gianelli conti
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:56
- Vervoersmiddel: Derbi Drd 2009
- Locatie: sint oedenrode
gianelli conti
hallo.
ik heb een drd pro in mijn bezit,
onder me pro hangt een gianelli conti en ik rijd nu ongeveer 95 mara dat vind ik te hard.
is er een mogelijk heid om zelf een prop te maken bevoorbeeld?
of bev, de tandwiel verhouding anders zodat hij erg hard optrekt en 85 rijd?
of gaat hij dan te hoog in zijn toeren op zijn top?
alvast bedankt (sorry voor de typ fouten)
ik heb een drd pro in mijn bezit,
onder me pro hangt een gianelli conti en ik rijd nu ongeveer 95 mara dat vind ik te hard.
is er een mogelijk heid om zelf een prop te maken bevoorbeeld?
of bev, de tandwiel verhouding anders zodat hij erg hard optrekt en 85 rijd?
of gaat hij dan te hoog in zijn toeren op zijn top?
alvast bedankt (sorry voor de typ fouten)
Sorry voor mijn typ fouten 

-
- Pro tuner
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: gianelli conti
als je je vertanding verandert gaat die overtoeren draaien inderdaad, 'n prop maken voor je conti gaat maar je gaat bagger rijden. De conti is een hoogtoerige uitlaat (heeft zijn powerband dus heel hoog) en wanneer jij er een prop inlast gaat je brommer die toeren niet meer kunnen draaien-> geen of korte powerband... En zoals je zelf wel al weet, onder de powerband heeft de conti niks kracht...
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:56
- Vervoersmiddel: Derbi Drd 2009
- Locatie: sint oedenrode
Re: gianelli conti
oke bedankt dus een prop is niets,
de vertanding gaat wel.met welke vertanding heb ik dan nodig?
de vertanding gaat wel.met welke vertanding heb ik dan nodig?
Sorry voor mijn typ fouten 

- derbiracing
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
- Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R
Re: gianelli conti
moet je ff tellen hoeveel tandjes er voor op zitten en hoeveel achter, dan kun je uit rekenen wat je moet doen aan je tandwielen om hem 85 te laten lopen.
je kunt ff je tandwielen naar mij pb'en dan reken ik wel uit wat je nodig hebt voor 85km/u
je kunt ff je tandwielen naar mij pb'en dan reken ik wel uit wat je nodig hebt voor 85km/u


-
- Pro tuner
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: gianelli conti
niet doen, je gaat overtoeren draaien... Gewoon andere uitlaat kopen of je rechterhand onder controle houdendaanverbakel schreef:oke bedankt dus een prop is niets,
de vertanding gaat wel.met welke vertanding heb ik dan nodig?
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: gianelli conti
de meeste brommerrijders kennen toch alleen remmen of volgas ? 

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: gianelli conti
Als je er een prop in bouwt verschuift de powerband ook wat verder naar voren, kan prima, maar wel binnen het redelijke, 45 gaat je niet fijn lukken maar een kilometer 80 is goed te doen.the skullkid schreef:als je je vertanding verandert gaat die overtoeren draaien inderdaad, 'n prop maken voor je conti gaat maar je gaat bagger rijden. De conti is een hoogtoerige uitlaat (heeft zijn powerband dus heel hoog) en wanneer jij er een prop inlast gaat je brommer die toeren niet meer kunnen draaien-> geen of korte powerband... En zoals je zelf wel al weet, onder de powerband heeft de conti niks kracht...
-
- Tuner
- Berichten: 354
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 20:32
- Vervoersmiddel: Derbi P2R Project
Golf 4 1.9 TDI 85 KW
Re: gianelli conti
Ik heb ook een prop gemaakt, omdat ik veel in Den Bosch rijd met zijn Rollerbanken.
Heb gewoon een conisch buisje genomen en daar een revet in gelast. Gaat nu ongeveer 65.
Het rijd wel maar niet daar is het mee gezegd, ik rijd met een SCR Corse die toch ook wel aardig wat toeren lust.
Omdat je dus niet in je toeren komt, ga je er echt ver op achteruit. Ik vind het wel best zo, maar dat verschilt per persoon.
Heb gewoon een conisch buisje genomen en daar een revet in gelast. Gaat nu ongeveer 65.
Het rijd wel maar niet daar is het mee gezegd, ik rijd met een SCR Corse die toch ook wel aardig wat toeren lust.
Omdat je dus niet in je toeren komt, ga je er echt ver op achteruit. Ik vind het wel best zo, maar dat verschilt per persoon.
Xtreme p2r!
- vrroem77
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 21:57
- Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing
Re: gianelli conti
Ik heb gewoon een opvulring pas gemaakt.
Je schuift de ring tot aan de verdikking in de flens.
Schuift de uitlaat erop, daar door sluit je de vulring op.
Het gat in de ring moet ca 13-14mm zijn.
Daar door kom je uit op een snelheid van 55-60 km/uur

Je schuift de ring tot aan de verdikking in de flens.
Schuift de uitlaat erop, daar door sluit je de vulring op.
Het gat in de ring moet ca 13-14mm zijn.
Daar door kom je uit op een snelheid van 55-60 km/uur


-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:56
- Vervoersmiddel: Derbi Drd 2009
- Locatie: sint oedenrode
Re: gianelli conti
bedankt voor alle reacties, dan zal ik me uitlaat eens onder de brommer uit gaan halen en zal een een revetje er in lassen,
bedankt!
bedankt!
Sorry voor mijn typ fouten 

Re: gianelli conti
betekent dit dat je niet niet hoeft te lassen, maar dat hij er gewoon tegen aan wordt geduwd? klein beetje onduidelijk, verder super duidelijke uitlegvrroem77 schreef:Ik heb gewoon een opvulring pas gemaakt.
Je schuift de ring tot aan de verdikking in de flens.
Schuift de uitlaat erop, daar door sluit je de vulring op.
Het gat in de ring moet ca 13-14mm zijn.
Daar door kom je uit op een snelheid van 55-60 km/uur
![]()
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: gianelli conti
is vrij duidelijk hoor, gewoon erin stoppen en uitlaat monteren en je bent klaar
maar een snelle pijp weer afknijpen is toch ook best zonde... beter origineel ontgrensde pijp pakken? dan hoef je je verder ook niet druk te maken over powerband of iets... je hebt alleen niet de looks en het geluid van een snelle pijp (wat ook minder aandacht trekt van oom agent)

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: gianelli conti
steek je banden lek; kzweer je dat je top keldert




-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: gianelli conti
of zet dat plaatje erweer in, dan trekt ie nog steeds super en loopt ie denk ik net 85 ik denk zelfs nog wat minder;)

Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.