Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Hallo, misschien een domme vraag.. Maar, ik zoek een Metrakit Sp voor mijn Pro met D50b0 blok, maar als ik bijvoorbeeld bij opvoeren.nl kijk, dan zijn er uitlaten die speciaal voor een Pro zijn gemaakt. Dus dat wil zeggen dat niet alle uitlaten voor een NT blok op mijn pro passen? Hoe zit dat?
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
enkel de bovenlangse zijn anders voor drd pro's omdat die rechts lopen
#22
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
ok BedanktRaceVoenk schreef:enkel de bovenlangse zijn anders voor drd pro's omdat die rechts lopen

racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Met de juiste pakking wel, ik zou dan siliconenpakking nemen.derbidrd07 schreef:weet iemand of je met vloeibare pakking ook rubber met rubber kan aan laten sluiten?RaceVoenk schreef:tussenstuk maken uit rubber ofzoderbidrd07 schreef:Ik heb vandaag 28mm erop gezet alleen zit mij veer in de weg voor mijn filter zit er 1cm speling ofzo.. dus heeft iemand er ervaring mee? avb
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 15:22
- Vervoersmiddel: derbi racing 2011
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 96#p149596
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Hallo
Ik heb een tijdje geleden een brommer ongeluk gehad waardoor men ouders zijden dat ik hem terug moest voeren nu hebben ze toen die gerepareerd werd bij de brommer zaak de prop er weer ingezet maar niks aan de sproeier en het tandwiel gedaan.
Gevolg
Men brommer trekt sloom op en maakt een kut geluid loopt nu 60 en rijd heel hoog in zen toeren het display geeft aan dat ik altijd maximaal in zen toeren rijd zelfs op half gas of minder
Nu zou ik graag willen dat men brommer rond de 65 gaat en super snel optrekt want word gek van dat lange wachten tot ik op snelheid zit
Achter heb ik nog het originele tandwiel en voor licht tandwiel 13 erop en heb ik sproeier 78 erop zitten
Ik heb een tijdje geleden een brommer ongeluk gehad waardoor men ouders zijden dat ik hem terug moest voeren nu hebben ze toen die gerepareerd werd bij de brommer zaak de prop er weer ingezet maar niks aan de sproeier en het tandwiel gedaan.
Gevolg
Men brommer trekt sloom op en maakt een kut geluid loopt nu 60 en rijd heel hoog in zen toeren het display geeft aan dat ik altijd maximaal in zen toeren rijd zelfs op half gas of minder
Nu zou ik graag willen dat men brommer rond de 65 gaat en super snel optrekt want word gek van dat lange wachten tot ik op snelheid zit

Achter heb ik nog het originele tandwiel en voor licht tandwiel 13 erop en heb ik sproeier 78 erop zitten
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 15:22
- Vervoersmiddel: derbi racing 2011
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 96#p149596
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Ik zoek dus effe wat informatie over mn tandwiel verhouding,
aangezien ik veel sneller wil gaan optrekken en mn motor blok niet omzeep wil gaan doen
ik zat te denken aan voor tandwiel 12 en achter 53 en dan de uitlaat volledig ontgrenzer en sproeier 78 erop laten maar weet niet of je hier je brommer mee om zee helpt en hoe hard die dan rijd en hoe die dan in zen toeren loopt
IK BEN RADELOOS
aangezien ik veel sneller wil gaan optrekken en mn motor blok niet omzeep wil gaan doen
ik zat te denken aan voor tandwiel 12 en achter 53 en dan de uitlaat volledig ontgrenzer en sproeier 78 erop laten maar weet niet of je hier je brommer mee om zee helpt en hoe hard die dan rijd en hoe die dan in zen toeren loopt
IK BEN RADELOOS
-
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di 27 sep 2011, 19:11
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Heey Forum leden,
Ik heb een paar vraagjes over mijn derbi, allereerst mijn setup:
50cc std derbi cilinder
Leovince v6 uitlaat
17,5mm dellortho carb Sproeier 96.
STD luchtfilter onbegrenst.
vraag 1
Ik heb een probleem met het afstellen met de brommer, ik kan namelijk niet onder de 6k toeren komen want dan valt hij weg.
het rare is dat de luchtschroef helemaal dicht zit, als ik deze maar een klein slagje opendraai loopt hij nog veel rotter, ik heb de gasnaald een tandje omhoog gezet ( dus clipje naar beneden ) , maar het is er niet echt beter op geworden, ook kan ik de luchtschroef nogsteeds niet opendraaien, valse lucht heeft hij volgens mij niet, is nagekeken.
Boegie is keurig van kleur, eigenlijk ietsjes te donker zelfs.
Weet iemand welke kant ik nu op moet?
Vraag 2
Wat is een degelijke en wat snellere 50cc cilinder?
Ik ben opzoek naar een 50cc cilinder die sneller is dan std, maar niet extreem hoogtoerig aangezien ik met de brommer naar mijn werkt moet, en ik er mee op vakantie wil. ( is er een laagtoerige betrouwbare 70cc? )
Alvast bedankt voor het meedenken:)
Ik heb een paar vraagjes over mijn derbi, allereerst mijn setup:
50cc std derbi cilinder
Leovince v6 uitlaat
17,5mm dellortho carb Sproeier 96.
STD luchtfilter onbegrenst.
vraag 1
Ik heb een probleem met het afstellen met de brommer, ik kan namelijk niet onder de 6k toeren komen want dan valt hij weg.
het rare is dat de luchtschroef helemaal dicht zit, als ik deze maar een klein slagje opendraai loopt hij nog veel rotter, ik heb de gasnaald een tandje omhoog gezet ( dus clipje naar beneden ) , maar het is er niet echt beter op geworden, ook kan ik de luchtschroef nogsteeds niet opendraaien, valse lucht heeft hij volgens mij niet, is nagekeken.
Boegie is keurig van kleur, eigenlijk ietsjes te donker zelfs.
Weet iemand welke kant ik nu op moet?
Vraag 2
Wat is een degelijke en wat snellere 50cc cilinder?
Ik ben opzoek naar een 50cc cilinder die sneller is dan std, maar niet extreem hoogtoerig aangezien ik met de brommer naar mijn werkt moet, en ik er mee op vakantie wil. ( is er een laagtoerige betrouwbare 70cc? )
Alvast bedankt voor het meedenken:)
-
- Pro tuner
- Berichten: 621
- Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:35
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5981
- Locatie: Doetinchem
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Vraag 1:rutger465 schreef:Heey Forum leden,
Ik heb een paar vraagjes over mijn derbi, allereerst mijn setup:
50cc std derbi cilinder
Leovince v6 uitlaat
17,5mm dellortho carb Sproeier 96.
STD luchtfilter onbegrenst.
vraag 1
Ik heb een probleem met het afstellen met de brommer, ik kan namelijk niet onder de 6k toeren komen want dan valt hij weg.
het rare is dat de luchtschroef helemaal dicht zit, als ik deze maar een klein slagje opendraai loopt hij nog veel rotter, ik heb de gasnaald een tandje omhoog gezet ( dus clipje naar beneden ) , maar het is er niet echt beter op geworden, ook kan ik de luchtschroef nogsteeds niet opendraaien, valse lucht heeft hij volgens mij niet, is nagekeken.
Boegie is keurig van kleur, eigenlijk ietsjes te donker zelfs.
Weet iemand welke kant ik nu op moet?
Vraag 2
Wat is een degelijke en wat snellere 50cc cilinder?
Ik ben opzoek naar een 50cc cilinder die sneller is dan std, maar niet extreem hoogtoerig aangezien ik met de brommer naar mijn werkt moet, en ik er mee op vakantie wil. ( is er een laagtoerige betrouwbare 70cc? )
Alvast bedankt voor het meedenken:)
Je moet je luchtschroef 2 rondjes open draaien en stationair helemaal dicht. Aan de luchtschroef moet je eigenlijk niet zo heel veel komen. Stationair moet je mee spelen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di 27 sep 2011, 19:11
- Vervoersmiddel: brommer
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
hmm oke, thanks ! ga ik morgenavond eens proberen 

- mikeyy94
- Schakelrijder
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6218
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Passen alle dempers van Gianelli (incl scooter dempers) op een Gianelli Conti ?
Dan heb ik het over de aansluitpunten zonder aan te passen.
Groetjes
Dan heb ik het over de aansluitpunten zonder aan te passen.
Groetjes
-
- Schakelrijder
- Berichten: 153
- Lid geworden op: za 15 okt 2011, 21:02
- Vervoersmiddel: derbi x-race 2009
- Locatie: rijssen
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
als je tail nog hebt dan moet je gwoon 3 punt demper hebben. kun je beste wel een conti trug halenmikeyy94 schreef:Passen alle dempers van Gianelli (incl scooter dempers) op een Gianelli Conti ?
Dan heb ik het over de aansluitpunten zonder aan te passen.
Groetjes
is mooiste
hoe harder hoe beter
- marvin65
- Pro tuner
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
- Locatie: Oss
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Vraag 2:rutger465 schreef:Heey Forum leden,
Ik heb een paar vraagjes over mijn derbi, allereerst mijn setup:
50cc std derbi cilinder
Leovince v6 uitlaat
17,5mm dellortho carb Sproeier 96.
STD luchtfilter onbegrenst.
vraag 1
Ik heb een probleem met het afstellen met de brommer, ik kan namelijk niet onder de 6k toeren komen want dan valt hij weg.
het rare is dat de luchtschroef helemaal dicht zit, als ik deze maar een klein slagje opendraai loopt hij nog veel rotter, ik heb de gasnaald een tandje omhoog gezet ( dus clipje naar beneden ) , maar het is er niet echt beter op geworden, ook kan ik de luchtschroef nogsteeds niet opendraaien, valse lucht heeft hij volgens mij niet, is nagekeken.
Boegie is keurig van kleur, eigenlijk ietsjes te donker zelfs.
Weet iemand welke kant ik nu op moet?
Vraag 2
Wat is een degelijke en wat snellere 50cc cilinder?
Ik ben opzoek naar een 50cc cilinder die sneller is dan std, maar niet extreem hoogtoerig aangezien ik met de brommer naar mijn werkt moet, en ik er mee op vakantie wil. ( is er een laagtoerige betrouwbare 70cc? )
Alvast bedankt voor het meedenken:)
Een dr70 is erg slijtvast en je hebt veel koppel.
Gas erop !
-
- Schakelrijder
- Berichten: 153
- Lid geworden op: za 15 okt 2011, 21:02
- Vervoersmiddel: derbi x-race 2009
- Locatie: rijssen
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Een dr70 is erg slijtvast en je hebt veel koppel.[/quote]
kan je beter metrakit ofzo halen dr70 is niet zo heel goed spul
kan je beter metrakit ofzo halen dr70 is niet zo heel goed spul
hoe harder hoe beter
- marvin65
- Pro tuner
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
- Locatie: Oss
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Ik zeg ook niet dat er beter spul is, maar hij vraagt om een betrouwbare 70.nathan19777 schreef:Een dr70 is erg slijtvast en je hebt veel koppel.
kan je beter metrakit ofzo halen dr70 is niet zo heel goed spul
Een dr is van gietijzer dus slijtvast

Gas erop !
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... x44,8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
iemand ervaring met deze cilinder of verhalen ervan gehoord?
iemand ervaring met deze cilinder of verhalen ervan gehoord?
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
mvt is van dezelfde afdeling van airsal en brk , hun ontsteking zijn wel gekend om hun goede kwaliteitBassekuh schreef:http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... x44,8.html
iemand ervaring met deze cilinder of verhalen ervan gehoord?
hun vilindertjes zullen zeker en vast niet onder doen voor andere
#22
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
MVT word geproduceerd in de Airsal fabriek. Het is dus NIET van Airsal. Net als BRK en Barikit. MVT is van Barikit. MVT maakt snelle cilinders, afwerking is niet van super hoge kwaliteit zoals bij Malossi. Bij deze cilinder is een andere krukas nodig. Ook moet het carter worden gekotterd anders past de cilinder niet.RaceVoenk schreef:mvt is van dezelfde afdeling van airsal en brk , hun ontsteking zijn wel gekend om hun goede kwaliteitBassekuh schreef:http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... x44,8.html
iemand ervaring met deze cilinder of verhalen ervan gehoord?
hun vilindertjes zullen zeker en vast niet onder doen voor andere
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
ok duidelijke uitlegDaan schreef:
MVT word geproduceerd in de Airsal fabriek. Het is dus NIET van Airsal. Net als BRK en Barikit. MVT is van Barikit. MVT maakt snelle cilinders, afwerking is niet van super hoge kwaliteit zoals bij Malossi. Bij deze cilinder is een andere krukas nodig. Ook moet het carter worden gekotterd anders past de cilinder niet.

maar is 199 voor die cilinder duur want vraag me af of die echt zoveel is afgeprijsd

racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

-
- Schakelrijder
- Berichten: 105
- Lid geworden op: di 10 mei 2011, 22:15
- Vervoersmiddel: -Derbi drd racing limited 2007
- vespa ciao snor - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6867
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
wat zal er beter lopen op 50cc standaard en 17,5. een scr corse hm 50/70 onderlangs of een metrakit sp onderlangs?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Volgens mij hebben ze dezelfde powerband, de metrakit sp is wel een stuk duurder. Ik vind hem wel eens stuk mooier 

racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen
