Project Pink & White Dragon

Afgeronde projecten
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Jawel jawel, toch maar eens alles op een rijtje zetten.
Vandaag eens alle foto's verzameld van het afgelopen jaar waarin ik twee projecten heb gehad.
Neem me niet kwalijk voor alle foto's gemaakt door/met een aardappel.
Tevens een disclaimer: Alle stunts in deze log zijn gedaan door een professional.

Project Pink
Na het verkopen van mijn eerste Derbi, een DRD Racing uit 2007 met de blauwe kappen om precies te zijn, snakte ik al gauw weer naar een nieuwe brommer. Ditmaal was het doel opvoeren tot ik erbij neer viel. Van de eerste derbi vond ik het zonde om deze te verpesten, gezien deze in een vrijwel origineel perfecte staat verkeerde.
Na kort zoeken op marktplaats viel mijn oog op deze brommer:
Afbeelding
Vraag me niet wat ik erin zag. Of nouja, het frame was ik vrijwel verliefd op. De setup was een Tpr70 met Scr Corse 50/70Hm bovenlangs. Een goed begin dacht ik. Het Frame is trouwens van een Derbi drd extreme black edition 2005. Das dus een extreme frame met prolink etc. Tevens zaten er Drd racing 06-09 kappen op, nog wel dezelfde als op het eerste brommertje.
Eenmaal thuis nog een paar plaatjes geschoten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nondeju wat een HØK

Goed wel plezier van, een nieuwe brommer.
Welgeteld 4 dagen :lol:
https://youtu.be/Fl6SYJfTFBY
Not too bad huh? Zal wel komen omdat ik heel misschien beetje boel aan het raggen was en geen koppeling had (A)

Maargoed, goeie reden voor een leuke build.
Na wat dingen uitzoeken etc. wat mij interessant leek hetvolgende besteld:
- Metrakit Pro Race 3 70cc
- Doppler endurance krukas (Oude krukas was een originele :crazy: en had teveel axiale speling)
- Malossi naaldlager
- Malossi VL6 membraam
- Malossi Koppelingsveren
- Polini PWK 26mm
- Polini PWK spruitstuk
- Polini Koppelingsplaten
En natuurlijk nog alle kleine dingetjes die er bij komen.

In de tussentijd eens op de uitstraling gaan richten.
Afbeelding
Nieuw zwart kappensetje, hier nog niets vermoedend over de rest van het plan...

Want... jawel: ROZE
Afbeelding
Afbeelding

Intussen kwam het volgende binnen:
Afbeelding
Afbeelding
Leuk spul

Het wachten was op de cilinder, zodat ik mn carters kon flowen. Tevens het blok gereviseerd en voorzien van nieuwe lagertjes, doppler krukasje, keerringen etc.
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw zwart Voca stuur, roze handvaatjes en ali hevels toegevoegd:
Afbeelding
Oja en hier zie je mn tunings Ngk vonkjes kabel ook al hangen...

Cilindertje erop, squish op een veilige afstand van wel 0,9mm gezet :yawn:

Blokje erin gelepeld:
Afbeelding

Scr Racingline 70 aangeschaft, omdat deze een platte flens had, de andere paste niet op de uitlaatpoort.
Afbeelding

Tijd voor zn eerste start.
Paar keer trappen en jawel, er was leven. Helaas niet het leven wat ik hoopte te horen. Bwaaap bwaaap lekker smoren met gas geven. Gezien het avond was, maar lekker teleurgesteld naar bed gegaan.
De volgende dag uren gespendeerd aan het afstellen, sproeier 80-160 bij langs geweest. Niets hielp helaas.
Uiteindelijk zover gekregen dat hij voorzichtig wou rijden, maar er met volgas een bepaald stotter in zat. Na wat dingen testen en een boel onderdelen etc. na te hebben gekeken kwam de conclusie dat het wel de ontsteking moest zijn. Goeie reden voor een binnenrotor dus :D

En zo volgde weer een paar weken wachten, tot dit in de post kwam:
Afbeelding

Uiteraard direct gemonteerd en ik was direct verliefd... Wat een gasreactie holy shit :woot:
Afbeelding

Boel plezier van gehad in de daaropvolgende weken. Trok op als een beest en topte ergens tussen de 100-110kmh, weet het niet zeker omdat ik t nooit heb getest. Tevens had ik geen teller, geen kabelboom, geen contactslot want wat je niet hebt kan ook niet stukgaan :happy:

Het eerste probleempje doemde op: de grondplaat was losgegaan tijdens het rijden. Daardoor liep de brommer de laatste 5km ruk en heeft ie iets plastic weggesleten. Tip voor de volgende: Zet je grondplaatboutjes vast met loctite
https://youtu.be/wI485U5iqHc

Afbeelding

Flyby
https://youtu.be/YqdiLSMZQ2U

Afbeelding
Afbeelding

Welgeteld drie weken later. Avond rijden met een groepje brommers. Paar keer opentrekken op een parkeerplaats.
Om 't kort te houden ik kreeg een 90cc Am6 brommer op mn zijkant...
Zie hier mijn onduidelijke schade foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onder andere was het voortandwiel van de aardbol verdwenen, was ik een deuk in mn uitlaat rijker (meer tegendruk hehehe), deuk in het frame, achterbrug krom en nog wat dingen...

Uit frustratie de volgende dag direct maar met een gekneusde poot en wat schaafwonden de brommer gedemonteerd.
Afbeelding

Deuk in het frame:
Afbeelding
Goeie foto niet? Dat dacht k

Alles in onderdelen van de hand gedaan, behalve het blok. Die was met ~250km natuurlijk nog kakelvers.

Dit is een van de plekken waar onderdelen heen zijn gegaan, oa het oude stuur, voorvork, (kromme) achterbrug, remmerij etc.
Afbeelding
Honda Ape projectje van een maat


White Dragon
Ik wist intussen nog een Derbi van een maat op te duiken. Stond ergens in een schuur op een boerderij, voor de afgelopen 1/2 jaar. Die kon ik voor een leuke prijs van hem overkopen.
Afbeelding
Afbeelding
Ditmaal wel weer een echte drd racing, uit 2006. Er zat een Paioli usd voorvork in uit een Rieju mrx pro.
Ook zat er een verse Tpr80 onder, met doppler endurance krukas etc.

Direct maar het eigen blok erin gehangen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het Tpr80 blok had ook een mooie bestemming gevonden:
Afbeelding
Word op het moment onder een Tomos gebouwd.

Acerbis Rally x-pro handkappen en een Ktm Sx125 nummerplaatje besteld voor de supermoto look. Ook mn eigen achterwiel er weer ingehangen, gezien dat was fatsoenlijker rubber was.
Afbeelding
Afbeelding

Soundcheckje:
https://youtu.be/TWawrHs5yA0
https://youtu.be/TkWCjchQm6g

Brommer reed op dit moment weer erg goed. Intussen had ik me weer een gek idee bedacht.
Afbeelding
Ik kwam dit tegen en dacht, dat zou een leuk idee wezen. Nog even lopen twijfelen tussen de Pro circuit r304 en de Fmf shorty, uiteindelijk toch voor de laatste gegaan.

Uiteraard past dit niet zomaar, de tailpipe is nogal kort
Afbeelding

Naar een maat toe gegaan om het passend te lassen. Het idee was om de oude tailpipe van de scr te gebruiken en deze aan de tailpipe van de fmf te lassen, helaas net nadat de flex erdoor ging kwamen we tot de gedachte dat de tailpipe van de scr van staal was en die van de fmf van rvs. Goed, gelukkig was de fmf nog wel heel, alleen de originele tailpipe was doormidden. Als oplossing hebben we de tailpipe van de fmf doormidden geslepen en een rvs buis gedraaid, deze ertussen gelast op de juiste hoeken en lengte en voliá:
https://youtu.be/Rd7i_Tgh-I4
Afbeelding
Afbeelding

Gaf een leuke look aan de brommer, qua geluid veranderde er niet enorm veel, gezien hij met een scr al enorm lekker klonk. Met 50cc heb ik trouwens wel verschil in geluid gehoord.
Afbeelding
Het liefst had ik hem iets hoger en dieper in de brommer gehad, helaas zit daar het subframe.

Paar meetings bij langs geweest.
Afbeelding

Ook op het achterwiel ging met gemak:
https://youtu.be/xd_WRwJaOtc

Hier een hele video met wheelies:
https://www.youtube.com/watch?v=zhyH6sxu4yU

Tijdens een van de meetings is helaas mn remleiding langs de voorvelg gaan slijten, met een mooie schaderand als gevolg.
Afbeelding

Tijdens een van de laatste meetings die ik meereed begon ik wel erg veel getril in mijn blok te krijgen. Het voordeel aan een binnenrotor is dat je zo kan voelen of je lager speling hebt. Voordeel of....? Want ja helaas, krukaslagers helemaal op. Ook het bigend lager is niet gespaard gebleven, deze was verder uitgelubberd als de doos van een... ho uh. Maargoed het blok heeft zon 1250km gedraaid, niet veel dus.
Toch weer tijd voor een revisie:
Afbeelding
Out with the old, in with the new
Afbeelding
Het blok weer helemaal vernieuwd vanbinnen, ook een van de schakelassen vervangen voor eentje uit een donorblok, omdat een van de kleine lagertjes onder een tandwiel nogal lawaai maakte.

Dit is hoe de zuiger van de Pro Race eruit zag na 1250km zonder luchtfilter...
Afbeelding
Not too bad i guess
Toch besloten de inlaat en cilinder te verkopen met het oog op verkoop van de brommer zelf.

En zodoende het blok opgebouwd met een originele (imitatie) cilinder. Niet wat iedereen van me had verwacht, maar ik ben ook wel eens klaar met geld uitgeven :lol:
Wel de Mvt dd gehouden.
Afbeelding
Helaas had ik weer die pechbek waardoor de mvt er 100km na de revisie ook mee stopte, vermoedelijk doordat hij eerder al een los is gekomen en nu weer iets zal hebben aangesleten door de kapotte lagers.
Goed terug naar originele ontsteking.

Membraam was er ook klaar mee :clap:
Afbeelding

Nog een tip: Zet nooit andere boutjes in je koppelingshuis, geeft alleen maar gedonder.
Afbeelding
Ook de gehele koppeling maar vervangen vanuit een donorblok, oude was goed ingeslagen
Afbeelding

Velgen two-tone gespoten, zwart/wit. Past erg goed bij de brommer al zeg ik het zelf.
Afbeelding

Hier lag ik nog te slapen en had ik scheef afgeplakt :palm:
Afbeelding

Resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook het uitlaatje weer opgeknapt.
Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding
(Had geen juiste brander voor lasnaden, was hier ook tevreden mee)

Achterbrug wat bijgeschuurd.
Halverwege:
Afbeelding
Driekwart:
Afbeelding

De mensen met goeie ogen hadden misschien wel gespot dat er een balhoofdlager als vulbusje tussen het balhoofd en kroonstuk zat. Hiervoor heb ik een busje laten draaien en chemisch laten zwarten:
Afbeelding

Op de 3d-printer een dashboardje geprint voor mn knoppies.
Afbeelding
Afbeelding
Tevens ook direct een tweede montagepunt voor het ktm kapje erin verwerkt, er zit schroefdraad in de voorkant van het dashboardje waar je een boutje door het kapje in kan draaien. Vandaar ook dat het dashboardje zo dik is.

Om even tot een abrupt einde te komen, is de brommer hierna verkocht. Een van zn laatste plaatjes:
Afbeelding


Veel plezierige en frustrerende momenten gehad met het beestje, maar ben uiteindelijk blij met de keuzes die ik heb gemaakt en de goeie tijd en vrienden die het me heeft gegeven. Nu is het tijd om over te stappen naar de grotere tweewielers.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door 42 »

Danieborg22 schreef:Nu is het tijd om over te stappen naar de grotere tweewielers.
Het leest bijna als een biografie ja...een soort in memoriam, geweldig ! :lol:
Met alle ups and downs, downs genoeg in elk geval.. :shock:

Veel om op te reageren ook, ben nu al weer driekwart vergeten... :crazy:
Mooi geluid iig en leuke kleurcombies..#chickmagnet !!! :D

Ik zou gejankt hebben denk ik, na drie weken een gek die op je klapt...echt..

En die wheelies...mwahahaha...sick :mrgreen:
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Dit is hoe de zuiger van de Pro Race eruit zag na 1250km zonder luchtfilter...
Je hebt die hele 1250 km zonder iets van luchtfiltering gereden? dus echt een open carb?
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Micha_078 schreef: Je hebt die hele 1250 km zonder iets van luchtfiltering gereden? dus echt een open carb?
Correct ja! Probeerde wel altijd voorzichtig te zijn met zand etc. zo min mogelijk door gras enz. Niet dat dat enorm veel uitmaakt :lol:
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Hahahahaha ik zou 't niet durven zonder luchtfilter te rijden!
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Binnenkort maar 's op het gemakje bekijken, flink topic dus dat is altijd leuk.
Mooie brommers, zeker je laatste DRD vind ik erg gaaf.
Two tone spuiten, is dat goed te doen?
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Eigenlijk had ik de eerste DRD dan ook moeten bijvoegen :crazy:

Two tone spuiten is wel goed te doen, je moet alleen goed (en recht) alles afplakken, dan is het gewoon spuiten als normaal.


Ik ben zelf alleen nu weer zon ei die begint te twijfelen tussen een a1 rijbewijs halen of weer een brommerprojectje (190cc daytona blok of iets lijkt me wel leuk)
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Heb je de velgen ook ontspaakt of heb je ze afgeplakt? Zit er ook aan te denken om het een keertje te proberen, vind het altijd erg mooi staan.

Haha! Of gewoon allebei.. :dry:
Je bent al 18 toch?
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Ik heb ze geheel afgeplakt, kostte me een uurtje per velg, maar het resultaat mag er wezen :D
Matthijs H schreef: Haha! Of gewoon allebei.. :dry:
Ik werk me een slag in de rondte maar t geld komt niet uit de lucht vallen op het moment :sad:
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Resultaat mag er zeker zijn. Met wat heb je ze gespoten?
Haha pijnlijk, leuk hoor.... Zo'n hobby. :thumbup:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Gespoten met Motip, maar heb al ervaren dat er betere spuitlak is. Heb dr gewoon een onnozel aantal lagen over gespoten (en stiekem niet perfect, want t boekte me niet enorm veel) maar t was prima.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Ronalddd
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 28 nov 2020, 00:42
Vervoersmiddel: Aprilia sx 77 stage 6
Locatie: noord holland

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Ronalddd »

Hey Danieborg22, liep die scr Corse een beetje lekker op die standaard 50cc? Ik heb nu namelijk een aprilia SX 50 met standaard cilinder en ik vind die scr er heel bruut uit zien, ik kan niet in een klap 77cc stage 6 halen en n scr heheh
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door 42 »

De Corse HM 50/70 doet het prima op een 50 cc.
Ronalddd
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 28 nov 2020, 00:42
Vervoersmiddel: Aprilia sx 77 stage 6
Locatie: noord holland

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Ronalddd »

En de racingline 70 op 50?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Als je op korte termijn overweegt een 70/80cc te halen dan zeker een Racingline halen. Anders idd kijken naar de Scr Corse Hm of Corse Chrome
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Project Pink & White Dragon

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Ronalddd schreef:En de racingline 70 op 50?
Dat kan ik je zeer zeker aanbevelen, heb deze pijp op een Doppler Vortex gehad en op topsnelheid hielt een 70cc me niet bij. Qua trekkracht ook verbazingwekkend goed voor een 50cc. Wel met 19mm carburateur.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Plaats reactie