Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
sam-limited867
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi senda limited 07 - Vespa lx black on black 2012 - Kroegfiets

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door sam-limited867 »

hey, ik had mn brommer aflaten stellen door de plaatselijke tuner, hij had ook een stukje tussen me uitlaatpoort en me cilinder gemaakt (gianelli conti) nu doet ie t ook goed onderin.

maar als ik volgas weg trek, spuit ie er vandoor, dan een dipje in de powerbrand, (lijkt net teveel lucht ofzo) en dan eenmaal daar overheen knalt ie weer door.

best vervelend is t wel..
hoe kan ik dit oplossen?
D-Evo
Pro tuner
Vervoersmiddel: Peugeot 107

Ongelezen bericht door D-Evo »

mijn gaskabel iets minder strak gedraait morgen even rijden en dan meer info :thumbup: dank.
Afbeelding
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

miss je uitlaat eerst even leeg gooien ? kan zijn dat er olie is opgehoopt in je uitlaat en dat die er nu constant beetje uit blijft lopen. Zou het gewoon effe doen om te voorkomen dat je je oliepomp te ver terug schroeft.
Afbeelding
mg1996
Tuner
Vervoersmiddel: Senda X-race 2009

Ongelezen bericht door mg1996 »

Jongens ik loop met een vraag in mn hoofd, namelijk: als ik een nieuwe cillinder eropzet, hoe kan ik dan afstellen om in te rijden terwijl je met een nieuwe cillinder rustig aan moet doen? Weten jullie of een dr50 sneller is als een originele cillinder?
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Gewoon wat extra olie in je branstoftank gooien. stel hem miss iets rijker af dus een wat grotere sproeier.
Het is vooral belangrijk hoe je rijd. trek hem niet continue door de powerband heen of zo en rijd goed warm. Rijd beetje rond 3/4 gas en varieer in toerental dus niet continue een bepaalde snelheid blijven rijden voor een paar km maar varieer een beetje :thumbup:

DR50 is sneller dan origineel maar scheelt niet heel veel. Als je het mij vraagt goede vervangingscilinder voor origineel :thumbup:

als je het precies wil weten en miss nog wat tips die ik ben vergeten moet je even google.
Afbeelding
mg1996
Tuner

maar als je hem te arm hebt gesteld dan heb je meer kans op een vast/warm loper, mijn vraag is dus: hoe kan ik weten of ik in de buurt zit met de juiste sproeier zonder al te hoog in de toeren te komen?

en even tussendoor: ik heb een tijd terug een warm loper gehad, daarna starte hij gewoon weer.
maar als hij echt warm wordt komt hij vaak niet meer op toeren, is dit een gevolg van de warmloper?
er zitten iig wel groefjes in de wand
BasvO
Pro tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Contacteer:

Ongelezen bericht door BasvO »

mg1996 schreef:maar als je hem te arm hebt gesteld dan heb je meer kans op een vast/warm loper, mijn vraag is dus: hoe kan ik weten of ik in de buurt zit met de juiste sproeier zonder al te hoog in de toeren te komen?

en even tussendoor: ik heb een tijd terug een warm loper gehad, daarna starte hij gewoon weer.
maar als hij echt warm wordt komt hij vaak niet meer op toeren, is dit een gevolg van de warmloper?
er zitten iig wel groefjes in de wand
Een warmloper veroorzaakt groeven in de wand ja, en met afstellen moet je afbouwen, niet opbouwen.
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
mg1996
Tuner

dat een warmloper groeven veroorzaakt dat snap ik ook wel ja, dat was mijn vraag ook niet he.
van een originele naar een dr50 cillinder hoeveel groter kan ik dan het beste gaan? er zit nu 106 in en is koffiebruin
BasvO
Pro tuner
Contacteer:

mg1996 schreef:dat een warmloper groeven veroorzaakt dat snap ik ook wel ja, dat was mijn vraag ook niet he.
van een originele naar een dr50 cillinder hoeveel groter kan ik dan het beste gaan? er zit nu 106 in en is koffiebruin
Ik bevestig ook alleen wat je zegt. Ik denk niet dat je veel hoger moet gaan zitten, welk setje heb je nu thuis liggen?
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
mg1996
Tuner

er zit sproeier 106 in en heb nog 108, 110, 114 liggen als het goed is
BasvO
Pro tuner
Contacteer:

mg1996 schreef:er zit sproeier 106 in en heb nog 108, 110, 114 liggen als het goed is
Denk dat je daar wel genoeg aan hebt, misschien heb je eentje nodig die ertussen in zit :dry: Maar probeer het eerst hier maar mee.

Afbeelding
Adriaan
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009

Ongelezen bericht door Adriaan »

Mijn brommer heeft altijd goed gereden met sproeier 78. Maar nu er een nieuwe zuiger in zit gaat hij op top toeren stotteren/4-takteren. Ik heb al verschillende gasnaald standen geprobeerd maar hoe lager het clipje hoe beroederder hij gaat lopen.

Heb nu ook al verschillende sproeiers geprobeerd (gasnaald middelste stand) maar met een kleinere sproeier (76) is het probleem nog erger.
Nu ook sproeier 86 geprobeerd maar zelfs nu blijft hij nog stotteren op top en haalt ook geen 12000 toeren meer.

Moet ik nu nog groter gaan zitten met mijn sproeier-maat?
setup: Derbi DRD helemaal origineel met een conti er onder. Luchtfilter begrenzing is nog aanwezig

Wie kan mij helpen?
( kom er nu pas achter dat er ook een speciaal afstel topic is)
sam-limited867
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi senda limited 07 - Vespa lx black on black 2012 - Kroegfiets

Ongelezen bericht door sam-limited867 »

sproeiersetje van 90-110 ofzo en dan begin je bij 110 en dan afbouwen, je zit veel te laag met je conti,,
Hondafreak
Derbi fan
Vervoersmiddel: Honda cr 125 met derbi blok

Ongelezen bericht door Hondafreak »

welke sproeier moet ik ong hebben met,
70cc dr
21mm dellorto
twin air filter
hpi onsteking.
opmaat uitlaat
of kan iemand mij eens zeggen welke van deze setjes ik moet hebben?
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... eiers&s=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Cr125 uit 1984 met derbi ot blok
Royal-Tuning
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: DRD Black Edition

Ongelezen bericht door Royal-Tuning »

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje ik ben net van powerfilter gewisseld van een tnt ofzo gaan een twinair
Dus ik afstellen met lucht. Maar hij verzoop dus conclusie 6 sproeier naar beneden van een 82 naar een 76
Dus weer afgesteld probleem nu is dat als ik 3/4. Gas geef loopt hij perfect dan sprint hij weg maar als ik
Vol gas geef verzuipt hij . Zou ik hem dan nog meer lucht moeten geven ?
Ter info :midden van bougie is koffiebruin met melk bovenkant dus dan kleine stukje is na het vol gas geven zwart maar binnekant blijft koffiebruin met melk . En luchtschroef staat 1 en 3 kwart open

Wat te doen graag hulp ??
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens? :emo:
Doggeh
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda 2005

Ongelezen bericht door Doggeh »

Wat is je verdere setup, ik vind sproeier 76 wel heel erg klein voor een brommer met powerfilter.
Donnachi schreef:ik kan wel ff de lengte van de originele kabel opeten vanavond
Royal-Tuning
Beginnende tuner

mijn setup is
50cc tuned
yasuni r2
21mm dell ortho +21mm spruitstuk
twin air powerfilter
sproeier 78
gasnaald staat 1 stand van boven
en met 3 kwart gas ziet me bougie der zo uit
Afbeelding
en dan met volgas valt hij gewoon weg enige wat je hoort is bwoaaaaaaaaaa en dan is hij uit
en ik ging van een oude powerfilter zoon crack ding geval die rechtstreeks op me carb zat.
naar een powerfilter met buis. en dan moet ik opeens van sproeier 82 naar 78. en miss nog wel lager
dus wat doe ik fout.

edit:luchtschroef staat 1.25 slag open dan rijd hij het best op 1.5 slag open rijd hij :sick:
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens? :emo:
koentjuhh1234
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007

Ongelezen bericht door koentjuhh1234 »

moet veel grotere sproeier in dit is veels te licht
Royal-Tuning
Beginnende tuner

koentjuhh1234 schreef:moet veel grotere sproeier in dit is veels te licht
Nou dan weet k niet wat voor kleur jou sproeier is want deze kleur is gewoon goed en hij is aan de bovenkant een beetje wit doordat k een beetje te veel olie derin heb gegooit inplaats van 1 op45 heb k 1op 40 gemengt schoot uit namelijk

Kan het niet gewoon zo zijn dat me carb te groot is voorme cilinder

Edit: http://i414.photobucket.com/albums/pp22 ... ox-nr1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;. Voor koentjuhh1234 :happy:
Laatst gewijzigd door Royal-Tuning op ma 19 mar 2012, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

Witte bougie = te ARM ---> te kleine sproeier
Zwarte bougie = te RIJK ---> te grote sproeier

Ik weet niet wie je die bullshit verteld hebt, maar ga er eerst maar eens een grotere sproeier in doen. Begin maar bij 98
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Plaats reactie