afstellen lukt niet!
- laurens222
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing
afstellen lukt niet!
Ik heb een derbi drd racing die ik dus wat sneller wou laten gaan.
Prop uit de uitlaat
carebu ontgrenst
sproeier 86
Het probleem is nu dat als ik aan het rijden ben en ik zit in me 6de dat hij bij volgas trager gaat als bij halfgas?
Hoe kan dit nu? Ik heb al een grotere en een kleinere sproeier gestoken maar dan gaat hij nog slechter. De gasnaald heb ik iets één clipje lager gezet zodat hij meer benzine zou krijgen omdat ik dus dacht dat die dan beter ging bij volgas.
Wat kan ik nu nog doen om mijn brommertje (bijna)perfect te laten lopen?
Prop uit de uitlaat
carebu ontgrenst
sproeier 86
Het probleem is nu dat als ik aan het rijden ben en ik zit in me 6de dat hij bij volgas trager gaat als bij halfgas?
Hoe kan dit nu? Ik heb al een grotere en een kleinere sproeier gestoken maar dan gaat hij nog slechter. De gasnaald heb ik iets één clipje lager gezet zodat hij meer benzine zou krijgen omdat ik dus dacht dat die dan beter ging bij volgas.
Wat kan ik nu nog doen om mijn brommertje (bijna)perfect te laten lopen?
Mijn advies:
sneller gaan, dan blijve die woute toch staan :p
- marvin65
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Contacteer:
Re: afstellen lukt niet!
luchtschroef ook nog eens 1.5 slag open draaien als je er nog niks aan had gedaan.
als het mengsel van zuurstof/benzine niet klopt dan rijd ie ook minder.
als het mengsel van zuurstof/benzine niet klopt dan rijd ie ook minder.
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Je bent mijn held Jelle
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
is de bougie mooi van kleur en ja gasnaald wilt ook nog wellis helpen ik denkdat het je gasnaald is
ktm sx 125 2006 te koop
voorspatbord en koplampkap drd pro 2011 te koop
voorspatbord en koplampkap drd pro 2011 te koop
- laurens222
- Derbi fan
Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat als je dus je stationair op het hoogste laat draaien en dan je luchtschroef regelt tot dat die de top heeft bereikt dat hij dan goed is afgesteld met de lucht, is dit ook zo want dit heb ik dus gedaan ?
Als het hier niet aan ligt denk ik dat ik hem even ga binnendoen bij motorhuis erckens ik denk wel dat zij weten hoe je hem perfect afstelt en ook aangezien ze derbi's verdelen.
Als het hier niet aan ligt denk ik dat ik hem even ga binnendoen bij motorhuis erckens ik denk wel dat zij weten hoe je hem perfect afstelt en ook aangezien ze derbi's verdelen.
Mijn advies:
- laurens222
- Derbi fan
Hoeveel zou dit kosten om even laten af te stellen?
Mijn advies:
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Evo Ltd
Niet zo schrikbarend veel. Waarschijnlijk zo'n 10 - 30 euro, ligt er natuurlijk aan wat er mis is.
Maar het is een kwestie van proberen. Gasnaald en luchtschroef maar blijven verstellen totdat het je eindelijk gelukt is. Je leert er van.
Succes, iedereen heeft dagen onder die carburateur gelegen.
Maar het is een kwestie van proberen. Gasnaald en luchtschroef maar blijven verstellen totdat het je eindelijk gelukt is. Je leert er van.
Succes, iedereen heeft dagen onder die carburateur gelegen.
- marvin65
- Pro tuner
luchtschroef moet 1,5 slag open staan of net iets erboven.laurens222 schreef:Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat als je dus je stationair op het hoogste laat draaien en dan je luchtschroef regelt tot dat die de top heeft bereikt dat hij dan goed is afgesteld met de lucht, is dit ook zo want dit heb ik dus gedaan ?
Gas erop !
-
- Pro tuner
- Contacteer:
Beter stel je je brommer lekker zelf af, dan weet je écht zeker of hij goed loopt en je kent hem wat beter daarna.
Scheelt je weer geld en je krijgt er kennis bij. Ik heb namelijk een week stage gelopen bij een bromboer en afstellen ging nogal gemakzuchtig daar.
Ok niet iedere bromboer/motorhuis is het zelfde maar als je het zelf doet weet je alles 100% zeker.
Scheelt je weer geld en je krijgt er kennis bij. Ik heb namelijk een week stage gelopen bij een bromboer en afstellen ging nogal gemakzuchtig daar.
Ok niet iedere bromboer/motorhuis is het zelfde maar als je het zelf doet weet je alles 100% zeker.
Je bent mijn held Jelle
Je bent mijn held Jelle
- laurens222
- Derbi fan
Das waar ma de reden waarom ik hem zou laten afstellen is omdat ik niet zoveel tijd heb hiervoor en ik hem redelijk vaak gebruik 

Mijn advies:
- marvin65
- Pro tuner
Je kunt beter gewoon een 'beunhaas' zoeken. Hier in de buurt wonen erlaurens222 schreef:Das waar ma de reden waarom ik hem zou laten afstellen is omdat ik niet zoveel tijd heb hiervoor en ik hem redelijk vaak gebruik
ook een paar die in de racerij zitten, daar laat ik hem ook afstellen.
Gas erop !
- laurens222
- Derbi fan
Heb net gebeld zegt die kerel dat die dat normaal niet doet opgevoerde brommers afstellen ?? Zegt die tegen mij dat ik mijn extra pijpje aan de uitlaat ook af moet doen en dat ie dan goed zou moeten lopen. En ook dat ze 50 euro per uur vragen. Is dit waar?
En kost dit zoveel per uur!?
En kost dit zoveel per uur!?

Mijn advies:
-
- Pro tuner
- Contacteer:
ja klopt zo ongeveer wel bij mij vroegen ze 45 per uur, zit je `piemel´ nog op je std uitlaat want als dat erop zit maakt dat nogal een verschil in de afstelling
je uitlaat is nu 50% ontgrenst want je doodlopend stuk pijp zit er nog aan, gewoon eraf slijpen en dicht laten lassen door iemand.
Hij zal ook wat sneller gaan en je afstelling zal sneller gaan.
Ik denk dat je probleem ook bij dat pijpje ligt, want als je bij vol gas langzamer gaat lijkt het mij dat hij door dat pijpje een soort van *dicht* gat heeft waardoor hij niet maximaal presteert. vergelijkbaar met een klein gat in je uitlaat.

je uitlaat is nu 50% ontgrenst want je doodlopend stuk pijp zit er nog aan, gewoon eraf slijpen en dicht laten lassen door iemand.
Hij zal ook wat sneller gaan en je afstelling zal sneller gaan.
Ik denk dat je probleem ook bij dat pijpje ligt, want als je bij vol gas langzamer gaat lijkt het mij dat hij door dat pijpje een soort van *dicht* gat heeft waardoor hij niet maximaal presteert. vergelijkbaar met een klein gat in je uitlaat.
Je bent mijn held Jelle
Je bent mijn held Jelle
- laurens222
- Derbi fan
Kga dat wss dan is probere om die 'piemel' eraf te doen. Hoe heb jij dit gedaan erafgeslepen en dichtgelast of gwn dichtgeknepen?
Mijn advies:
- laurens222
- Derbi fan
Nog even ander vraagje er zit nu sproeier 86 in als ik die 'piemel' er af doe moet die wss iets groter heeft iemand een idee welke sproeier er dan in moet? Of is deze sproeier groot genoeg aangezien die nog niet goed is afgesteld?
Dit heb ik tot nu toe verandert:
prop en piemel weg van de uitlaat
carburator plaatje weg
sproeier 86
Dit heb ik tot nu toe verandert:
prop en piemel weg van de uitlaat
carburator plaatje weg
sproeier 86
Mijn advies:
-
- Pro tuner
- Contacteer:
Ik had met mijn standaard uitlaat hem afgeslepen ongeveer 1 á 2 cm over laten dan naar elkaar toeknijpen en lassen.
Dichtknijpen kan ook wel maar de kans dat er toch een potentieel gat ontstaat daardoor is groter dan dat als je het gewoon last.
Zorg dat je iemand kent die kan lassen want een week met een afgeslepen ´piemel´op je pijp zitten en vervolgens ook willen rijden gaat hem niet worden.
Met Sproeier 86 zit je al aardig goed standaard ontgrenst, probeer het maar uit als je uitlaat 100% ontgrenst is
Je luchtfilter begrenzer ook nog even eraf halen komt het prima in orde
Dichtknijpen kan ook wel maar de kans dat er toch een potentieel gat ontstaat daardoor is groter dan dat als je het gewoon last.
Zorg dat je iemand kent die kan lassen want een week met een afgeslepen ´piemel´op je pijp zitten en vervolgens ook willen rijden gaat hem niet worden.
Met Sproeier 86 zit je al aardig goed standaard ontgrenst, probeer het maar uit als je uitlaat 100% ontgrenst is
Je luchtfilter begrenzer ook nog even eraf halen komt het prima in orde
Je bent mijn held Jelle
Je bent mijn held Jelle
- laurens222
- Derbi fan
Ok ga ik doen al bedankt voor al deze uitleg
Die luchtfilterbegrenzing dat is toch gwn dat stuk rubber met 2 gaten dat je eraf kunt trekken ?

Die luchtfilterbegrenzing dat is toch gwn dat stuk rubber met 2 gaten dat je eraf kunt trekken ?
Mijn advies:
- royvi
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Ja.
Zoals je zei met die luchtschroef is wel een goede manier om die af te stellen trouwens al hoef je de stationairschroef niet helemaal in te draaien. Gewoon stukje in en dan met de luchtschroef op het punt dat hij het hardst stationairloopt.
Verder moet je gewoon even spelen met alles tot die dip bovenin weg is, want dat kan van alles zijn.
Uitbesteden aan een brommerboer moet je sowieso niet doen, waardeloos allemaal. Heb ik eens gedaan met mijn brommer omdat hij zich verslikte en ik dat er absoluut niet uitkreeg. Wordt mij verteld dat het komt door een te klein tandwiel voor en dat hij daardoor te veel toeren maakte. Ik heb ze even flink verteld dat dat geen donder uitmaakt en dat hij het ook doet met tandwiel 13. Zijn ze weer bezig geweest, konden ze niks vinden. Niks geen oplossing en koste me wel €30,-.
De goeie brommerboeren daargelaten natuurlijk!
Zoals je zei met die luchtschroef is wel een goede manier om die af te stellen trouwens al hoef je de stationairschroef niet helemaal in te draaien. Gewoon stukje in en dan met de luchtschroef op het punt dat hij het hardst stationairloopt.
Verder moet je gewoon even spelen met alles tot die dip bovenin weg is, want dat kan van alles zijn.
Uitbesteden aan een brommerboer moet je sowieso niet doen, waardeloos allemaal. Heb ik eens gedaan met mijn brommer omdat hij zich verslikte en ik dat er absoluut niet uitkreeg. Wordt mij verteld dat het komt door een te klein tandwiel voor en dat hij daardoor te veel toeren maakte. Ik heb ze even flink verteld dat dat geen donder uitmaakt en dat hij het ook doet met tandwiel 13. Zijn ze weer bezig geweest, konden ze niks vinden. Niks geen oplossing en koste me wel €30,-.

De goeie brommerboeren daargelaten natuurlijk!
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- laurens222
- Derbi fan
Pijpje is er van gisteren af en hij rijdt al een stuk beter met dezelfde sproeier (86) die er in stak voor het pijpje eraf was.
Nu nog even afstellen met luchtschroef en gasnaald en dan zal hij wel goed lopen
Nu nog even afstellen met luchtschroef en gasnaald en dan zal hij wel goed lopen

Mijn advies:
-
- Pro tuner
- Contacteer:
Problem solved
close?

close?
Je bent mijn held Jelle
Je bent mijn held Jelle