Setup zoals die nu is:
Cilinder: Malossi Mhr 80
Carb: Dellortho 21mm gepolijst
Filter: twinair powerfilter
Uitlaat: Malossi mhr team supermoto
Membraam: Malossi vl6
Krukas: Doppler
Spruitstuk: 21mm
Koppling: Polini 5 plaats met malossi veren
Lagers: SKF C3
Tandwiel verhouding: 14-53
Zo was die eerst September 2009:
Toen in de winter op mijn plaat gegaan door een glad stuk. En toen maar besloten om hem op te gaan knappen. Frame laten coaten blok reviceren en nieuwe kappen.
Begonnen met strippen van mijn brommer
Frame bij de coater opgehaald maart/april 2010:
Hier een foto:
Aant opbouwen
Weer inelkaar:
Nieuwe kappen
Nieuwe cilinder mhr 80
http://www.youtube.com/watch?v=IbrZzca8PHw" onclick="window.open(this.href);return false;
En een filmpje (leuk geluidje)
http://www.youtube.com/watch?v=yopbGrxo1Zk" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe DRD LTD rode achterveer gemonteerd, September 2010:
Honda cr 125 voorvork gekocht en pasgemaakt. Is er ondertussen alweer uit en is verkocht. Orginele voorvork licht nu bij de spuier en word zwart gespoten
Update 30 December 2010:
Brommer weer inelkaar zitten en het een en ander veranderd
- velglint op mijn zadel
- velglint op mijn radkappen en tankkapje
- Scr corse uitlaat geschuurd
- DRD vork zwart laten spuiten met de kroonplaten
- Paar nieuwe boutjes
Wat er binnenkort gaat gebeuren:
- Nieuwe banden rondom, wil eigenlijk wat anders als die sporty's. Had zitten kijken naar goldspeed banden. Maar die zijn beetje prijzig
- Mhr supermoto uitlaat terug van bas en monteren en brommer daarop afstellen
- Custom made demper zo snel mogelijk maken
- Achterbrug zwart spuiten?
Naja foto's:
Update 9 Januari 2011:
Mhr supermoto uitlaat is klaar
Update 17 maart 2011:
Vandaag pakketje binnen gekregen met nieuwe sporty's ketting en tandwielen.
Gelijk toen ik thuiskwam me velgen weggebracht om de nieuwe sporty's erom te laten leggen, morgen avond weer ophalen.
Toen straks even aan het prutsen geweest waarbij ik het volgende gedaan heb:
- Nieuw malossi vl6 membraam gemonteerd
- Nieuw voortandwiel 14 erop
- Carb helemaal schoongemaakt
- Spruitstuk lichtjes bewerkt
- Nieuwe twinair schuimfilter gemonteerd
- Achterbrug er terug ingemonteerd helemaal schoon
- Kettinggeleider ontdaan van roest
- Blok helemaal gecleand
- Nieuwe hittegraad 10 bougie erin
- luchtfilter doos eruit gehaald
- Nieuwe malossi remblokjes achter gemonteer (voor is nog goed)
- En als laatste frame schoongemaakt
Morgen velgen ophalen, dan even nieuw velglint erop en achtertandwiel vervangen. Dan kan ik boeltje weer inelkaar zetten
Foto's die ik gemaakt heb tussendoor:
Update 19 maart 2011:
Vandaag me velgen opgehaald
Volgende gedaan:
- nieuwe wiellagers
- nieuwe binnenbanden
- nieuwe sporty's erom
- remschijven netjes gemaakt
- nieuw velglint erop
- banden letters witgemaakt
- achtertandwiel vervangen
- Nieuwe regina ketting erop
en alles gemonteerd en gestart, gasreactie met de vl6 en bewerkte spruit is wel een stuk leuker :^^:. Alleen geen testrondje gereden, omdat het regend :{}:
Filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lEp_PJywG14[/youtube]
Update 28 maart 2011:
Nieuwe foto's gemaakt en brommer op marktplaats gezet.
9 april 2011:
Net ff een stukje gereden. Me brom liep leuk en dacht zal ff filmpje maken. Al lang niet meer een filmpje gemaakt dat ik langs kwam gereden volle gas.
En even op de gps gemeten wat mijn top was en dat was 115. Zeer tevreden mee :^^:
Hier het filmpje :L:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T2aK7WJp_JY[/youtube]
Update 16-4-2011:
Vanmiddag dus voor het eerste de malossi mhr supermoto uitlaat eronder gehagen, en de scr corse flens wat gedraaid en gekloot en toen paste die zonder dat die veel lekte langs de flens, hij lekt nog wel maar niet hinderend. Word nog een andere flens geregeld.
Naja foto's + Filmpjes:
Niet de beste kwaliteits foto's O:-)
Filmpjes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=268i2lXEMp8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y-vL2JNXsAs[/youtube]
Update 17-04-2011:
Me zusje was in een lieve bui vandaag, want ze wou foto's maken met der spiegelreflex camere. Naja daar zeg ik geen nee tegen O:-)
Ze was op dreef ze had 90 foto's gemaakt, hier een selectie van 20 foto's
:L:
Met het Baasje :^^: :
23 Mei 2011:
Paar foto's van afglopen meeting in heibloem.
Waarop gelijk mijn ltd handkappen te zien zijn
26 Mei 2011:
Gister brommer iets fijner afgesteld en had nog wat mensen die filmpje wouden.
Gaatom het geluid
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1tXa2Gr-RYw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KddzLi3yZlk[/youtube]
8 Juni 2011:
20 Juni 2011:jasperrr91 schreef:Malossi sellectra eprom
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_oD0h0yaBQU[/youtube]
Nieuwe radkap zit erop, oude met nieuwe stickers is te koop.
Ook nog even filmpje gemaakt op verzoek van Daan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qbVaE9Q3X1w[/youtube]
Zo stond dier er 2 weken geleden bij nog met scr corse.
Die is inmiddels verkocht aan JO3P.
En me radkappen
27 Juni 2011:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pNcMYTMuNL8[/youtube]
2 dagen geleden alvast besloten om de malossi selectra eprom er vanaf te halen omdat er iemand morgen kwam kijken. Maar toen die eraf was en ik aan mijn krukas voelde, voelde ik een akelige speling aan mijn krukas. Naja zo wou ik hem natuurlijk niet verkopen, dus besloten samen met een vriend om mijn krukaslagers te vervangen. Naja zo gezegd zo gedaan.
blok eronderuit, cilinder eraf. En wat kom je dan tegen, ja hoor flinke speling op je bigend lager. Dus die doppler krukas kon ook weg. Maar het was dus vrijdag avond en maandag zou Javen komen kijken. Naja allebij zaterdag de hele dag werken. Dus om dan een krukas te halen bij de dealer zat er niet in. Naja had nog een goede orginele krukas liggen, dus die er terug ingedaan. Ook gelijk andere carters gepakt die, die vriend van mij nog had liggen. Daarvan was de coating op het blok nog veel beter. Dezelfde avond was mijn blok gereviceerd. Zaterdag savonds blok erin gehangen, wou wat lastig starten maar toen die liep, liep die goed. En daarna ook met 1 kick gelijk aan.
Naja smaandags is Javen komen kijken, maar we zijn het toen niet eens geworden over de prijs. Dus hijs niet verkocht.
Maarja ik wou hem toen verder opvoeren, maarja weinig behoefte om weer mijn blok te splitsen en er zoveel geld in te stoppen. Merk de laatste tijd dat ik hem amper tot niet gebruik. Ben bezig om een auto aan teschaffen, dus dan gebruik ik hem helemaal niet meer denk ik zo. Dit vind ik maar zonde, hierom heb ik besloten dat ik hem deze week of volgende week orgineel ga maken en mijn brommer orgineel verkoop.
Dus hij is dan te koop met een gereviceerd blok wat nog geen 100km gedraaid heeft.
Nieuwe krukas lagers, nieuwe versnellingsbaklagers, nieuwe keeringen, carters gevlakt, alles ultrasonisch gereinigd zodat alle eventuele ijzervijsels eruit zijn en nieuwe zuiger.
Frame zonder blok:
Blokje net uit mijn frame:
Cilinderkop
Stukje cilinderwand (beetje wazig ):
Wa losse onderdelen uit mijn blok, ultrasonisch gereinigd en nog is helemaal ontvet.
Nieuwe carters :
24 Juli 2011:
Zo van het weekend brommer helemaal orgineel gemaakt.
Ori cilinder, membraam, carb, luchtfilter, uitlaat en koplamp erop.
Paar boutjes weer netjes gemaakt en alles gepoetst en contact slot weer werkend gemaakt.
Foto's:
Owja let niet op de kwaliteit van de foto's
17 augustus 2011:
Laatste foto's:
Brommer is toen straks opgehaald
Dit was de project pagina over mijn brommer, vragen zijn altijd welkom via PB.