beste mensen
ik heb een quad adly rs 50 met een derbi blok
maar mijn vraag is welke setup moet ik gaan gebruiken zo dat ik snel van de plaats af komt het hoeft ook weer niet op de achter wielen maar wel dat tie makkelijk een berg omhoog trekt want woon in het heuvelland maar ik wil ook een snelheid van ong 75 km halen welke setup en uitlaat enzo moet ik hebben
dit is mijn quad waar nu het derbi blokje op zit
Ik zie tog echt een vario systeem boven het rechtervoorviel, en derbi heeft neit zulke blokken gemaakt dus volgens mij is het een minarelli horizontaal blok hoor.
heb ff wat op gezocht op internet over die quad en k vond dit op het scooterforum http://wqww.scooterfreaks.nl/forum/show ... p?t=263861" onclick="window.open(this.href);return false;
lees de 2 en 3 zin.
thijs schreef:Ik zie tog echt een vario systeem boven het rechtervoorviel, en derbi heeft neit zulke blokken gemaakt dus volgens mij is het een minarelli horizontaal blok hoor.
heb ff wat op gezocht op internet over die quad en k vond dit op het scooterforum http://wqww.scooterfreaks.nl/forum/show ... p?t=263861" onclick="window.open(this.href);return false;
lees de 2 en 3 zin.
dat klopt daar zat er nog een hershee blok onder ofzo iets een imitatie blok van een aerox blok maar dat is me vast gelopen en heb ik een derbi senda extreme blok gekocht en ik ben dat er nu onder in aan het leggen
is een leuk project maar er licht binnen kort gewoon een derbi senda blok onder
mensen dit is nu mijn setup
orginele uitgeboorde 50cc derbi cilinder
17,5 cabrateur
uitlaat ?
vertanding 53 13
welke uitlaat zou hier het beste op lopen en geen hoog toerige want dat trekt niet zo goed in een berg enzo nodig wil ik ook wel een grotere cabrateur er op zetten
thijs schreef:verschil tussen 17,5 mm carberateur en 19 mm is niet zo groot dan meot je echt voor 21 mm gaan.
en k zou gianelli enduro kope mooie snelle uitlaat.
ja en een 21 heeft niet zo veel nut op een 50cc, als je 50cc rijdt kun je gewoon beter 17,5mm pakken.
thijs schreef:verschil tussen 17,5 mm carberateur en 19 mm is niet zo groot dan meot je echt voor 21 mm gaan.
en k zou gianelli enduro kope mooie snelle uitlaat.
als het een snelle uitlaat is trekt hij dan ook goed op want een quad is groter dan een derbi dus ook meer gewicht
thijs schreef:verschil tussen 17,5 mm carberateur en 19 mm is niet zo groot dan meot je echt voor 21 mm gaan.
en k zou gianelli enduro kope mooie snelle uitlaat.
als het een snelle uitlaat is trekt hij dan ook goed op want een quad is groter dan een derbi dus ook meer gewicht
snel is altijd hoogtoeriger dan laagtoerig. je zal alleen een hoogtoerige wel wat lichter moeten vertanden dan dat je zou doen op een derbi.
thijs schreef:gewoon 17,5 houden en gianelli conti kopen en spelen met vertanding
hoeveel weegt zo'n quad eigenlijk
de quad zal ong 135 wegen maar hij heeft ook meer weerstand omdat er 2 wielen meer zijn en met conti heb ik al minder ervaring erg hoog toerig en bijna niet de heuvel op te komen een vriend had dat op zijn derbi het loopt goed op top maar totaal geen trek kracht
je moet gewoon hoogtoerig rijden, dat zul je met elke 50cc houden. ga als je wat meer onderin wil hebben voor een originele of v6. Of koop een 250 bamiblok of zo ?