schreef:dan is de sproeier te groot,

Wat je eigenlijk moet doen is even sproeier 116 of zo er in doen en alles tussen de 100 en 120 kopen of zo. dan stop je de grootste er in en stottert hij op top (onderin hoeft later pas) dan moet je nog een maatje kleiner. bij de sproeier waar hij niet stottert heb je de goede te pakken. daarna gaan we een eventueel dipje voor de powerband met de gasnaald iets hoger of lager wegwerken en daarna zet je hem stationair rond de 3k en stel je de luchtschroef af (moment waar hij de meeste toeren maakt/felste op het gas reageert. als laatste stel je je stationair rond de 1500 toeren en ben je klaar.
laatste check kun je hem zijn zijn vrij zetten en van stationair vol gas en dan moet hij geleidelijk in toeren oplopen en nergens stotteren.

- drunken org
- Pro tuner
- Berichten: 985
- Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
- Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (: - Gallery: Ktm 520 Gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13507
Drd Ltd 2005 ombouw project log:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10538
Zie mijn aanbod topic voor vele onderdelen!:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388 - Locatie: Emmen, Rietlanden
Re: Het 'afstel' topic
als hij te groot is verzuipt hij toch manHuug schreef:geef aub wel even goed adviesdrunken org schreef:dan is de sproeier te groot,
Wat je eigenlijk moet doen is even sproeier 116 of zo er in doen en alles tussen de 100 en 120 kopen of zo. dan stop je de grootste er in en stottert hij op top (onderin hoeft later pas) dan moet je nog een maatje kleiner. bij de sproeier waar hij niet stottert heb je de goede te pakken. daarna gaan we een eventueel dipje voor de powerband met de gasnaald iets hoger of lager wegwerken en daarna zet je hem stationair rond de 3k en stel je de luchtschroef af (moment waar hij de meeste toeren maakt/felste op het gas reageert. als laatste stel je je stationair rond de 1500 toeren en ben je klaar.
laatste check kun je hem zijn zijn vrij zetten en van stationair vol gas en dan moet hij geleidelijk in toeren oplopen en nergens stotteren.


Zie mijn aanbod topic!
vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Het 'afstel' topic
dat noem je toch ook afstellen man
het is juist de bedoeling dat hij veel te veel krijgt en daarom moet hij ook verzuipen. op het moment dat hij dat niet meer doet (maar 1 sproeier maat groter wel) heb je hem goed afgesteld en gaat je brommer het langste mee. start ook makkelijker bij kou en zo. Ik weet echt wel waar ik het over heb, bij jou tweifel ik een beetje
ga maar een how-to lezen hier of zo 






- drunken org
- Pro tuner
- Berichten: 985
- Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
- Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (: - Gallery: Ktm 520 Gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13507
Drd Ltd 2005 ombouw project log:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10538
Zie mijn aanbod topic voor vele onderdelen!:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388 - Locatie: Emmen, Rietlanden
Re: Het 'afstel' topic
Denk dat ik al wat meer afgesteld heb dan dat jij hebt gedaan.
En om zo groot te beginnen dat hij echt verzuipt is gewoon dom.
Bougie kleur bekijken en dan groter / kleiner kan ook + dat bougie niet altijd de waarheid spreekt.
Voordat je zegt dat iemand een how to gaat lezen, vraag dan eerst hoeveel de persoon al heeft afgesteld.
Want dat is veel bij mij.
En om zo groot te beginnen dat hij echt verzuipt is gewoon dom.
Bougie kleur bekijken en dan groter / kleiner kan ook + dat bougie niet altijd de waarheid spreekt.
Voordat je zegt dat iemand een how to gaat lezen, vraag dan eerst hoeveel de persoon al heeft afgesteld.
Want dat is veel bij mij.
Zie mijn aanbod topic!
vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Het 'afstel' topic
Je hebt een PWK carb met Mikuni sproeiers. Dat kan niet, en daar zie ik het voordeel niet van in.
Bij PWK begin ik meestal bij 160.
Bij Mikuni 270.
Dan kijk ik wat het doet en bouw ik af of op.
En als je al zoveel had afgesteld, dan ga je toch niet vragen wat voor sproeier je nodig hebt of wel?
Bij PWK begin ik meestal bij 160.
Bij Mikuni 270.
Dan kijk ik wat het doet en bouw ik af of op.
En als je al zoveel had afgesteld, dan ga je toch niet vragen wat voor sproeier je nodig hebt of wel?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Het 'afstel' topic
Derbi is niet CDI begrenst. TZR wel.TIJS schreef:Wat ik heb gehoord, hier in Noorwegen van de meeste is dat ie begrenst is op 10,5k toeren. Dat merk ik zelf ook wel.
Het gekke is dat ik de orgineele cdi ook probeerde, toen stotterde hij op het zelfde moment als de tp cdi.
Dat gestotter op de top, ik kom er ook niet voorbij. Dus het is 'n tegrote sproeier?
Je zult dus kleiner moeten gaan met je sproeiers.
- drunken org
- Pro tuner
- Berichten: 985
- Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
- Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (: - Gallery: Ktm 520 Gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13507
Drd Ltd 2005 ombouw project log:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10538
Zie mijn aanbod topic voor vele onderdelen!:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388 - Locatie: Emmen, Rietlanden
Re: Het 'afstel' topic
Bedoelde keihinDaan schreef:Je hebt een PWK carb met Mikuni sproeiers. Dat kan niet, en daar zie ik het voordeel niet van in.
Bij PWK begin ik meestal bij 160.
Bij Mikuni 270.
Dan kijk ik wat het doet en bouw ik af of op.
En als je al zoveel had afgesteld, dan ga je toch niet vragen wat voor sproeier je nodig hebt of wel?

ik heb nog niet met keihin afgesteld

alleenmaar met dellorto en dat zit toch net wat anders

Zie mijn aanbod topic!
vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

- drunken org
- Pro tuner
- Berichten: 985
- Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
- Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (: - Gallery: Ktm 520 Gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13507
Drd Ltd 2005 ombouw project log:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10538
Zie mijn aanbod topic voor vele onderdelen!:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388 - Locatie: Emmen, Rietlanden
Re: Het 'afstel' topic
maar alsnog bedankt voor de reactie.
Zie mijn aanbod topic!
vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Het 'afstel' topic
Ik ben al een tijd bezig geweest met afstellen en hij liep uiteindelijk prima alleen de luchtschroef moest nog. Helemaal onderin in toeren wilde hij nog wel eens uitvallen (/verzuipen). Als je bijvoorbeeld naast een fietser rijd en in zijn 3 of 4 heel laagtoerig rijd zodat je kunt praten valt hij zomaar uit en krijg ik hem lastig weer aan (2 a 3x kicken of aanlopen). Nou wilde ik die dus nog iets gaan afstellen en ben begonnen hem op 720 graden te zetten, maar heb nu voor de powerband weer een dipje zitten en krijg die er met de luchtschroef niet uit.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dqMXhisWPI4[/youtube]
Zoals je kunt horen is na 2x gas geven en nog een keer het dipje ineens weg
De hoofdsproeier is 98 en heb een leovince v6 met een ringetje er in dat hij ietsjes begrenst (top is 70 met 11-53 dus echt maar heel weinig op dit moment) Hoofdsproeier heb ik 82 gehad en dat liep eigenlijk wel prima maar werd heel snel heet als je aan de cilinder voelde. veel veel sneller als normaal dus ben groter gegaan. heb 90 gehad en liep eigenlijk het zelfde maar minder snel warm. dus 98 er in gedaan en dat liep nog steeds het zelfde maar temperatuur is goed (lampje brand niet en al veel mee gereden, ook op warme dagen). Ik weet dat de bougie niet alles zegt maar dit is hij na een paar km volgas en dan contact uit en koppeling in

Bougie is redelijk koffiebruim maar mag iets lichter heb ik het idee. misschien sproeiermaat 1 of 2 maten kleiner of zo laten want met kouder weer mag hij weer wat groter en start wat makkelijker ?
Iemand die mij verder kan helpen ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dqMXhisWPI4[/youtube]
Zoals je kunt horen is na 2x gas geven en nog een keer het dipje ineens weg

De hoofdsproeier is 98 en heb een leovince v6 met een ringetje er in dat hij ietsjes begrenst (top is 70 met 11-53 dus echt maar heel weinig op dit moment) Hoofdsproeier heb ik 82 gehad en dat liep eigenlijk wel prima maar werd heel snel heet als je aan de cilinder voelde. veel veel sneller als normaal dus ben groter gegaan. heb 90 gehad en liep eigenlijk het zelfde maar minder snel warm. dus 98 er in gedaan en dat liep nog steeds het zelfde maar temperatuur is goed (lampje brand niet en al veel mee gereden, ook op warme dagen). Ik weet dat de bougie niet alles zegt maar dit is hij na een paar km volgas en dan contact uit en koppeling in

Bougie is redelijk koffiebruim maar mag iets lichter heb ik het idee. misschien sproeiermaat 1 of 2 maten kleiner of zo laten want met kouder weer mag hij weer wat groter en start wat makkelijker ?
Iemand die mij verder kan helpen ?

-
- Banden plakker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 03 jul 2012, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Re: Het 'afstel' topic
Beste mensen,
Ik heb een vraag
Ik heb een Senda DRD racing uit 2010 en heb daar een technigas e-nox onderliggen, (top 85)
nou had ik eerst sproeier 82, maar daarbij werd de bougie te wit, maar was de temperatuur goed( zomer max. 68 gra.)
Nu heb ik er sinds gister sproeiermaat 84 onderliggen, en is de bougie lichtbruin, maarrr wordt de temperatuur tijdens het rijden zo'n 76 graden. Nou is mijn vraag : hoe kan dit? en is dit slecht? kan ik beter de 82 terug ztten?
owja.. nog een vraag: Welke opties zijn er om hem sneller op te laten trekken zonder een hogere top?
Vriendelijke groet, Thijs Onstwedder.
Ik heb een vraag

Ik heb een Senda DRD racing uit 2010 en heb daar een technigas e-nox onderliggen, (top 85)
nou had ik eerst sproeier 82, maar daarbij werd de bougie te wit, maar was de temperatuur goed( zomer max. 68 gra.)
Nu heb ik er sinds gister sproeiermaat 84 onderliggen, en is de bougie lichtbruin, maarrr wordt de temperatuur tijdens het rijden zo'n 76 graden. Nou is mijn vraag : hoe kan dit? en is dit slecht? kan ik beter de 82 terug ztten?
owja.. nog een vraag: Welke opties zijn er om hem sneller op te laten trekken zonder een hogere top?
Vriendelijke groet, Thijs Onstwedder.
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Het 'afstel' topic
Hij mag best warm worden zo in de zomer hoor!
Dat gebeurd bij elke brommer
Je bougie moet koffiebruin zijn, met een scheutje melk.
En kijken of hij natuurlijk niet inhoud, stottert ed.
Dat gebeurd bij elke brommer

Je bougie moet koffiebruin zijn, met een scheutje melk.
En kijken of hij natuurlijk niet inhoud, stottert ed.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Banden plakker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 03 jul 2012, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Re: Het 'afstel' topic
okee maar hoe kan het dan dat hij warmer word met een grotere sproeier?DaanS schreef:Hij mag best warm worden zo in de zomer hoor!
Dat gebeurd bij elke brommer![]()
Je bougie moet koffiebruin zijn, met een scheutje melk.
En kijken of hij natuurlijk niet inhoud, stottert ed.
is het beter om 82 terug te zetten? of misschien nog een grotere?
groetjes, thijs
-
- Banden plakker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 03 jul 2012, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Re: Het 'afstel' topic
hellooo,
Ehm.. ik weet het niet zeker, maar heeft een derbi senda uit 2010 standaard al een 17.5 mm carburateur?
ik wil iets meer power maar niet een nog hogere top dan 85-90 dus.. ik dacht aan een grotere carb.
Welke moet ik dan nemen? 19mm?
Of heeft een grotere carb. eigenlijk weinig zin op 50cc?
Zo niet, wat kan ik dan doen om het iets meer kracht te geven?
Dikkere uitlaat? heb nou een technigas e-nox
groetjes, thijs O
Ehm.. ik weet het niet zeker, maar heeft een derbi senda uit 2010 standaard al een 17.5 mm carburateur?
ik wil iets meer power maar niet een nog hogere top dan 85-90 dus.. ik dacht aan een grotere carb.
Welke moet ik dan nemen? 19mm?
Of heeft een grotere carb. eigenlijk weinig zin op 50cc?
Zo niet, wat kan ik dan doen om het iets meer kracht te geven?
Dikkere uitlaat? heb nou een technigas e-nox
groetjes, thijs O